Barebackpad , zie door de bomen het bos niet meer

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy15

Barebackpad , zie door de bomen het bos niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 21:05

Ik ben voorzichtig een beetje aan het rondkijken voor een barebackpad, maar ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer. Er zijn zoveel soorten en prijsklasses en materialen dat ik het moeilijk vind om te kiezen wat nou een goede kwaliteit is, prettig voor m'n paard, prettig voor mij en een redelijke prijs.
Er worden veel van die pads met beugels en zo'n smal singeltje aangeboden en dat lijkt me niks, teveel druk op 1 plek en zo'n dunne riem snijd natuurlijk in de buik. Maar wat zijn dan wél goede/fijne barebackpads?

Als iemand een site/merk/oid weet dan hoor ik het graag :)
Ook ervaringen van mensen die een bepaalde barebackpad hebben wil ik natuurlijk graag horen :)

laura1986

Re: Barebackpad , zie door de bomen het bos niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 10:32

Ik heb de BBP van Voest. Ik heb er 1x mee gereden met mijn oude bijrijpony, dat ging super. Toen ging ik al snel kijken naar een eigen pony. Ik heb de BBP gebruikt om voor het eerst op deze nieuwe pony te gaan hangen/zitten. Ging ook goed. Maar ik vind het persoonlijk geen fijn idee om er een jonge pony mee in te gaan rijden (ben dus op zoek naar het ideale zadel).
Kwaliteit vind ik helemaal ok, de pad is stevig en dik genoeg, het hand vat vind ik ook een veilig gevoel geven. Qua prijs is het niet heel goedkoop, maar een goedkopere pad heeft in mijn ogen niet zoveel meerwaarde boven een gewoon dekje en een losse singel eromheen, omdat deze erg dun zijn en dus geen tot zeer weinig schokdemping hebben.
Een BBP met beugels vind ik niet echt kunnen, om dezelfde reden die je al aangeeft. Kan me niet voorstellen dat de rug van het paard daar dan niet onder te lijden heeft. Verder is het niet de bedoeling van een BBP om met beugels te rijden, maar juist voor het leren aanvoelen van het paard, het ontwikkelen van je eigen balans etc.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 10:38

Ik wil puur een bbp zodat ik wat 'stroever' zit. Heb 'vroegah' altijd veel zonder zadel gereden, maar dat was voornamelijk op grote/brede paarden. Nu heb ik een smalle pony van 1.36 die weleens in volle galop opzij wil springen ofzo :)) Dus helemaal zonder zadel durf ik niet zo goed aan omdat het dan zo glad en smal is :o Daarbij vind ik het ook wel prettig als ik niet met m'n zitbeenknobbeltjes in zn rug prik enzo als ik wat langer zonder zadel zou gaan rijden :) Hij heeft gelukkig wel een vrij vlakke rug, want wat ik zie van bbp's zijn er niet veel die echt een beetje gevormd zijn naar de rug.. Ik heb een goed zadel, dus wat dat betreft heb ik het niet echt 'nodig' dus kan rustig de tijd nemen om te zoeken naar iets waar ik echt tevreden over kan zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 10:46

Ik heb er één van Divoza, een blauwe van 90 euro.
Omdat mijn ene merrie zo rond is dat je er zonder zadel afglijdt en de ander een hoge schoft heeft (auw). Ik gebruik het ding heel vaak, ideaal. Zit heerlijk.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 10:47

Heb je misschien een foto? :)
En hoe zit dat met de singel? :)

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 10:49

Bij een dunne pad blijven je zitbeenknobbels scherp aanvoelen lijkt me...
Laatst bijgewerkt door laura1986 op 25-06-09 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 10:52

Wie zegt dat die van haar dun is? ;)

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 10:56

Wij hebben ook die van Voest en we zijn er helemaal tevreden mee.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 10:59

Aangezien het wol is, zijn die dan wel redelijk schoon te maken/houden? :)

