Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Myca schreef:Voor wat voor type paard zoek je een zadel, en wat voor type zadel wil je?
Kan het zijn dat je geen last hebt van KN en Kieffer vanwege de teruggesneden boom?
Hulsebos zit zacht, KnightRider heeft ook zachte zadels, maar er zijn er wel meer. Misschien kan je nog wat meer toelichten?
fjordnina schreef:Ik heb alle massimo's m.u.z. van de Son getest. Uiteindelijk ben ik ook uitgekomen op de trail.
Ook beide dressuurversies zitten zacht. Ik werd daarin alleen nogal naar voren gedrukt, zeker met type II doordat deze een diepere zit heeft. Voor bij werkt een meer open zit duidelijk beter.
Laat Esther van http://www.greendistance.nl gewoon eens langs komen en ga de zadels testen. Zo weer je precies wat voor jou werkt. Een zadel is heel persoonlijk.
pmarena schreef:Boomloos is zeker een optie , zacht en veel modellen hebben ook geen Engelse zit met zo'n omhoog lopende zitting.
Maar...rij je niet gewoon wat te enthousiast licht ?
Je hoeft maar een klein stukje omhoog te komen uit het zadel , net zoveel als het paard je zelf omhoog "wipt" , maar veel mensen gaan eigenlijk veels te overdreven rechtop staan in de beugels en dan zul je ook sneller last krijgen van de voorboom van Engelse zadels....lijkt me ook wel iets om naar te kijken , misschien moet je gewoon wat subtieler en "kleiner" lichtrijden en is je probleem dan ook opgelost.