Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

joopie7 schreef:Ik denk dat je het beste zo veel mogelijk verschillende bitten moet proberen, desnoods even wat lenen van mensen. Want elk paard reageerd toch weer anders, en de theorie klopt lang niet altijd met de praktijk.
Succes met de zoektocht
joopie7 schreef:Mijn paard heeft ook niet veel ruimte in de mond en loopt het fijnst op een K&K dynamic ultra. Een ongebroken trens loopt hij heel slecht op, doet hij constant de mond open etc. Ik denk dat je het beste zo veel mogelijk verschillende bitten moet proberen, desnoods even wat lenen van mensen. Want elk paard reageerd toch weer anders, en de theorie klopt lang niet altijd met de praktijk.
Dit bitje heb ik trouwens, heel fijn vriendelijk bitje van 16 mm dik:
http://www.ooteman.nl/images/normaal/SprengerdynamicRS.gif
Is zowel in watertrens als D-trens te verkrijgen.
Succes met de zoektocht
Amanda schreef:Een watertrens. Geen idee hoe dik het is.
Ik geloof 14 mm.
Is een simpel bitje van Harry’s Horse.
Mizora schreef:Een ongebroken trens is het allerzachtste bit dat er is. Dus een dubbelgebroken bit is juist scherper. (daarom wordt het o.a. ook veel gebruikt bij stangen)
Met een stang loopt hij alleen maar met de kin op de borst en de mond wage wijd open, doodsbenauwd dat ik er aan zal komen. Is denk ik toch heel erg per paard verschillend.
Mizora schreef:Heeft hij ruimte (met zijn tong) voor een ongebroken trens? Als een paard een dikke tong heeft geeft een ongebroken trens soms niet genoeg ruimte van onderen. Ik bedoel dus echt een ongebroken trens he, zoals in het plaatje van Nicolevdl.
Deze: