Belangrijke vraag over peesbeschermers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Romyjuh_Xx

Belangrijke vraag over peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 20:04

Hoi allemaal,
Ik zag laatst iemand met peesbeschermers voor voor en dit meisje doet deze zowel achter als vanvoor aan.
Mag dit wel? Is dit niet gevaarlijk?
Anders wil ik dit ook wel doen

Anoniem

Re: Belangrijke vraag over peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 20:04

Hoe bedoel je ? 2 beschermers om 1 been ?

MeAndManuel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 20:06

Ja ik begrijp wat je bedoelt..
Je heb peesbeschermers speciaal voor de achterbenen..
Dus die van de voorbenen kan je niet op de achterbenen doen enzovoorts. het is iets anders qua vorm.. ze zijn langer en hebben 3 elastische klittenband banden laatmaarzeggen
Laatst bijgewerkt door MeAndManuel op 09-07-09 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 20:07

Ik denk dat je bedoelt dat ze de peesjes die bedoelt zijn voor de voorbenen om de achterbenen doet. Hoe het precies zit, dat weet ik niet. Maar voor een pony die wij hebben die voor de kar loopt hebben we peesbeschermers voor de achterbenen die er eigenlijk hetzelfde uitzien als die voor de voorbenen en ze passen ook wel om zijn voorbenen, maar zijn officieel voor achter bedoeld en natuurlijk gebruiken we ze ook alleen voor achter. Dus ik ben ook wel benieuwd of iemand precies weet hoe het zit.

MeAndManuel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 20:09

Dit is wel een goed voorbeeld... Afbeelding

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 21:11

MeAndManuel schreef:
Dit is wel een goed voorbeeld... Afbeelding

Precies!
Je hebt strijklapen en peesbeschermers
Zoals afgebeeld de VOOR peesjes zowel van VOOR als van ACHTER
2 peesjes om 1 been zal niet lukken xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 21:12

die afbeelding zijn ACHTER peesjes ;) , die zijn daar speciaal voor

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 21:16

Romyjuh_Xx schreef:
Hoi allemaal,
Ik zag laatst iemand met peesbeschermers voor voor en dit meisje doet deze zowel achter als vanvoor aan.

Waarom wil je dit? heeft je paardje het nodig dan? Negen van de tien die je vraagt waarom ze beenbeschermers gebruiken blijft het antwoord schuldig. Als je niet weet hoe het werkt vraag ik me af of je het nut dan wel weet.

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 21:23

_kajo_ schreef:
Romyjuh_Xx schreef:
Hoi allemaal,

Waarom wil je dit? heeft je paardje het nodig dan? Negen van de tien die je vraagt waarom ze beenbeschermers gebruiken blijft het antwoord schuldig. Als je niet weet hoe het werkt vraag ik me af of je het nut dan wel weet.

Omdat dit beter steun en bescherming geeft, strijklappen vind ik dan weer minder effectief doordat het alleen functie heeft voor het 'strijken'
De PRO set's vind ik dan wel weer effectief

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 02:01

Steun en bescherming? Dat heeft je paard pas nodig als hij met zijn achterbenen tegen zijn voorbenen trapt, of wanneer hij strijkt. Veel te vaak krijgen paarden allerlei troep om hun benen terwijl het allemaal helemaal nergens voor nodig is.

Daarnaast zou ik persoonlijk niet zo gauw een paard kopen dat allerlei bescherming nodig heeft zodat het zichzelf niet verwondt. Geef mij maar een correcter gebouwd exemplaar ;)

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 06:44

hestejente schreef:
Steun en bescherming? Dat heeft je paard pas nodig als hij met zijn achterbenen tegen zijn voorbenen trapt, of wanneer hij strijkt. Veel te vaak krijgen paarden allerlei troep om hun benen terwijl het allemaal helemaal nergens voor nodig is.

Daarnaast zou ik persoonlijk niet zo gauw een paard kopen dat allerlei bescherming nodig heeft zodat het zichzelf niet verwondt. Geef mij maar een correcter gebouwd exemplaar ;)

Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Gezonde paarden die op een normale manier gebruikt worden hebben die troep niet nodig.
De enige paarden waarvan ik denk dat ze achter peesbeschermers nodig hebben zijn de voorpaarden in een vierspan.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:40

Ik gebruik alleen peesbeschermers voor en strijklappen achter. Ik gebruik ze op trailer en tijdens het springen, anders nooit! ik wil niet meer troep gebruiken dan nodig.
Klopt dit? Is dit goed?
Laatst bijgewerkt door DaisyDarling op 10-07-09 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:55

_kajo_ schreef:
hestejente schreef:

Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Gezonde paarden die op een normale manier gebruikt worden hebben die troep niet nodig.
De enige paarden waarvan ik denk dat ze achter peesbeschermers nodig hebben zijn de voorpaarden in een vierspan.

Helemaal mee eens, daarvan gaan ze meestal ook nog eens de kwaaltjes krijgen waarvoor ze normaal gesproken beschermen.

Ik vind het met het springen trouwens goed dat ze peesbeschermers om doen, dit ivm de stiften die in de benen kunnen gaan en daarbij balken nogal hard tegen de pezen aan kunnen komen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:08

Peesbeschermers bij het springen is inderdaad een goed idee, daar is geloof ik al een topic over ook :) Al moet ik zeggen dat ik het niet doe, aangezien wij zo'n 20 centimeter voorlopig hoog genoeg vinden 8-) Overigens tikt ook mijn paard zijn ene achterhoef wel eens met de andere aan hoor, maar daar krijgt hij niks van en aangezien ik een goede smid heb blijven zijn ijzers vooralsnog ook gewoon zitten ;)

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 11:23

Conclusie: Het gebruikt van peesbeschermers + strijklapen = goede en niet overdreven bescherming!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:30

Romyjuh_Xx schreef:
Conclusie: Het gebruikt van peesbeschermers + strijklapen = goede en niet overdreven bescherming!

