Ervaring rijden met Anky dekjes

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ninaa_

Ervaring rijden met Anky dekjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 15:44

Hee,

Ik heb gisteren een Anky pad gekocht.
Maar ik hoorde vandaag via een vriendin dat de pads slecht voor de rug is van je paard.
En dat het gaat schuren, omdat er boven geen vorm in zit.
Ik vroeg me dus af of jullie ervaring met de pads hebben.
Anders vind ik het een beetje zonde van mijn geld, en kan ik nu nog beslissen of ik het pad hou of dat ik hem terug breng.

xLiezel

Re: Ervaring rijden met Anky dekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:45

Ik vind Anky dekjes ook niet zo fijn. :n Het ligt gewoon niet fijn..er zitten geen lusjes aan waar je je singel enzo door moet doen.. Ik koop zelf niet meer dat soort dekjes iig.

sweety-loves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:57

Ik gebruik op mijn verzorgpaard altijd pads en de eigenaar ook.
En wij hebben nog nooit problemen gehad kwa schuren.
Ik persoonlijk vind het hele fijne dekjes. ;)

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:59

Gebruik even de zoekfunctie. Hier zijn al 100 topic's over en niet iedereen is tevreden maar dat is met alles zo.. Waar de een bij zweert wil een ander voor z'n verdriet nog niet hebben :)

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:00

Ik vind ze ook fijn! Ze blijven ook erg mooi, ik heb de mijne al een paar jaar en ze zien er nog heel netjes uit.
Schuren enzo heb ik geen last van, en ze blijven prima onder mijn zadel liggen. Alleen vind ik ze voor nu erg warm, ik heb nu liever een katoenen dekje :)

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:01

Ik vind het eigenlijk gezegt ook maar 'prul'. Iedereen koopt ze omdat het 'het' dekje is van Anky.
Ik wed zelfs al er geen logo opstond dat niemand deze kocht. Je hebt deze ook in de namaak en deze kwaliteit is veel beter.

Wat ik opzich stom vind aan dat soort dekje dat ze niet mooi blijven, HH, anky, ... maar ze gaan frommelen en daardoor zijn ze niet meer mooi ook worden ze dunner
Laatst bijgewerkt door Romyjuh_Xx op 17-07-09 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:01

Ik rijd alleen nog maar met Ankydekjes.
Ze drogen snel, blijven goed liggen en ik vind ze heel handig.
Je moet ze gewoon voor het rijden even goed in de kamer van je zadel trekken.
De kwaliteit is ook gewoon erg goed, ik heb geen enkel ander dekje dat er na 5 jaar gebruiken nog zo uitziet!

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:03

Ninaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 16:06

Ik denk dat ik het maar gewoon ga proberen, en anders kan ik hem altijd nog verkopen.

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:08

Ik ben er niet tevreden over. Mijn paard heeft een gevoelige huid en kreeg door deze dekjes overal onder het dekje bulten. Helaas trekken deze maar langzaam weg. Voor mij geen Anky dekje meer!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:10

Ik zou ze zelf nooit of te nimmer kopen.

Ik heb wel eens lesklanten die ermee rijden, maar allen krijgen op den duur spijt.

De pasvorm van het zadel word een stuk minder, de vrijheid van de kamer word flink beperkt, ze passen niet mooi onder het zadel.

Och enigste goede eraan is de mooie kleur die ze behouden :+

Nou ja dan heb ik liever een verkleurd, maar dun en goed passend dekje onder mijn zadels ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:42

Ik vind ze heel fijn :j
Ze passen bij mij juist heel mooi onder het zadel , blijven precies liggen zoals ik ze neerleg. van gewone dekjes kreeg mijn pony schuurplekken met deze is dat over.

Ze blijven ook heel mooi ondanks veel wassen. De oudste is nu 2 jaar en ziet er nog steeds super uit

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:48

Heb zowat niet anders.
Mensen die zeggen dat ze te dik zijn hebben ze volgens mij nog niet vastgehad, als je erin knijpt zijn ze gewoon dun, zo ook als je er een zadel oplegt.

