Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Aeris schreef:Probeer het rijtechnisch op de lossen, op kracht win je het werkelijk nooit van een pony/paard.
Laat eventueel een tandarts komen, om te zien welk bit er qua dikte goed in de mond past. Een dik bit is niet persé scherper dan een dun bitje, als het paard weinig plaats in de mond heeft.
spatter schreef:geen enkel gebroken nemen![]()
daarbij prikt de trens juist in het verhemelte bij gebruik en zal je paard het hoofd omhoog brengen en de onderhals gebruiken om door te drammen
?aslo schreef:spatter schreef:geen enkel gebroken nemen![]()
daarbij prikt de trens juist in het verhemelte bij gebruik en zal je paard het hoofd omhoog brengen en de onderhals gebruiken om door te drammen
Hmm, die van ons lopen altijd op enkel gebroken bitjes en ze vliegen de klasses door in de dressuur, zal toch vast niet komen omdat ze het hoofd omhoog brengen, onderhals erop zetten en door drammen
Ter info: Mijn mening is gebaseerd op jarenlange ervaring, lezen van onderzoeksverslagen, diverse bitten uitproberen, overleg met tandarts en tot slot: een bit is zo scherp als de ruiterhand. Als een paard zich sterk maakt, nooit terug gaan trekken/vasthouden, dus dan kan ook een enkel gebroken bit niet prikken (als dit al waar is). Er gaan veel 'waarheden' rond op bokt, waar ik grote vraagtekens bij heb, dit is er dus 1 van. 
xxxkimmxxx schreef:okee maar ik vroeg hier niet om!
bedankt voor sommige goeie reacties:)
En laat de onzin aub weg!
maar Ik heb haar nog niet zolang, en heb net gebeld wanneer ze voor het laatst naar de tandarts is geweest (of andersom).
Maar dat is pas half jaar geleden, en er was NIKS aan de hand met haar gebit!
xxxkimmxxx schreef:aub zeg maar niks!
wie zegt dat ik niet kan rijden!
Mijn instructrice heeft haar aangevoelt, en heeft mij verteld wat ik het beste kan doen!
Dus please hou je smoel met je domme opmerkingen!
bedankt

xxxkimmxxx schreef:Ik zit met haar op les al een tijd! en het gaat wel beter, en mijn instructrice (met verstand) heeft gezegt dat ik een ander bitje aan moest schaffen, een iets scherper bitje (klein beetje maar).
Dus mensen die zeggen" NEEM LES EN ZET HEM AAN HET WERK'' of '' onder goede begeleiding leren met je pony om te gaan''
zeg iets waar ik aan heb, of hou je mond

spatter schreef:geen enkel gebroken nemen![]()
Daan_Ordeal schreef:Jeetje wat reageer jij heftig op goed bedoelde tips zeg! Niet echt netjes...xxxkimmxxx schreef:Ik zit met haar op les al een tijd! en het gaat wel beter, en mijn instructrice (met verstand) heeft gezegt dat ik een ander bitje aan moest schaffen, een iets scherper bitje (klein beetje maar).
Dus mensen die zeggen" NEEM LES EN ZET HEM AAN HET WERK'' of '' onder goede begeleiding leren met je pony om te gaan''
zeg iets waar ik aan heb, of hou je mond
Tuurlijk kan je met een scherper bit rijden, maar denk je dat je dan de oorzaak van het probleem oplost?
Je pony zal juist harder in de mond worden, en wat is dan de volgende stap? Een nog scherper bit zeker?