Wanneer je gaat springen ja, of in een paar gevallen waarin je paard inderdaad die bescherming nodig heeft.
Of wanneer je een sabelbenig, koehakkig, week gekoot, bodemnauw paard hebt :+

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 11:32

hestejente schreef:
Romyjuh_Xx schreef:

Wanneer je gaat springen ja, of in een paar gevallen waarin je paard inderdaad die bescherming nodig heeft.
Of wanneer je een sabelbenig, koehakkig, week gekoot, bodemnauw paard hebt :+

Redenen
1. paard strijkt soms
2. bos
3. springen
Genoeg redenen :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:33

Als je paard soms strijkt is dat juist een reden om geen beenbescherming om te doen, zo blijft hij namelijk strijken en zal hij nooit leren om zijn benen goed neer te zetten.

Dat je in het bos beenbescherming nodig hebt is al helemáál flauwekul.

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 13:33

hestejente schreef:
Als je paard soms strijkt is dat juist een reden om geen beenbescherming om te doen, zo blijft hij namelijk strijken en zal hij nooit leren om zijn benen goed neer te zetten.

Flauwekul?
Onzin! Ik spring in het bos, dis dan zeer belangrijk.
Ik rij nu al jaren zonder bescherming maar m'n paard strijkt en ik vind het dan belangrjk dat het beschermd word.

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 13:35

Romyjuh_Xx schreef:
hestejente schreef:

Flauwekul?
Ik rij nu al jaren zonder bescherming maar m'n paard strijkt en ik vind het dan belangrjk dat het beschermd word.

En dan nog hoef je dus niet peesbeschermers te gebruiken maar strijklappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 13:37

Romyjuh_Xx schreef:
hestejente schreef:

Flauwekul?

Lekker onverantwoordelijk, springen in het bos.. Dat zijn meestal hindernissen zonder grondlijnen, waar je niet goed naartoe kan rijden enz. Ik zou daar eerst eens mee stoppen ;) EN als je zo graag over natuurlijke hindernissen wilt springen moet je maar naar een crossterrein gaan en LES nemen, en zelf je BP en cap op doen ;)

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 13:48

mensen jullie dwalen af, ga even verder in een topic over wel of geen peesbeschermers

ontopic:
ik heb idd hier eens een topic gezien van bokker die voorpeesjes om achterbenen deed in een maat groter

die voor de achterbenen lijken heel erg op de peesjes van de voorbenen maar zijn anders!
de pasvorm is heel anders en ik vind het niet verstandig om die van voorbenen voor achter te gebruiken, ook zal het niet lekker zitten voor het paard denk ik zo.

zelf gebruik ik ook van die hogen voor achter, mijn paard strijkt erg en strijklappen blijven niet goed op hun plek zitten, strijkringen vind ik ook niet fijn dus hoge beschermers en bevalt me prima!

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:45

Ik ben het er helemaal mee eens dat je peesbeschermers ed niet altijd nodig hebt en het onzin is om alle onbenodigde rotzooi om je paard te knopen. Toch vind ik het met een paard dat voor de wagen loopt of als je gaat springen niet overbodig en als je dan zorgt voor de benodigde goed passende bescherming lijkt me dit een prima oplossing.

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 15:39

----
----
Flauwekul?
----
En dan nog hoef je dus niet peesbeschermers te gebruiken maar strijklappen.
Sorry maar lees even goed.
Mijn conclusie was: peesjes + strijkjes
Deze reactie is niet nodig
----

[/quote]

Flauwekul?
Ik rij nu al jaren zonder bescherming maar m'n paard strijkt en ik vind het dan belangrjk dat het beschermd word.[/quote]
Lekker onverantwoordelijk, springen in het bos.. Dat zijn meestal hindernissen zonder grondlijnen, waar je niet goed naartoe kan rijden enz. Ik zou daar eerst eens mee stoppen ;) EN als je zo graag over natuurlijke hindernissen wilt springen moet je maar naar een crossterrein gaan en LES nemen, en zelf je BP en cap op doen

1. dit is om te crossen, zowel vaste hindernissen als losse (als deze geraakt worden vallen deze)
2. ik heb les
3. ik draag een cap + bodyprotector

Ik stelde deze vraag voor de achterpeesjes omdat me dit raar leek.
Zelf ben ik voorstander van PRO set's

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 15:57

Ik rijd ALTIJD ook mijn dressuur met peesjes en strijkjes.
Ik ga nu wel beginnen voor peesjes achter bandageren.
Als je pony strijkt ,, kan je gewoon beschermen Dat is niet overbodig ,, dat is gewoon ervoor zorgen dat je paard zich niet verwondt ..
Enne voor in het bos is peesjes net wel belangrijk ,, of op zijn minst bandages.
Bosgrond is vaak heel ongelijk ,, hierdoor kan paard verkeerd neerzetten en door de steun van de bandages zal het paard en minder last van hebben.
Peesjes + strijkers = niet overbodig
Het is gewoon beschermend.
Ieder paard is anders en heeft andere ' troep' gelijk jullie het noemen nodig , de andere heft niks nodig ,, de andere net wel.
Dit paardjes dus well ,, want ik ken hem.
De hindernissen vallen gewoon af want ik ben meegeweest en er tegen getikt en ze verschoven al ..
Ze krijgt les inderdaad
Ze draagt ook altijd cap en protector ,, zonder die dingen voelt te zich niet zo veilig en durft zonder body ook niet zo snel een hindernis te pakken die hoger is als 70-80