Wie heeft er zo'n peesbeschermers van HKM?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Stephtj

Wie heeft er zo'n peesbeschermers van HKM?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 11:44

Ik vroeg mij af wie deze peesbeschermers heeft van HKM in de maat pony. Ik zou graag weten of dit zou passen bij mijn merrie. Ze heeft namelijk een full/COB aangehad in die peesbeschermers maar ze zijn te groot. Heeft iemand er een foto van?

Afbeelding

Arielle_

Re: Wie heeft er zo'n peesbeschermers van HKM?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:24

Ik heb ze in het wit. Mijn merrie heeft cob/full en full past prima :j

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 16:32

Arielle_ schreef:
Ik heb ze in het wit. Mijn merrie heeft cob/full en full past prima :j

Mijn merrie is maar 1m60 en ze heeft wel vrij fijne beentjes, cob/full is toch beetje te lang voor haar. Zou ik kijken voor de pony?
hier een foto van haar benenwerk:

Afbeelding

Wat denkt u?

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:33

Nou, ik zou full nemen hoor.
Ik heb pony voor Jester, en die zitten echt goed, maar zijn wel echt klein hoor.
Heb bij mijn merrie van 170 ook full, zit prima.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:34

Zeg maar je hoor ;)
De mijne is ook maar 1.64 met smalle beentjes, Full is wel aan de ruime kant maar kan echt wel hoor :j

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 16:37

Arielle_ schreef:
Zeg maar je hoor ;)
De mijne is ook maar 1.64 met smalle beentjes, Full is wel aan de ruime kant maar kan echt wel hoor :j

Ze is nu jammer genoeg niet bij mij gestald, ze staat in een privéstalling om zadelmak gemaakt te worden en de meneer heeft haar ook al peesbeschermers aangedaan maar die waren wel kleiner of de mijne. Die passen wel goed, dat hij aandeed. Die van hem zijn van Lamicell Pro.

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:40

Heel veel Epony's die ik ken met ook dunne benen hebben ook Full.
Je kan denk het beste gewoon full nemen, pony is echt voor C/D pony's

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 16:45

robincera schreef:
Heel veel Epony's die ik ken met ook dunne benen hebben ook Full.
Je kan denk het beste gewoon full nemen, pony is echt voor C/D pony's

Maar ze kwamen wel tot in de holte waar ze haar been moet plooien. Ze kwamen er een beetje boven. Hij zei dat ze te groot waren.
Misschien moet ik ze maar terugbrengen en wachten totdat ze terug bij mij is.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:14

Ik heb ook een merrie van 1.60 m, die ook nog eens een kort voorbeen heeft. :=

Heb deze peesbeschermers ook, maat full. Mijn set is van Lami Cell, volgens mij zijn alle peesbeschermers van dit type hetzelfde alleen zit er een ander merkje op. Ik vind deze heel fijn vanwege de uitkeping aan de bovenkant. Heb het idee dat deze beschermers ook wat kleiner uitvallen dan het reguliere model.

Maat pony is voor jouw paard te klein, dat gaat qua omvang niet lekker passen.

Foto van mijn beschermers op mijn merrie ter illustratie. Op het verkeerde moment moment genomen, maar het geeft een idee. :+ (als je erop klikt zoomt ie in)
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DGHKR6YI.jpg

Ben je niet in de gelegenheid om haar een keertje op te zoeken? Dan zou je de beschermers mee kunnen nemen om ze te vergelijken met die andere.
Als je sterke twijfels hebt, kun je ze beter terugbrengen en inderdaad wachten tot je paard weer thuis is.

Misschien is Eskadron Flexisoft een alternatief? Heb ik ook voor mijn merrie, voldoen ook prima. :)

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:40

Eskadron flexisoft is inderdaad super, die zijn ook een tikkie kleiner dan deze beschermers. (ik heb ze allebei, dus ik kan het weten :Phaha)

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 10:25

Puera schreef:
Ik heb ook een merrie van 1.60 m, die ook nog eens een kort voorbeen heeft. :=

Heb deze peesbeschermers ook, maat full. Mijn set is van Lami Cell, volgens mij zijn alle peesbeschermers van dit type hetzelfde alleen zit er een ander merkje op. Ik vind deze heel fijn vanwege de uitkeping aan de bovenkant. Heb het idee dat deze beschermers ook wat kleiner uitvallen dan het reguliere model.

Maat pony is voor jouw paard te klein, dat gaat qua omvang niet lekker passen.

Foto van mijn beschermers op mijn merrie ter illustratie. Op het verkeerde moment moment genomen, maar het geeft een idee. :+ (als je erop klikt zoomt ie in)
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DGHKR6YI.jpg

Ben je niet in de gelegenheid om haar een keertje op te zoeken? Dan zou je de beschermers mee kunnen nemen om ze te vergelijken met die andere.
Als je sterke twijfels hebt, kun je ze beter terugbrengen en inderdaad wachten tot je paard weer thuis is.

Misschien is Eskadron Flexisoft een alternatief? Heb ik ook voor mijn merrie, voldoen ook prima. :)

Ik ben woensdag gaan kijken naar haar. Heb ze toen gepast hé ;) Die andere dat hij aandeed waren Lamicell Pro maar ook maat full. Misschien krimpt het als je ze wast? ik weet het niet, haha :D Woensdag ga ik terug, maar ik zal ze voor het zekerste nog wat sparen. Ik vond dat ze wel gingen voor haar maar hij vond ze ietsie te lang.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 16:30

Ah ok, niet goed gelezen dus. :D B-)

Ik denk niet dat ze krimpen als ze je wast. :D Wat apart dat die Lami Cell Pro wel passen, ik dacht dat ze allemaal hetzelfde waren qua maat. Als de trainer ze te groot vind zou ik de HKM terugbrengen en de Lami Cell's halen.

