Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
hestejente schreef:Ligt je antislipmatje op de rug? Dus niet eerst een dekje en dan de pad maar pad, eventueel dekje en dan het zadel? Als de pad namelijk niet direct op de rug ligt heb je er niks aan.
maar dat ga ik straks ff proberen. Thanx!
Maar ik weet neit precies wat voor pad je bedoelt eigenlijk, ik bedoel met antislippad zo'n zwart vierkant ding met gaatjes, en tegenwoordig heb je ze ook in het doorzichtig. Die zijn van een soort rubberachtig spulletje, met kleine gaatjes erin. 
hestejente schreef:In de OP zeg je dat je een antislipmatje hebt, dat is wat anders dan een gelpad. Een antislipmatje wordt niet glad wanneer je paard zweet.

Het hielp beter toen t matje nog tussen t dekje en t zadel inlag...pepelien schreef:Hoi,
Als je zadel tijdens het rijden naar 1 kant schuift, dan kan het betekenen dat dat het paard scheef in zijn bespiering is.
Je kan er van alles onder leggen en tig andere zadels op leggen, maar helaas niks helpt!
De enige oplossing is, de bespiering recht trainen!
pepelien schreef:Mizora: helemaal mee eens!
Mijn paard was ook 3 toen ik dit probleem ook had!
Laat iemand maar eens met je paard op een vlakke ondergrond rechtuit stappen en ga er maar achter staan en let heel goed op de bilpartij, grote kans dat de ene bil hoger en voller komt dan de andere bil.