Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
DUDIEFOREVER schreef:Een hulpteugel is letterlijk bedoeld, om het paardenhoofd naar beneden te dwingen.
En met een Thiedeman kunnen ze nog wel lange teugel, maar dan hangen je teugels in een boogje, omdat die thiedeman er dan aan vast zit, waarom wil je een Thiedeman?
Ollie23 schreef:DUDIEFOREVER schreef:Een hulpteugel is letterlijk bedoeld, om het paardenhoofd naar beneden te dwingen.
En met een Thiedeman kunnen ze nog wel lange teugel, maar dan hangen je teugels in een boogje, omdat die thiedeman er dan aan vast zit, waarom wil je een Thiedeman?
Ben ik het niet mee eens Dudieforever. Ik zie een paard liever met een Thiedemann teugel lopen als met een slofteugel. Natuurlijk moet je de Thiedemann teugel niet superstrak vast binden, maar dat geldt voor alle hulpteugels.
Het voordeel van de Thiedemann teugel is dat de druk minder wordt op het moment dat het paard nageeft.
DUDIEFOREVER schreef:Ja, oke, ik zie idd ook liever een Thiedeman dan een slof.
Slof maakt me niet veel uit, als je er maar verstand van hebt, en hem goed kan gebruiken!
, Dat zodra je met een slof rij en je paard loopt dr net niet lekker doorheen dat je sneller geneigt ben om je slof iets strakker te pakken.
. Emaartje schreef:Ik ben van plan om een Thiedeman aan te schaffen nou is mijn vraag kunnen ze dan nog wel ontspannen aan een los teugeltje de hals laten strekken wie weet dat of heeft er ervaring mee? hoor het graag..
Anoeska schreef:Ik heb buiten een tijdje met een thiedemann teugel gereden. Niets mis mee in mijn opinie. Als je paard lekker nageeflijk loopt, hangt bij mij het thiedemann stukje ook lekker los. Aan een lang teugeltje ook geen probleem, dan kan je paard net zo ontspannen als aan een gewone teugel. Alleen als je paard zich even heel sterk maakt, dan werkt 'ie in.
Ik heb er ook veel baat bij gehad omdat ik met de thiedemann mijn paard heb kunnen laten wennen aan het buitenrijden. Heb 'm maar een tijdje nodig gehad, en toen werd het buitenrijden zo gewoon dat ik nu zonder hulpteugels naar buiten kan.
was in de aanbieding bij ons,heb hem al gebruikt en gaat prima,heb alle ringetjes even gebruikt,maar vind het eerste ringetje toch het fijnst,omdat hij anders gaat leunen op dat ding
igor001 schreef:De werking van een thiederman hangt heel erg af van hoe die gebruikt wordt. Als je er nog niet goed weet wat het doet, laat het dan ook echt buiten wege! Een paard kan met thiederman nog wel nageeflijk lopen, behalve als je deze te strak insteld.
Ben er persoonlijk echt 0,0% fan van, je ziet ze té vaak misbruikt worden, alleen maar om een paardenhoofd naar beneden te trekken.
Realiseer je dat wanneer je een thiederman te strak insteld je de rug van je paard flink verknallen kan! Ik weet dat het algemeen bekend is maar wil het er toch bij zeggen, aangezien het nog té vaak gebeurd.
DUDIEFOREVER schreef:Ja, oke, ik zie idd ook liever een Thiedeman dan een slof.
Slof maakt me niet veel uit, als je er maar verstand van hebt, en hem goed kan gebruiken!
Hij werkt namelijk (zoals al gezegd) vanzelf in wanneer nodig, een slof moet je zelf in de gaten houden.
zie het daarom ook niet als een belediging oid