[WN] westernzadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Gleannduna

westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 14:13

hallo mensen,

Ik heb een vraag ik heb voor mijn paard een westernzadel nodig. Ik kwam een advertentie tegen op het internet van
zadelmarkt .nl . De prijzen zijn aangenaam te noemen en de kwaliteit is redelijk tot goed. Ik ken echter niemand met een zadel van deze shop en ik vraag mij af er mensen op bokt zijn die er goede ervaringen mee hebben. Ik vraag dus niet om slechte ervaringen kritiek is er meestal genoeg op dit soort zaken. De reden dat ik een niet zo duur zadel wil is dat mijn paard nog jong is en ik verwacht binnen een jaar een andere zadel te moeten aanschaffen. En de tweede hands betere merken zadels zijn zo duur en vaak afgeleefd dat dat mij ook niet trekt.

Graag jullie hulp

Gleanda

zij

Re: westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:18

rechtsbovenin op dit forum staat een linkje: `zoeken`

als je dara even op zadelmarkt zoekt zie je een heleboel ervaringen dacht ik...

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:21

[WN-TR] westernzadel

als je daar iets naar beneden aat zie je een bericht met ook meerdere linkjes...

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:23

Ik raad het je echt af. Ik zou toch voor een tweedehands zadel van een goed merk gaan, deze behouden hun waarde vaak wel als je ze goed onderhoudt, zodat je hem weer voor ongeveer dezelfde prijs kunt verkopen. Anders zou ik een boomloos zadel uitproberen, dit bevalt mij zeer goed, ook mijn jonge paardje loopt er fijn mee. Een goed (western)zadel kost nou eenmaal wat.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:48

Koop daar aub geen zadel, de kwalliteit is bagger en soms zelfs ronduit gevaarlijk voor paard en ruiter.
Spaar liever door voor een bekender merkzadel.
Lees onderstaande link een door waar de westernzadels besproken worden
http://www.bokt.nl/forums/search.php?ke ... mit=Zoeken
en klik eens op mijn onderschrift over het zadel wat ik uit elkaar gehaald heb (De Naakte Waarheid).
Daar wordt je ook vast niet vrolijk van.

Mocht je interesse hebben in boomloos dan is een kijkje in mijn profiel aan te raden ;)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:52

Er zijn al best veel discussies hierover en ik heb dus ook een zadel van zadelmarkt en ik ben zeer tevreden. Maar er zijn ook mensen met negatieve ervaringen. Ik in ieder geval niet. Mijn zadel ligt prima en zit lekker.

Gleannduna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 15:06

Bedankt rockwitch, ik wil inderdaad graag commentaar van mensen die een dergelijk zadel hebben. Als ik al de kritieken lees krijg ik een beetje het idee dat de meeste de kwaliteit slecht vinden maar er nooit een hebben gehad, gezien en ook niemand kennen met een dergelijk zadel. Een beetje van horen zeggen dus. Ik ben heel blij met jou antwoord op mijn vraag, jij hebt zo'n zadel en ik hoop op meer van dergelijke reacties positief of negatief maar in elk geval van iemand die zo.n zadel heeft.
Bedankt Gleanda

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:10

Gleanndune:

Als ik jouw was zou ik gewoon gaat zoeken naar zadel van een degelijk merk.
(vb. Billy Cook, Crates, Westwood, Garland, Continental, WhiteStar, Circle Y......)

Geloof me, ik heb vroeger ook van die slechte zadels gehad en daar kan je echt heel veel spijt van krijgen.
Voor mij is er een wereld open gegaan toen ik een degelijk merkzadel eens goed van dichtbij gekeek....

Klik ook eens op de link in Dubbeldun haar onderschrift....daar kan je zien hoeveel troep er in zo'n zadel verwerkt zit..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:12

Ik heb geen ervaring met een zadelmarktzadel, maar ik kan me ook niet indenken dat een zadel met zo'n prijs een goede kwaliteit kan hebben. Een stuk leer kost al bijna meer dan een heel zadelmarktzadel bij elkaar heb ik van een zadelmaker gehoord. Daarbij heb ik eens dat ene topic gelezen over goedkope zadels en dan schrik je wel even. Ik zou als ik jouw was gewoon even doorsparen voor een goede 2e hands zadel, dan heb je jaren plezier :j En met goed zoeken vindt je er vast wel een die naar wens is, al kan dat even duren.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:15

Als je even laat weten wat je precies zoekt heb ik miss nog wel een goed zadel voor je :)

Arra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:17

Ik heb een keer 1 op gehad(naja paard dan) om te passen en je zag duidelijk dat ie heel erg scheef was en leer is ook veel slechtere kwaliteit dan duurdere tja dat is dan wel weer logischer maar ik heb vaak gehoord dat ze ze slecht in elkaar zetten.

Allemaal links naar topics over westernzadels van zadelmarkt:
[WN-TR] De boom van een zadelmarkt western
[WN-TR] 'Zadelmarkt' zadel of niet?
[WN-TR] westernzadel
[WN-TR] wie wel tevreden met westernzadel van zadelmarkt ?

