Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
) of dat je bijv regelmatig goedkopere tweedehandszadels koopt. nsh schreef:Ik weet wel dat de rug zich blijft ontwikkelen, maar de eerste paar jaren is die ontwikkeling het grootste. Dan ontwikkeld de rug zich nog tot het 6e jaar en daarna alleen de spieren, volgensmij.. Daarnaast heeft ze nu nog amper spieren, en die zal ze met rijden allemaal wat sneller opbouwen denk ik. Wat ik bedoel is meer of het de moeite waard is om een perfect passend zadel te zoeken als het misschien na 2 maanden al niet meer goed zit.
(gelukkig heb ik nog 2 jaar om te sparen
)
Amanda schreef:Ik heb ook een Wintec gehad met verstelbare boom, voor mijn toen 3,5 jarige haflinger.
Na een paar maanden heb ik van ellende een leren zadel aan laten passen.
Liever 2x per jaar de zadelmaker laten komen voor aanpassingen dan een jong paard met rugproblemen.
Ik ben nu bijna een jaar verder en ben alleen maar heel blij dat ik naar een passend zadel heb gezocht en het ook heb aangeschaft.
SusieQ87 schreef:Als je budget het toelaat zou ik kijken naar een Wow zadel, deze gaat ten eerste een paardenlevenlang mee en is ten alle tijde op alle punten aanpasbaar. Ook in het ergste geval dat je niet meer op je huidige-nog-in-te-rijden paard kan rijden, kan dit zadel 9 van de 10 gevallen op je volgende paard worden aangepast.
In eerste instantie maken ze hem helemaal op maat voor je paard maar vanuit dat punt is-ie alsnog op ieder punt aan te passen.