Ervaringen Barefoot Cherokee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jet_Joey

Ervaringen Barefoot Cherokee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 16:25

Ik wil graag voor mijn paardje een nieuw zadel kopen, omdat ik veel buiten rijd wil ik graag een boomlooszadel aanschaffen. Nu heb ik wat rond gekeken en lijkt mij de barefoot cherokee erg leuk.
Mijn paard is 4 jaar is het dan goed om al met een boomloos zadel te gaan rijden
Wat zijn jullie ervaringen met dit zadel?
alvast bedankt.

MilouNigel

Re: Ervaringen Barefoot Cherokee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 16:28

Ik heb zelf de barefoot drytex. De cheyenne maar dan niet van leer gemaakt. Ik ben erg tevreden over het zadel. Het is in het begin wat wennen maar daarna zit het echt heerlijk. Helaas moet ik hem verkopen maar in de toekomst komt er zeker weten weer een.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 16:47

ik heb eventueel de missoula nut te koop :-)

Bevalt prima, ik heb ook nog een Cheyenne. De missoula is niet geschikt om intensief mee te trainen, maar buitenrijden is het een heerlijk zadel voor

Jet_Joey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 16:55

Wat zijn jouw ervaringen met de maten. Op de site staat maat 1 is mt 36/40 en maat 2 groter.
Ik vind het erg lastig om dat te bepalen.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 16:57

ik heb broekmaat 38-40 en vind maat 2 toch lekkerder zitten.
Had een testzadel maat 1 dat zat echt niet lekker vond ik. Maar dat is persoonlijk, ik wil graag iets ruimte in mijn zadel ipv zo "opgesloten" te zitten

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 00:22

Ik heb zelf bijna ieder zadel van Barefoot gehad en gereden (op de sevilla die net uit is na) en ben zeer tevreden over de cherokkee. Een mooi kort zadel waar je heerlijk stevig in zit met een stoere uitstraling.

Ik heb zelfs een klantje met maat 44 erin rijden (maat 1). Maar het ligt er wel aan hoe je houding is en wat je fijn vind. Veel ruiters van maat 42/44 hebben last van hun bovenbenen tegen de pommel. Ik weet niet welke maat je hebt maar tot maat 42 kan sowieso. Neem anders een testzadel om het zeker te weten ;)

repede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:09

mijn vriendin heeft ook een boomloos.
en zweert erbij!

ik ga het binnenkort eens lenen...want mn paardje word gedekt en ik ben bang dat ze onder dr zadel uitgroeit haha...

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 12:44

Ik heb broekmaat 42 en pas ook in maat 1. Het ligt eraan hoe je graag zit.

Wilke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:58

Je kan best met een paardje van vier boomloos gaan rijden. Dat juist hel handig. Je paard groeit nog en een boomlooszadel vormt dan mee. Het is gewoon heel belangrijk dat je onder je zadel een drukverdelend pad doet.
Het zelf ook de cherokee en bevalt super. Rij er veel buiten ritten mee en heb geen last meer van zadelpijn.
Succes zou gewoon even een test zadel aan vragen

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:01

@Kokopellie,

waarom is de missoula niet geschikt om intensief mee te rijden?

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 17:26

ik heb 38-40 en heb een london maat 1. hier zit ik idd een beetje gesloten in, maar vind het heerlijk zitten ! :D

Maar ik hebdus alleen ervaring met de london. En wil niets anders meer! Idiaal voor mn paard! :j

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 17:32

Loes'sCorner schreef:
@Kokopellie,

waarom is de missoula niet geschikt om intensief mee te rijden?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Heb er net 1 besteld ;) Uiteraard meer voor buitenrijden (dressuurzadel voor het verdere trainen) maar ben toch benieuwd waarom.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 17:38

denk dat elk zadel gewoon geschikt is om intensief mee te trainen hoor..? Maar dat het per persoon verschillend is of je het wil en lekker vind zitten ;)

Jet_Joey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 21:46

Ik ben benieuwd heb een testzadel aangevraagd en ga hem lekker een weekje uitproberen.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 23:06

MissDonna schreef:
denk dat elk zadel gewoon geschikt is om intensief mee te trainen hoor..? Maar dat het per persoon verschillend is of je het wil en lekker vind zitten ;)

nee hoor dat heeft er niks mee te maken. Het zit geweldig!
Maar als je echt verder in de reining gaat is een boomloos zadel niet geschikt. Een goeie rollback of stop red je het niet op boomloos dan heb je toch wat meer grip nodig.

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 23:12

Jet_Joey schreef:
Ik ben benieuwd heb een testzadel aangevraagd en ga hem lekker een weekje uitproberen.

Ik heb nu een Cheyenne om te testen maar heb ook de Nut aangevraagt, vind ht een prachtig zadel en ben heel benieuwd hoe hijzit en rijd!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:34

Ik zou ook zo geen ruiter weten die met een Barefoot serieus reining rijdt , maar dat is naar wat ik te horen krijg voornamelijk doordat ze daarvoor een wat hoger opgebouwd zadel willen hebben waar ze echt serieus "ingebouwd" in willen zitten , vanwege de soms nogal brute bewegingen :P

Glijden kun je met een nieuw zadel nog wel eens hebben maar het komt juist vaak voor dat een Barefootje juist meer grip heeft dan een boomzadel omdat het er helemaal omheen gaat "kleven".