[HAR] Zadelmarkt-zadel in stukjes

http://www.freewebs.com/saddlesores/index.htm

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:26

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:35

Ik heb één van de 'betere' zadelmarktzadels gehad, een Merano veelzijdigheid. Ding was zo krom als een hoepel en het leer was waardeloos. Zonde van mn centjes maar dat ding heeft enkele reis kliko gehad. No way dat ik dit een ander paard nog aan zou doen door het te verkopen.

Waarom ben je alleen geïntersseerd in positieve ervaringen? Lijkt mij vrij duidelijk als 99% het verguisd dat er iets mis is met die producten. Ontledingen van deze zadels door zowel bokkers als de Bit laten duidelijk zien dat ze eigenlijk onder het kopje dierenmishandeling vallen.

Misschien een poedersuiker opmerking maar als jij een goed uiterlijk (bij zadelmarkt van korte duur) belangrijker vind dan veiligheid en de rug van je paard dan had je misschien beter een goudvis kunnen kopen. Paarden zijn nu eenmaal duur.

Als je niet veel te besteden hebt en het dus niet kan betalen om een zadel elke keer aan te laten passen dan ben je inderdaad beter uit met een boomloos zadel. Er zijn zowel nieuw als tweedehands best leuke zadels te koop in dezelfde prijsklasse als zadelmarkt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-05-09 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:36

Van dichtbij zijn die zadel van zadelmarkt ook niet zo mooi hoor Julliette86 :n

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:39

Wij hebben in onze beginperiode ook zadelmarkt zadels gehad. Ze zaten heel goed, lekker zacht. Kwaliteit leder viel mee (er is nooit iets doorgebroken), maar ze waren te smal voor onze paarden en we hadden nou niet bepaald brede paarden. Dus we hebben deze zadels nog kunnen verkopen en hebben ons betere tweedehands gekocht.
Nu heb ik nog eentje thuis liggen, we gebruiken het niet meer, maar nu viel mij toch op dat heel de boom zo scheef als iets in elkaar zat. En dat viel niet op, op het eerste zicht. Dus wel opletten daarmee!

Er zijn leuke tweedehands merkzadeltjes te koop voor 500 € of dergelijk. Alleen oppassen, mustang en uncle tom zijn dus wel degelijk zadelmarkt zadels ondanks de "merknaam".
Enfin, voor mij geen zadelmarkt zadels meer en ik raad het ook af aan iedereen.

Gleannduna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 15:48

Hoi Bolieke,

Bedankt dat jij je ervaringen over het zadel met mij wil delen. Goed advies.
groetjes

Gleanda

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:52

mn stiefma heeft er ook een... en aan de hand van de vergelijking tussen mijn whitestar (wat overigens ook maar een basismerk is hoor) kan ik zeggen dat dat zadel enkel kan passen op een ton. is zo recht als een plank, absoluut geen rock erin, maar ik heb nog nooit een paard geweten met een kaarsrechte rug, er zit altijd een beetje holling in. bridged in 99% van de gevallen, daar durf ik mn hand voor in het vuur steken...

kheb zelf een merano dressuur. een jaar prima mee gereden en zat ook echt wel lekker en was bij aankoop nx op aan te merken, maar toen na ruim een jaar begon de boom precies toch iets flexibeler aan te voelen als die van mn andere zadels... even een randje opengemaakt tussen kussen en zweetblad en nu snap ik waarom... frutselhout met barsten in, dat is een meranoboom! en op de tijd dat ik twee merano's versleten heb, heb ik bij lange nog geen tweedehandse van rond de 600€ van een goed merk stukgereden hoor

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 16:12

Verplaatst van HAR naar WN-TR.

Gleannduna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 16:27

Bedankt allemaal voor jullie bijdrage en ik weet nu wat ik weten wilde.

groetjes
Gleanda

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:02

Ik heb zelf een zadelmarktzadel gehad, en ik was er niet tevreden mee. Ik had er al een paar keer mee gereden en toen ik weer wilde gaan rijden en mn pad pakte zag ik een bloedvlekje op de plek waar hij op de schoft ligt. Dus ik op haar schoft kijken en er zat idd een wondje. Een dag later was haar schoft twee keer zo dik, bleek een gigantische drukking van het zadel te zijn..

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:04

Paintlinger schreef:

Hihihi bedankt voor de reclame PL, die Montana is van mij :+

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 09:15

Hahaha.....had ik helemaal niet in de gaten maareh....you're welcome ;)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 09:48

@TS vergeet bij het zadel kopen ook aub niet dat westernzadel passen ook heel belangrijk is, iets dat door een ongetraind iemand vrijwel niet te doen is. Als dat niet goed gaat kun je een paard aardig naar de kl&ten helpen!

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:00

Ik ben van mening een goed zadel behoud zijn waarde. Dus als je volgend jaar weer eentje moet aanschaffen dan kun je het zadel van zadelmarkt aan de straatstenen niet kwijt. Maar als je een goed merk en degelijk zadel hebt dan heb je daar wel kopers voor.
Dus wat is dan duurder???? (daarnaast misschien nog wel een DA rekening omdat het zadel toch niet goed voor het paard was )

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 16:31

Ik ben het WH eens, want je kunt dan zo ook weer je zadel inruilen voor een andere en dat kan niet met een zadelmarkt western zadel