Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
, die zijn daar speciaal voor Romyjuh_Xx schreef:Hoi allemaal,
Ik zag laatst iemand met peesbeschermers voor voor en dit meisje doet deze zowel achter als vanvoor aan.
Mag dit wel? Is dit niet gevaarlijk?
Anders wil ik dit ook wel doen
_kajo_ schreef:Romyjuh_Xx schreef:Hoi allemaal,
Ik zag laatst iemand met peesbeschermers voor voor en dit meisje doet deze zowel achter als vanvoor aan.
Mag dit wel? Is dit niet gevaarlijk?
Anders wil ik dit ook wel doen
Waarom wil je dit? heeft je paardje het nodig dan? Negen van de tien die je vraagt waarom ze beenbeschermers gebruiken blijft het antwoord schuldig. Als je niet weet hoe het werkt vraag ik me af of je het nut dan wel weet.
hestejente schreef:Steun en bescherming? Dat heeft je paard pas nodig als hij met zijn achterbenen tegen zijn voorbenen trapt, of wanneer hij strijkt. Veel te vaak krijgen paarden allerlei troep om hun benen terwijl het allemaal helemaal nergens voor nodig is.
Daarnaast zou ik persoonlijk niet zo gauw een paard kopen dat allerlei bescherming nodig heeft zodat het zichzelf niet verwondt. Geef mij maar een correcter gebouwd exemplaar
_kajo_ schreef:hestejente schreef:Steun en bescherming? Dat heeft je paard pas nodig als hij met zijn achterbenen tegen zijn voorbenen trapt, of wanneer hij strijkt. Veel te vaak krijgen paarden allerlei troep om hun benen terwijl het allemaal helemaal nergens voor nodig is.
Daarnaast zou ik persoonlijk niet zo gauw een paard kopen dat allerlei bescherming nodig heeft zodat het zichzelf niet verwondt. Geef mij maar een correcter gebouwd exemplaar
Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Gezonde paarden die op een normale manier gebruikt worden hebben die troep niet nodig.
De enige paarden waarvan ik denk dat ze achter peesbeschermers nodig hebben zijn de voorpaarden in een vierspan.
Al moet ik zeggen dat ik het niet doe, aangezien wij zo'n 20 centimeter voorlopig hoog genoeg vinden
Overigens tikt ook mijn paard zijn ene achterhoef wel eens met de andere aan hoor, maar daar krijgt hij niks van en aangezien ik een goede smid heb blijven zijn ijzers vooralsnog ook gewoon zitten
hestejente schreef:Romyjuh_Xx schreef:Conclusie: Het gebruikt van peesbeschermers + strijklapen = goede en niet overdreven bescherming!
Wanneer je gaat springen ja, of in een paar gevallen waarin je paard inderdaad die bescherming nodig heeft.
Of wanneer je een sabelbenig, koehakkig, week gekoot, bodemnauw paard hebt
hestejente schreef:Als je paard soms strijkt is dat juist een reden om geen beenbescherming om te doen, zo blijft hij namelijk strijken en zal hij nooit leren om zijn benen goed neer te zetten.
Dat je in het bos beenbescherming nodig hebt is al helemáál flauwekul.
Romyjuh_Xx schreef:hestejente schreef:Als je paard soms strijkt is dat juist een reden om geen beenbescherming om te doen, zo blijft hij namelijk strijken en zal hij nooit leren om zijn benen goed neer te zetten.
Flauwekul?
Onzin! Ik spring in het bos, dis dan zeer belangrijk.
Ik rij nu al jaren zonder bescherming maar m'n paard strijkt en ik vind het dan belangrjk dat het beschermd word.
Romyjuh_Xx schreef:hestejente schreef:Als je paard soms strijkt is dat juist een reden om geen beenbescherming om te doen, zo blijft hij namelijk strijken en zal hij nooit leren om zijn benen goed neer te zetten.
Flauwekul?
Onzin! Ik spring in het bos, dis dan zeer belangrijk.
Ik rij nu al jaren zonder bescherming maar m'n paard strijkt en ik vind het dan belangrjk dat het beschermd word.
EN als je zo graag over natuurlijke hindernissen wilt springen moet je maar naar een crossterrein gaan en LES nemen, en zelf je BP en cap op doen
EN als je zo graag over natuurlijke hindernissen wilt springen moet je maar naar een crossterrein gaan en LES nemen, en zelf je BP en cap op doen