Citaat:het is bekend dat bontjes slecht zijn
is dit bekend van bokt, of is dit echt door iemand bewezen? en zo ja, waar kan ik dat dan terugvinden? ik denk namelijk dat als het echt zo slecht zou zijn dat het nooit uitgevonden was, of later uit de handel zou zijn gehaald...
genoeg mensen zeggen ook dat bijvoorbeeld bandages slecht zijn, en anderen zweren er juist bij. dit is ook wel een beetje een persoonlijke mening, en afhankelijk van het paard...
kennissen van mij hebben een paard gehad met kissing spines. toen het nog enigszins behandelbaar leek hebben ze er dan ook werkelijk alles aan gedaan om het te behandelen (aquatherapie, fysio regelmatig erbij e.d.). op een gegeven moment was ze iets beter, maar zou nooit meer goed worden en alleen maar achteruit gaan, dus zouden ze haar ook laten inslapen. de laatste weken zijn ze echter nog elke dag met haar naar het bos geweest. vond ze echt geweldig, ze mocht alleen geen bochten maken, alleen maar rechtuit.
maar hier hebben ze ook een bontje onder het zadel gelegd om de 'schokken' van de ruiter iets beter te kunnen absorberen, ookal hadden ze óók een goed passend zadel.
is dit dan ook slecht?