Als je ze goed in de kamer trekt en je zadel past netjes blijft het gewoon zo zitten en heeft je paard dus genoeg vrijheid bij de schoft.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:51

Ik heb ook vrijwel alleen maar anky pads, en 1 pk pad.
vind ze echt superfijn, blijven goed liggen.
ja oke de pasvorm van de anky is niet echt overna gedacht met de rechte bovenkant, maar ik heb nergens last mee.
trek ze voor het rijden goed in de kamer, en blijft de gehele rit zo liggen.
mijn ervaring is, als je zadel goed past blijven ze super liggen, past ie niet goed gaan ze vaak schuiven.

Nee ik vind ze ideaal, drogen snel, je kunt ze zo onder je zadel uit halen zonder gedoe, en blijven idd lang mooi :)

Stephanie_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 17:36

Een van de manegepaarden hier op stal heeft zo'n dekje. Er zitten geen lussen aan en het dekje schuift daardoor als een gek. Na een uur rijden is het dekje zover naar achteren geschoven dat je hem aan de voorkant niet meer ziet. Heel onprettig voor het paard lijkt me.

magic_lover schreef:
mijn ervaring is, als je zadel goed past blijven ze super liggen, past ie niet goed gaan ze vaak schuiven.

Dit zou de reden kunnen zijn ervan kunnen zijn. Zadel lijkt me wel goed te liggen, maar ik ben geen zadelmaker B-) .

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 18:22

Ben het met MelanieB eens, als je ze goed in de kamer trekt is er volgens mij niets aan de hand. En als je zadel ook een beetje goed past, blijft het sjabrakje aardig liggen. Ik moet wel zeggen dat ik persoonlijk Eurostar's nog beter pasvorm vind hebben, die hebben het schoft zelf ook al omhoog lopen. Die Anky's vind ik absoluut niet slecht (goede zweetopname voornamelijk), maar bij die dekjes moet je er net wat meer om denken dat je ze goed legt. :j

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 18:24

Eerst had ik er ook een gigantische hekel aan, toen ik het een paar jaar later weer besloot te proberen viel het toch weer mee.
Ik ga mee met bovenstaande tips

Verder ben ik het er wel mee eens dat een simpel dekje vele malen handiger in gebruik is, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik weet dat ikm ijn paard er niet mee martel als ik met een ankydekje rijd. Het kost mij alleen wat meer moeite alles goed op zn plek te leggen
Laatst bijgewerkt door Pikeur op 17-07-09 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 18:24

Ik mag ze van mijn zadelpasser niet gebruiken omdat de pasvorm niet past bij de rug van mijn paard, en omdat ze veel te dik zijn. Dat zegt voor mij genoeg, maar dit advies is natuurlijk wel speciaal voor mijn paard.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 18:25

ik vind ze niet geweldig, m,n bijrijdpaard heeft er zo een, schuiven toch vaak een beetje.. nee ik zou er zelf geen 1 kopen..

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 18:27

Ik vind het ook niet fijn, omdat je ze niet vast kan maken schuift die van mij altijd naar achteren en dat zit niet fijn voor mijn pony en het ziet er stom uit. Eigenlijk zonde van het geld.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 18:27

Ik heb een paard met een hele hoge schoft. Het is belangrijk dat ik de Ankydekjes goed optrek in de kamer, want er zit totaal geen ruglijn in. Daarnaast is mijn paard ook vrij grof en vind ik de Anky dekjes eigenlijk net iets te klein. Ik had er 15, maar nu heb ik er nog maar 4. Ik gebruik liever dekjes met een goede pasvorm.
Wel vind ik de zweetopnamen van de Ankydekjes heel goed. Mijn paard is er zelden nat onder.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 18:49

als je de pad gewoon goed in de kamer optrekt, liggen ze bij mij super.. alleen ik vind scapa gewoon mooier, daarom heb ik er maar 2. O:)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 18:50

Ik zou maar eens gaan zoeken via de zoekmachine. Er zijn hier namelijk héél veel topics over.

Ninaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 09:32

@Nikka; Ik heb nu toch al voldoende tips! ;)

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 17:40

ik heb liever de Springpad van anky. zijn voorgevormd.. is wel jammer dat ze gewoon niet zo mooi staan onder dressuurzadel*het past bij mij net aan:| dat wel:D* ik heb dan 2 springpads en 6 dressuurpads. bij mij worden die pads best nat, en ook het schuim wordt niet goed opgenomen.....