Ik weet verder niet hoe dat met bvb. een BM of Startrekk zit , die worden toch wat meer met een standaard uiterlijk opgebouwd en hebben meer keuzemogelijkheden , wellicht dat je daarmee wel een fijn reiningzadel samen kunt stellen ? :)

Wat mij betreft is de beste Barefoot nog steeds gewoon de Cheyenne , hoe simpeler (maar wel kwalitatief en goed vormgegeven natuurlijk) hoe beter en makkelijker , dat zadel is zo makkelijk en kan zich zo goed aanpassen , heeft zo'n goede algemene pasvorm dat dat echt vrijwel altijd te gebruiken is.

Een Arizona en Atlanta eigenlijk ook.

De Classic Cherokee vind ik de mooiste , dat is echt een supermooi zadeltje om te zien. Is ook echt een Engels sportzadeltje. Alleen heeft deze net zoals de London dan kniewrongen en daar ben ik geen voorstander van.

De Nut en Rose zijn dan weer erg groot vergeleken met een simpele Cheyenne , net als de Nevada die zo vierkant is.

De Atlanta en Arizona zijn ook fijne zadels :j

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 17:50

ik ben oook groot fan van de cheyenne hoor die heb ik "erbij" en heb ik bijv mijn TREC wedstrijd mee gereden

super zadel ligt goed zit goed alles goed

een reining zadel wil je juist ruimte in hebben, maar dit is een hele andere discussie

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:56

Ja dat hoor je ook altijd , dat men ruimte wil hebben , maar toch krijg ik dat als feedback , dat men er niet genoeg steun aan heeft tijdens het snelle werk omdat de zit te weinig "opbouw" heeft :)

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:18

Ja ja ik heb hem binnen! [VVDD] Missoula Nut zadel is gearriveerd!

Ik weet ook nog niet of ik het op mijn Quarterhengst kan liggen die draait om een dubbie :D (erg goed getraind bij Pauls Western Stables :P) Eerst maar eens proberen op mijn Arabje, voornamelijk om lekker te genieten, meneer wordt ook al 19 a 20 jr!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:13

Ik vind het grappig dat ik ook echt verschil merk op welk paard ik rijd.
Reed altijd met mn cheyenne op een arabier,dat zat zalig.
Toen een eigen haflinger en daar zat ik minder fijn op met de cheyenne, ook een cherokee getest die lag/zat beter op hem.
Nu heb ik de arabier(weer)terug en rijd ik weer met de cheyenne en op hem zit dat weer zalig.
Misschien omdat hij smal is en de haflinger breed...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 09:21

Dat is toch hoor , best grappig inderdaad !

Zeker met testzadel-testers krijg je echt leuke verhalen te horen hoe ontzettend veel "het gevoel" kan verschillen met een ander paard , ander type of andere maat :)

Of iemand die een Barefootje van een stalgenoot een paar dagen leent en het zadel echt ver-schrik-ke-lijk vind zitten en ervan gruwt , en dan toevallig een jaar later weer eens uit nood datzelfde zadel leent op inmiddels een ander paard.....en het dan tot de eigen schrik en verassing ineens superfijn vinden zitten , met spijt dat ze het niet eerder nog eens geprobeerd hebben want dat had een hele zadelzoektocht met allerlei ellende gescheeld :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 13:06

nou precies.
voor mijn haflinger wilde ik de barefoot verkopen en een london of cherokee kopen.
maar nu ik de arabier weer rijd blijf ik waarschijnlijk bij de cheyenne,want op hem ligt ie super en het rijdt ook prettig.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 08:50

Ik heb vorige week voor het eerst met de cherokee gereden. Mijn stalgenoot had hem geleend. Ik rij normaal met een cheyenne. Ik vondt het zadel, de bruine versie dan echt spuuglelijk met al die sliertjes en frustels, maar dat terzijde. Ik had het gevoel errug breed te zitten, maar dat was mijn eigen schuld, ik had er een dekje met dubbeldikke inlages onder liggen. In combinatie met de VPS is dit te veel geweest. Ik had er meer van verwacht. Ik moet wel zeggen ndat ik de kniewrongen in de galop erg prettig vondt, ik schuif normaal gesproken in de galop heel erg met de cheyenne.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:21

Ik vind de bruin-zwarte ook niet zo geweldig , maar hele hordes mensen vinden hem superstoer :P

Ik vinde de zwarte Classiv echt VEEL mooier , ook VEEL mooier dan de London trouwens...

Al eens een wrong-seatsaver geprobeerd ? Dat is dè oplossing voor te weinig grip / schuiven in je zadel :j

En zonder dat je een bredere zit en contact verliest krijgt door de kniewrongen zoals bij een Cherokee...