Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Hannah_Menno schreef:Happy mouth bitje word dan dus niet wat? Kun je niet bitloos gaan trainen en dan tijdens de wedstrijd wel met bit? dat scheelt een hoop pijn met trainingen..

Puera schreef:Oh, ik zie nu pas dat je van België bent, TS.
Voordat je dingen gaat uitproberen... kijk eerst even wat er in de reglementen toegestaan is. Volgens mij verschilt dat iets met NL.
Ik moet zeggen, mijn merrie wordt ook wel eens wat sterk. Is een Burggraaf, dus ook een beetje brutaal bekkie... die loopt heel fijn op een ongebroken trens met 't springen en de cross.
!
soms buiten nog met pelham MarissaM schreef:een k&k dubbelgebroken aurigan pelham bit mischien- je hebt ook een k&k aurigan mondstuk met zilveren uiteinden ? heeft geen losse ringen - je kan met 2 teugels rijden..je rijd de eerste teugel als normale trens word je paard te sterk neem je even de onderste (stangteugel) erbij en laat die weer los als jou paard weer reageerd...
mijn paard - een burggraaf x wellington merrie reageerde hier super op ..ook van de watertrens wat kapot in d'r mondhoeken waardoor ze uitvluchten ging zoeken door de pijn...alleen bustrens ging wel maar madam werd heet en knalde onder mij vandaan...met pelham en lessen heb ik dit onder controle gekregen en rijd nu gewoon op een dubbelgebroken bustrenssoms buiten nog met pelham
! Dit is echt de bedoeling niet. Puera schreef:Celia schreef:Verschilt de werking in het bit dat jij toonde en een pessoa sterk?
Met die 3 in 1-trens merkte ik weinig verschil ten opzichte van mijn dubbelgebroken watertrens. Pessoa heb ik geen ervaring mee, dus kan ik niet vergelijken.
Celia schreef:aerdenhout1 schreef:Niet geschoten is altijd mis. En juist bij de mondhoeken heb je vaak metaal allergie.
En hoe merk je 't verschil in metaal?
MarissaM schreef:en een ongebroken bustrens ? of een pessoa magic bustrens?? denkt even hardop mee
en bedoelde zeker geen stang en trens hoor in mijn eerste reactie alleen de pelham bedoelde ik