Ik sta op het punt om een black country zadel te kopen, een nieuwe, zodat hij precies op de maat van mijn bips en mijn paard z'n rug is. Ook lijkt de grote wervelruimte mij een voordeel, even als de super zachte kussens. Het zijn ook mooie zadels om te zien en je kunt ze ook nog eens helemaal zelf samenstellen qua materiaal en kleur. Ook kun je er een sier-rantje om laten zetten. Nu vroeg ik mij een paar dingen af;
1. als ik het zadel op maat laat maken voor mijn paard, en mijn paard krijgt meer bespriering (door concour en betere training), past het zadel dan nog wel/ kun je het zadel nog goed aanpassen?
2. hoe is de kwaliteit, hoe houdt het zadel zich?
3. is het inderdaad fijn(er) voor je paard?
Alvast bedankt, alle verhalen over black country zadels zijn welkom..
Áls de zadelpasser komt dan kijkt hij/zij uigebried naar je paard, leeftijd beweging, conditie etc. Soms is het beter te wachten ivm bespiering, leeftijd van het paard. Mijn paard heeft toen tijdelijk een Prolite onderlegger gehad met , zeg maar schoudervullingen. Eigenlijk had ze op dat moment een medium boom nodig aan de voorzijde en een brede boom aan de achterzijde. Toen ik de onderlegger eronder deed liep ze al na 2 dagen vele malen beter. Natuurlijk kunnen de kussens later altijd aangepast worden met vulling. Boombreedte kan niet veranderd worden. Ik heb nu een dressuurzadel besteld, het allernieuwste type en ik vind m fantastisch rijden. Ook mijn paard liep er heel fijn mee. De kwaliteit is echt super, de levensduur kan ik uiteraard nog niets over zeggen. Misschien kun je hier nog wat meer info op lezen www.rielklumper.nl
Ik heb er zelf geen, maar ken Klumper wel goed en ken inmiddels al aardig wat mensen met zo'n zadel. Ze worden ontzettend goed op maat gemaakt door foto's en tekeningen van de rug van je paard. Als je paard vrij arm bespierd is, zal je waarschijnlijk aangeraden worden om ook met de Pro Lite pad te gaan rijden en die er onderuit te halen als je paard gegroeid is in de bespiering. Dat is natuurlijk heel slim, want dan hoef je geen nieuw zadel te laten maken. Of de levensduur erg goed is, vind ik moeilijk om te zeggen, want in Nederland is Black Country nog niet zo lang. Wel worden ze erg goed aangemeten en bijgevuld door iemand die over vakmanschap beschikt, dus het zal zeker prettig voor je paard zijn.
ik heb een jaar geleden bijna een BC besteld, maar toen toch voor de WOW gegaan, omdat deze is aan te passen wanneer je paard verandert van bespiering, en een BC niet
Ik ben zaterdag bij Klumper en vrijdag komt ze naar stal om mn paard te bekijken. Waarschijnlijk rij ik al een jaar rond met een veel te smal zadels dus ook weinig spieren dus waarschijnlijk wordt het dan zón K panel waar ie in kan groeien of een een Prolite pad, wat Sjaantje zeg.
hey.. toevallig.. ik ben zaterdag óók bij klumper geweest! Misschien heb ik je toen wel gezien TeeGee... Maar goed, ik heb nu een "Black country" zadel besteld, dus over 3 tot 4 weken kan ik er eentje verwachten!! Wel heel spannend en ik heb er erg veel zin in. Ik heb wel eerst proefgereden enzo maar ik moet zeggen dat ze inderdaad heel zacht zijn en erg fijn rijden. Nu hopen dat m'n paardje er uiteindelijk net zo weg van is.
ik heb dus nu een black country zadel, het zitvlak en de kniestukken in het donkerbruin en de rest (zweetbladen enz) in het lichterbruin. M'n paard liep wel ruimer en vrijer. Verder ook wel ontspannen.
TICKELS
Geplaatst: 06-09-09 12:58
Ik heb ook een Black Country zadel in bestelling. Eigenlijk wacht ik al eeen tijdeje, wilde namelijk het allernieuwste model proberen. Daar ben ik dus ook gevallen Verwacht zeer binnenkort wel een telefoontje dat het zadel klaar is. Welk model zadel hebben jullie? De mijne heeft nog geen naam maar is de vernieuwde versie van Vinici Dressage. Mijn zadel wordt roodbruin met zwart.
ik heb de BCS Wexford Jump besteld in het licht met donker bruin. Dit afgewerkt met een zwart rantje. Ook heb ik de achterkant plat laten maken, dus niet zoals hij oorspronkelijk is. Kan hem over 2 weekjes verwachten, dus vol verwachting en spanning wacht ik. Stuur je een fototje van je nieuwe zadel als je hem hebt?!
TICKELS
Geplaatst: 06-09-09 19:37
ja, ik wil zeker een foto plaatsen! ik kijk mijn vriendin weer even lief aan voor haar camera....
Plaats jij ook een foto?
Schangah
Geplaatst: 06-09-09 23:12
Een vriendin van mij heeft haar BC gekocht via Liefstingh Zadels en is er zeer tevreden over. heeft nog nooit zo'n fijn zadel gehad.
Ja kan wel alles aan gaan passen maar dan weet ik nog niet of ik er dan wel lekker op zit.
Misschien kan ik bij iemand hier uit de buurt op een zadel zitten, even rondbellen nog,
TICKELS
Geplaatst: 08-09-09 16:00
TeeGee schreef:
Ja kan wel alles aan gaan passen maar dan weet ik nog niet of ik er dan wel lekker op zit.
Misschien kan ik bij iemand hier uit de buurt op een zadel zitten, even rondbellen nog,
Hier in de regio zijn er genoeg die met een Eloquence rijden, is volgens mij het meest populaire model.
supersambo
Geplaatst: 12-09-09 22:00
TICKELS schreef:
ja, ik wil zeker een foto plaatsen! ik kijk mijn vriendin weer even lief aan voor haar camera....
Plaats jij ook een foto?
Ligt eraan of je pa het al voor elkaar heeft gekregen om die camera te maken Maar kom maar langs met je nieuwe zadel dan maak ik wel een foto met de DSLR