Wil mijn Eskadrons ook wel voor je opmeten, als je dat wilt? Oh, heb de Lami Cell ook wel liggen, dus die kan ik eventueel ook wel voor je opmeten. :)

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 16:34

Puera schreef:
Ah ok, niet goed gelezen dus. :D B-)

Ik denk niet dat ze krimpen als ze je wast. :D Wat apart dat die Lami Cell Pro wel passen, ik dacht dat ze allemaal hetzelfde waren qua maat. Als de trainer ze te groot vind zou ik de HKM terugbrengen en de Lami Cell's halen.

Wil mijn Eskadrons ook wel voor je opmeten, als je dat wilt? Oh, heb de Lami Cell ook wel liggen, dus die kan ik eventueel ook wel voor je opmeten. :)

Wil je eens je Lamicell peesbeschermers opmeten? het zijn deze die ze aanhad bij mijn trainer. Waar ik ze gekocht hebben zeiden ze wel dat al die peesbeschermers 25 cm lang zijn (full) en pony is dan weer 21 cm. Maat cob alleen hebben ze daar niet in.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 16:42

De Lami Cell's zijn inderdaad 25 cm, dat is de gehele lengte van de beschermer inclusief het neopreen erbij gemeten. De lengte van het harde gedeelte is ongeveer 20½ cm.

Heb meteen ook even de Eskadrons voor je opgemeten, was toch bezig. :D

Die zijn een cm korter, dus in z'n geheel (incl. het neopreen) 24 cm. Maar het harde is weer iets langer, 21½ cm.

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 16:45

Puera schreef:
De Lami Cell's zijn inderdaad 25 cm, dat is de gehele lengte van de beschermer inclusief het neopreen erbij gemeten. De lengte van het harde gedeelte is ongeveer 20½ cm.

Die zijn een cm korter, dus in z'n geheel (incl. het neopreen) 24 cm. Maar het harde is weer iets langer, 21½ cm.

Hmm ok bedankt! Het scheelt dus idd niet veel tussen eskadrons en die van lamicell.
Dus infeite moeten ze wel passen hé dan. Die van hem waren ietsje korter. Ik dacht dat die soepele stof misschien beetje intrekt als je ze eens wast ofzo. Hmm nuja raar :D Ik zal ze toch maar houden voor het zekerste. Ik pas ze wel als ze 15 juni terugkomt naar mij.

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 16:48

Puera schreef:

Hier heeft ze die Lamicell Pro aan:

Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 17:21

Beetje moeilijk te zien, maar die lijken wel netjes te zitten. :j Leuk paard trouwens! :)

Ik zou me niet zo druk maken om 't neopreen (= die soepele stof), dat is zacht dus dat geef wel mee. Als ik zie hoe de Lami Cell bij jouw paard zitten, zou ik liever voor datzelfde model gaan dan voor de Eskadron. Want 't harde gedeelte van de Eskadrons is langer.

Even offtopic, je hoeft niet perse iedere post waarop je reageert te quoten. ;)

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 20:59

Welke eskadrons heb jij?

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:30

Ik heb de HKM en de Norton beide in full maat, verschillende setjes.
Mijn paard is 1.60 m met ook vrij dunne benen en voor vooral een vrij korte pijp. De voorbeschermers zijn iets lang, maar het kan prima. Doordat er een flexi stukje aan de bovenachterkant zit doe ik ze gewoon een pietsje hoger en dat zit prima. Hij is mega gevoelig, maar krijgt er nooit wondjes of plekjes van :D .

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:47

Leonieke, zijn jouw HKM's en Norton's hetzelfde model? Zo ja, zijn de beschermers -op het merkje na- exact hetzelfde of zijn er verschillen? Even nieuwsgierig. :D

@ Stephtj: deze heb ik.
Afbeelding

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 21:51

Die heb ik ook idd, echt super dingen :j

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 10:37

Puera schreef:
Leonieke, zijn jouw HKM's en Norton's hetzelfde model? Zo ja, zijn de beschermers -op het merkje na- exact hetzelfde of zijn er verschillen? Even nieuwsgierig. :D

@ Stephtj: deze heb ik.
Afbeelding

Ja, die zijn helemaal gelijk :D .

Ik had hiervoor ook altijd Eskadron, maar mijn paard loopt daar binnen een jaar gaten in de binnenkant :( . Daarbij gaan de randen van de voering altijd rafelen e.d..
Ik gebruik nu veel HKM en Norton en die bevallen me echt veel beter. En ze zijn ook nog eens een stuk goedkoper!!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 12:27

Bij mijn Eskadrons is de voering nog helemaal heel, maar de randjes worden inderdaad wat rafelig. Wat dat betreft voldoen mijn Lami Cells en mijn merkloze van hetzelfde model ook veel beter. :j

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 16:13

Leonieke schreef:
Mijn paard is 1.60 m met ook vrij dunne benen en voor vooral een vrij korte pijp. De voorbeschermers zijn iets lang, maar het kan prima. Doordat er een flexi stukje aan de bovenachterkant zit doe ik ze gewoon een pietsje hoger en dat zit prima. Hij is mega gevoelig, maar krijgt er nooit wondjes of plekjes van :D .

Hmm ok, heb je foto's met de peesbeschermers aan?

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:34

Stephtj schreef:
Leonieke schreef:

Hmm ok, heb je foto's met de peesbeschermers aan?

Sowieso niet van dichtbij vrees ik.........