mijn paard schudt met haar hoofd tijdens het rijden. ik heb het idee dat ze het doet vanwege de vliegjes... zou zoiets helpen:
http://www.emmers.be/producten/artikel.php?id=961
of kun je daar niet mee rijden?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Love_Sanne schreef:Mijn paard heeft er ook twee keer last van gehad, eerste keer kwam het door het zadel, boom gebroken. Misschien ligt het daaraan? Tweede keer had ze last van haar tanden, er zaten enorme haken op! Dat doet natturlijk zeer. Misschien moet je ook even nagaan of je niks veranderd hebt? Ander bit ofzo...? En dat headsheakers syndrome kan het natuurlijk ook zijn.
Zo heb je nog meer opties, ik rijd 's zomers als er veel vliegen zijn met een vliegennetje, werkt bij mij heel gied en altijd goed met vliegenspray werken! Laat je het ff weten als het beter gaat?
Succes!!!

). mss toch maar op het hoofd ook proberen...inkidinkidoe schreef:Jeetje, een paard schud met zijn hoofd en gelijk komt er een medische wereld in actie... Beetje overdreven...
beantsje schreef:inkidinkidoe schreef:Jeetje, een paard schud met zijn hoofd en gelijk komt er een medische wereld in actie... Beetje overdreven...
Nou, mijn paard ging anders ook hoofdschudden en bleek een oorontsteking te hebben.
Als je maar even te lang wacht, kan het schudden een gewoonte worden, ookal is de oorspronkelijke oorzaak verdwenen.
na de oorontsteking van mijn paard is ze toch blijven schudden en na een lijdensweg van 2 jaar is ze naar de slacht gegaan.
inkidinkidoe schreef:Tja, die van jou heeft een oorontsteking gehad, dus moet iedereen met een hoofdschuddend paard nu de dierenarts bellen...
Natuurlijk kan er altijd wat zijn, dat is met alles zo. Mijn paard heeft chronische hoefproblemen, dus ik weet wat het is om accuut te moeten handelen. Maar ik denk dat je er wijs aan doet om eerst een keertje met zo'n netje te rijden. Werkt dat niet, heb je altijd nog de kans om een DA te bellen. Daar gaan geen maanden overheen, dat kan bij wijze van deze week al gebeurd zijn.
Maar mocht je inderdaad twijfelen of het iets ontstekingsgericht is, kun je ook even koorts opnemen. Is dat verhoogd, dan kun je gericht actie ondernemen!