Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Juliette86 schreef:Je kan met een liverpool de teugels gewoon aan de grote ring doen. Ik denk juist dat goede begeleiding nodig is om ze in te laten zien dat zoveel ijzer niet nodig is. Losse teugels lijken heel vriendelijk maar komen hard aan als zo'n jonge ruiter per ongeluk zijn evenwicht verliest.
Waarom is de liverpool geadviseerd? Is het paard moeilijk te rijden?
roybrit schreef:misschien kan je uit leggen dat het jonge paard over 1 jaar een mond van beton heeft en je daar ook niet mee mag rijden op wedstrijden (mennen natuurlijk wel) dit is echt niet goed hoe lager die op de schaar zit hoe pittiger die inwerkt ook de kinketting mag niet strak zitten ik vind dit geen goed plan van deze mensen misschien kan je adviseren er een dubbelgrbroken bitje in te doen?
Kev schreef:roybrit schreef:misschien kan je uit leggen dat het jonge paard over 1 jaar een mond van beton heeft en je daar ook niet mee mag rijden op wedstrijden (mennen natuurlijk wel) dit is echt niet goed hoe lager die op de schaar zit hoe pittiger die inwerkt ook de kinketting mag niet strak zitten ik vind dit geen goed plan van deze mensen misschien kan je adviseren er een dubbelgrbroken bitje in te doen?
Heb echt duidelijk gemaakt dat ik het geen goed idee vind en waarom, maar je kan het ze niet verbieden he
roybrit schreef:misschien kan je uit leggen dat het jonge paard over 1 jaar een mond van beton heeft en je daar ook niet mee mag rijden op wedstrijden (mennen natuurlijk wel) dit is echt niet goed hoe lager die op de schaar zit hoe pittiger die inwerkt ook de kinketting mag niet strak zitten ik vind dit geen goed plan van deze mensen misschien kan je adviseren er een dubbelgrbroken bitje in te doen?
Kev schreef:Heb echt duidelijk gemaakt dat ik het geen goed idee vind en waarom, maar je kan het ze niet verbieden he

S_zanne schreef:
even van wiki gestolen.
Dit is een liverpool.
Als je heb in de ring doet is er niets aan de hand.
Dan is het gewoon een stang. (ik vind een stang trouwens niet hard, het kan nergens in prikken en het is praktisch onmogelijk om er mee te zagen.)
Als je het in een sleuf doet zoals op de foto krijgt het een hefboom werking.
De kinketting drukt tegen de onderkaak aan en er word aan de bakstukken getrokken waardoor je druk achter de oren krijgt.
Als je het aan de ringen doet is het een prima bit. Misschien een beetje zwaar in de mond van het paard maar voor de rest niets mis mee.
bobolien schreef:ik zou er een stuk van dat speciale zeem omdoen werkt een stuk zachter maar dan nog kun je beter een enkel of dubbel gebroken trensje nemen anders raakt t beest gewend aan zon scherp bit en reageert ie nergens meer op
roybrit schreef:S_zanne schreef:http://static.bokt.nl/w/images/c/c4/Liv ... menbit.jpg
even van wiki gestolen.
Dit is een liverpool.
Dan is het gewoon een stang. (ik vind een stang trouwens niet hard, het kan nergens in prikken en het is praktisch onmogelijk om er mee te zagen.)
De kinketting drukt tegen de onderkaak aan en er word aan de bakstukken getrokken waardoor je druk achter de oren krijgt.
Als je het aan de ringen doet is het een prima bit. Misschien een beetje zwaar in de mond van het paard maar voor de rest niets mis mee.
ik heb zelf ook een stang (voor stang en trens) maar reken maar dat je ermee kunt zagen(niet dat ik dit doe maar het kan wel degelijk!
roybrit schreef:S_zanne schreef:http://static.bokt.nl/w/images/c/c4/Liv ... menbit.jpg
even van wiki gestolen.
Dit is een liverpool.
ik heb zelf ook een stang (voor stang en trens) maar reken maar dat je ermee kunt zagen(niet dat ik dit doe maar het kan wel degelijk!