waarom gaat mijn neusriem scheef?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pantuf

waarom gaat mijn neusriem scheef?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 18:18

hoi hoi

Even een vraagje:
Altijd met rijden of longeren gaat mijn neusriem scheef zitten (niet heel erg maar als ik foto's zie ofzo stoort het me enorm).
Heb wel het idee dat ik het met me vorige neusriem niet had.
Nog meer mensen die hier last van hebben of mij kunnen vertellen hoe het komt? :+

gr-tjes

Nicolevdl

Re: waarom gaat mijn neusriem scheef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 18:55

Hoe hoog zit de gesp van het kopstuk van de neusriem? Kan het zijn dat die tegen de frontriem aan zit en dat je frotriem daardoor de gesp naar beneden duwt?

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 19:00

Heb hier even een foto
Afbeelding

Misty_MMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:04

Ik heb precies dezelfde neusriem en die van mij schuift ook!
Het stoort me niet echt maar het staat wel wat leuker als 'ie gewoon recht zit. Ik lees even mee.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:05

strakker doen?

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 19:07

hij zit eigenlijk niet los, ik heb nog een gaatje over maar daarkrijg ik hem niet in dat is te strak

Misty_MMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:13

Ik heb ook al geprobeerd om 'm strakker te doen, maar mijn pony waardeerde dit niet echt en het hielp ook niet...

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:00

hij mag naar mijn mening nog wel iets hoger, helpt het als je een gaatje korter doet??

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 14:19

Hoger moet hij niet hoor.

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:02

het is niet dat het hoger moet, maar het kan wel.. succes met het vinden van de oplossing ;)

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 16:37

het kan dus ook zijn dat het aan de soort neusriem ligt!
Als Misty_MMS zegt dat ze de zelfde heeft en dat ie ook schuift lijkt het mij dat t daar aan ligt.
Ik denk dat de bevestiging aan de neusriem (tussen het kopstuk en de neusriem) verder naar achter zit(richting de aansnoering) dan bij andere neusriemen. dat kan ook iets zijn waardoor de neusriem zou kunnen gaan schuiven!
moet je, als je je andere neusriem nog hebt, maar vergelijken en kijken of daar een verschil in zit!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 16:39

Hoe strak heb je je sperriempje zitten?Wanneer je die behoorlijk strak doet kan het je neusriem ook naar beneden trekken.

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 16:46

Me sperriem kan ik 4 vingers tussen doen, heb helaas me oude neusriem niet meer maar misschien ligt het inderdaad wel daar aan.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 16:50

Ik denk dat de neusriem gewoon een maat te groot is, als ik kijk naar hoeveel riem je nog over hebt...
Uiteinde van de riem van de neusriem (stuk dat achter de oren langs gaat en dan in de gesp zit) steekt zelfs voorbij de neusriem!
Ook de keelriem zit wel heel erg ruim.
Ik denk dat het hele hoofdstel wat aan de grote kant is.
Ruilen zal niet meer gaan, misschien kun je de neusriem wat hoger hangen, deze hangt ook vrij laag.

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 16:52

nou vier vingers is prima;) echt niet te strak! wat wel ook kan zijn is dat het leertje aan je neusriem waar je sperriem door heen gaat dat ie best kort en klein is. dus als je alleen een neusriem zou doen (zonder sperriem) dat ie dan goed zit maar doordat je sperriem dan nog voor je bit langs moet dat ie te laag gaat zitten!

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 16:56

Hangen je bit en je neusriem beiden niet wat laag..
Vooral je neusriem niet strakker trekken als je vrienden met je paard wilt blijven..

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 17:06

Dit is een foto waarbij de neusriem gewoon recht zit en dan zit hij al best dicht bij dat "bot" (weet even de naam niet).
Afbeelding
Ik moet er toch een ander hoofdstel bij halen (mijn andere haf heeft een groter hoofd) dus dan zal ik voor hem (=foto) maar een andere halen.

Gewoon bij de paarden winkel, want dit is een maat cob en ik geloof nooit dat ik hem in een pony maatje krijg

Edit: als ik hem hoger zou doen komt het aan de achter kant met de sluiting niet uit

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 17:07

chloek schreef:
Dit is een foto waarbij de neusriem gewoon recht zit en dan zit hij al best dicht bij dat "bot" (weet even de naam niet).
Afbeelding
Ik moet er toch een ander hoofdstel bij halen (mijn andere haf heeft een groter hoofd) dus dan zal ik voor hem (=foto) maar een andere halen.

Gewoon bij de paarden winkel, want dit is een maat cob en ik geloof nooit dat ik hem in een pony maatje krijg

dat ist jukbeengeloof ik ;)
als je t hoofdstel weg wil doen wil je t dn ff zeggen?
zoek nog een hoofdstel zoals op de foto :D

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 17:08

ha ha ik zal het onthouden ;)

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 17:16

hoogte neusriem is prima! hoogte bit ook want er is 1 plooi te zien dus prima;) daar ligt t dus niet aan!

maar wat ik nu kan zien op de laatste foto is dat stukje leer waar de sperriem door heen gaat best naar voren staat waardoor dus de sperriem best hoog opgetrokken zit. en je bit houd dat tegen en daardoor gaat die neusriem denk ook zakken;)

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 17:39

der moeten ongeveer 2 vingers tussen het jukbeen en de neusriem dus volgens mij zit ie een beetje hoog

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 17:41

zoals hij nu zit zitten er idd 2 vingers tussen dus wat dat betreft zit het goed.

Jasterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 17:51

ik heb een duur kiefer hoofdstel en door de sperriem gaat de neusriem bij mij naar beneden, maar gelukkig gooit mijn paard niet zo snel de tong naar buiten enz. dus kan ik hem wat losser doen, maar je moet de neusriem dan wel goed vastmaken, dus niet te los maar ook niet te strak..
en volgens mij heb jij ook z'n neusriem die niet zo heel soepel is, dus die niet echt rond de paarden neus aansluit.. want hij ziet er nog nieuw uit..

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:38

Dit is een aansnoerneusriem, als ik mij niet vergis? Hoe hang je 'm weg als je 't hoofdstel niet gebruikt?

Mijn ervaring met aansnoerneusriemen is dat als je 'm los weghangt, dat ie scheeftrekt. Dat komt door 't riempje wat onder de kin doorgaat. Het hoofdstel hangt langer aan een haakje dan dat je 'm gebruikt. ;)

Sinds ik mijn hoofdstel met de neusriem vastgemaakt weghang, heb ik geen last meer van scheve neusriemen.

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 19:39

Ik hang hem idd gewoon los weg, dus vastmaken hielp bij jou?
ga ik at eens proberen