Wat mij opviel is de brede voorboom, normaal voel ik deze nooit met lichtrijden, nu wel. Niet dat het storend was hoor, bij merken zoals Kieffer rij ik door, hier absoluut niet. Het zadel wacht echt zacht, volgens mij zou ik hier nooit last van zadelpijn op krijgen, ook niet na een dagtocht van 5.5 uur.
Het fenomeen dat ik mijn onderbenen wel eens te ver naar achteren leg, geldt helaas ook voor dit zadel (heb ik mezelf aangeleerd toen ik leste op een paard met een zadel dat je in stoelzit dwong. Ik moest m'n onderbenen terugleggen. Nou op een gegeven moment heb ik dat zo geoefend dat ze op dat zadel op de juiste plaats lagen. Maar helaas is dat dus ongemerkt toch een soort van geforceerde houding geworden.)
Verder vond ik de zweetbladen beter aanvoelen dan dat ik verwacht had a.h.v. sommige foto's die ik gezien had, want ik had het idee dat het leer toch slijtgevoelig zou zijn, maar in werkelijkheid voelen ze beter.
Maar nu komen er toch wat vragen naar boven:
Vond je het zadel direct fijn? Merkte je bij de eerste keer rijden al verschil?
Had je dat ook dat je voelde dat de voorboom toch wat breder was?
Hoe beviel of bevalt het zadel na een paar maanden?
Blijft het zadel ook mooi, ook na intensief gebruik?
Waarom heb je het zadel weggedaan als je het weggedaan hebt?
En merk je aan het paard ook wat?
Ging je zelf ook anders zitten?
En heb je ooit iets van vroegtijdige slijtage o.i.d. ontdekt?
Hier een paar foto's van het rijden met het WOW-zadel:
Close up, teugels zijn te lang, maar daar gaat het niet om. Zadel is toch een stuk korter dan mijn huidige zadel (Fryso):

Galop, ik weet dat m'n onderbeen te ver terugligt, mede omdat de beugel toch wat kort was:

http://img14.imageshack.us/img14/1536/dscf5806.jpg
Drafje:
http://img14.imageshack.us/img14/6628/dscf5798a.jpg

)
De zitting zit voor mij veel
In het begin vond ik het directe gevoel wel erg wennen,
) aanpassen en 't is weer in orde. Oké, met wolvulling kan dit misschien ook wel, maar met de WoW is het toch véél simpeler en sneller.
niks van gemerkt! 

), maar het rijden gaat in grote lijnen wel steeds beter.