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 11:02

Het trekt geen vuil aan, die van mij ziet er nog als nieuw uit en ik doe er geen sjabrakje onder, dat kan wel natuurlijk.
Je kan hem ook wassen op wolwas geloof ik, ikzelf zou dat niet doen. Je hebt hem ook in het zwart bij Voest;-)

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 11:06

Ik heb er ook niet voor niks een hoes om gemaakt, zou het zonde vinden als hij vies zou worden ;)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 11:07

Dat is goed om te horen jeannine :j Die zwarte heb ik idd ook gezien, maar die is toch wel even iets te duur voor me :o

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 11:10

op de manege waar ik rijd hebben we ook een bbp. volgens mij is die van voest! ik vind het een erg fijn ding om mee te rijden!

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 11:10

Ja die is zeker duur, daarom heb ik die witte maar genomen. Kwaliteit is volgens mij hetzelfde.

@ Laura, ik dacht al " wat een mooie hoes. die heb ik er niet bijgekregen " Hahaha. Je mag er ook wel een voor mij maken hoor ;-)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 11:13

Ik heb de BBP van Best Friend en is een prima bbptje om lekker mee rond te rijden! Zonder glij ik altijd alle kanten op en met deze kan ik fijn rijden zonder te schuiven oid. Mijn pony is een echte zenuwpees en wordt al zenuwachtig en gaat dribbelen bij de minste bewegingen van je benen op haar huid :Y) (je had haar moeten zien toen we de ghost testten met de ghost pad hihi, veel te veel gevoel voor haar). Maar omdat je bij deze dus stevig zit gaat alles super! Ik heb de trail versie, omdat ik die mooier vind dan de gewone :j

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 11:20

Die van best friend heb ik idd ook naar zitten kijken :j Lijkt me idd wel een fijn en stroef stofje :j Alleen die singel vind ik zo smal.. Is dat wel prettig voor het paard? Voordeel is wel dat die te wassen is zie ik :j

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 11:22

Zie net trouwens dat die van best friend ook in pony maat zijn..
Hoe lang is een bbp gemiddeld? Ik heb namelijk een pony van 1.36m met een vrij korte rug, zou het dan niet erg lang worden of valt dat mee? :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 11:41

Pff, ehm ik heb een pony van 1.40 met een korte rug en gewoon de normale maat geloof ik, maar dat past prima :j
Komt niet tot aan de billen iig. Die singel heb je geen last van, zeker ook omdat je daar natuurlijk niks mee ophangt he. De stroeve stof zorgt zelf ook dat de bbp goed blijft liggen en de singel is van dezelfde stof gemaakt. Ik merk er iig geen problemen mee :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 11:49

Die van mij is helemaal niet dun. Moet je even op de divoza site zoeken.
Je kan de onderkant gewoon afspoelen na het rijden, is antislip van synthetisch spul, bovenkant is suede.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 12:14

Voert dat het zweet wel goed af dan? :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:16

Het neemt het niet op, maar voert het wel prima af ja :j
Plus dat het idd wel heel handig is dat je hem zo kunt afspoelen.
Mijn boomloze zadel had ook zo'n sympanova onderkant en daar zag je dan mooi de zweetstraaltjes onderuit stromen.

[***]; waar staat hij op de divoza site? kon hem net zo snel niet vinden!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 12:18

Oh dat klinkt ook wel goed :j Dat het wasbaar is is natuurlijk ook wel prettig :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:20

Bovendien vond ik de prijs ook wel prettig, ten opzichte van sommige andere BBP's :P

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 12:23

Die zijn 65 euro geloof ik he?
Dat is inderdaad een redelijke prijs :j Sommige vind ik echt achterlijk duur voor een stukje stof :o

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:46

Ik heb er ook een van best friend, super bbp! :o Goede kwaliteit. Rijd ook super! Zeker een aanrader! :D