Waar zadeldekjes laten wassen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Natasjaa

Waar zadeldekjes laten wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 14:50

Hai,

Aangezien mijn vriend Echt niet wil dat ik mijn dekjes in de wasmachine stop (en ik het eigenlijk zelf ook liever niet doen wil), vraag ik me af waar je een partij dekjes zou kunnen laten wassen en wat dat ongeveer gaat kosten?!

Alvast bedankt voor het meedenken!

sjaslique

Re: Waar zadeldekjes laten wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:52

Ik las van de week toevallig op bokt dat iemand ze naar de stomerij bracht. Heb alleen geen idee wat daar de prijs van is.

Rietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:52

Bij ons kan je dat bij de ruitershop laten doen, misschien kan je daar ook eens gaan informeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:55

ik stop ze altijd in onze was machine gaat prima nog nooit last gehad datwas die er na kwam na paard stonk of haren op zaten.

maar wil je het niet kun je ze na een stomerij brengen

Bonique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:57

Een nieuwe wasmachine kopen en je oude gebruiken voor je paardenspul! Ideale oplossing (voor mij althans). :D

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:58

Ik doe ze gewoon in de wasmachine, geen probleem. Misschien wassen als je vriend er niet is :+
Die bedrijven die dekjes wassen vind ik erg duur

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:03

Je kan ze inderdaad naar de wasserij/ stomerij brengen, denk alleen wel dat het een dure grap wordt. Snap niet dat je vriend niet wil dat ze in de wasmachine gaan. Je merkt er niets van.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:04

Oja, als je dekjes niet te lang gebruikt zijn ze ook niet zo vies.
Haren krijg je er met de stofzuiger goed af

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 15:05

Bedankt voor de snelle reacties :)
@ sjaslique Weet je toevallig nog wel wie dat was die dat postte?

Ronja_b , Dat is wel een idee, zal eens informeren hier in de buurt.

@ Bonique Een nieuwe wasmachine kopen is niet echt een optie, en kan die hier in huis ook niet kwijt, denk ook dat ik voor dat geld beter de dekjes weg kan brengen om ze te laten wassen trouwens :)

Nibbit, ik denk dat ie het toch wel merkt, want waarom hangen die dekjes opeens te drogen?! :) Dus nee, dat doe k ook maar niet.

Nog iemand die toevallig weet wat de kosten zijn als ik ze bijvoorbeeld naar de stomerij zou brengen?!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:08

Mn vriend zn sokken stinken erger dan mn dekjes, misschien is dat voor jou ook een smoes? :')

Dekjes wassen kost bij Piaffe 3,50 per stuk ;)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:15

wij betalen bij de wasserette 3,50 per dekje

Tegenwoordig was ik mn dekjes wel weer thuis. Ik haal gewoon elke dag na het rijden een borstel over het dekje om ze haar vrij te maken.
Daarna kunnen ze eigenlijk zonde rproblemen in de wasmachine. Na het wassen doe ik wel altijd een "paarden handdoeken was". Alle overgebleven haren blijven daar dan in zitten.

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 15:16

@ Nibbit Hahahaha, die Zou ik kunnen aandragen, maar dan blijf ik met het feit zitten dat de stapel is opgelopen tot 15 dekjes, en er maar 2 per keer in de machine kunnen, dus breng ze nu nog even weg, en dan ga ik daarna onder t mom van de sokken-smoes wel gewoon thuis wassen :)

Dat van die handdoek wassen daarna is wel een goede tip ma_rie-tje :j thanks

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:18

mocht je geen handdoeken hebben, gooi dan na de dekjes je rijkleding in de was. Daarbij is het ook niet erg als er eventueel wat haren in komen te zitten ;)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:21

Kan goed zijn dat ze mij bedoelde, ik breng ze naar de stomerij.
Kost me €4 per dekje, dus niet eens zoveel duurder dan de prijzen die ik hier zie voor het laten wassen.

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 15:25

En dan breng je ze naar een 'gewone' stomerij Silence?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:59

Ja, er zit een depot bij onze supermarkt en daar geef ik ze af.
Twee dagen later kan ik ze weer ophalen.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 17:28

Ik gooi me dekjes altijd in me wasmachine. Als je je dekjes regelmatig was en haar vrij maak kan het bijna geen kwaad! Je moet het niet om het jaar doen dat het dekje helemaal goor is van het huidvet. (als zal je ze de kost geven die dat doen :()

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 17:34

wat een vervelende vriend heb jij. voor zorgen dat ze niet al te smerig zijn en dan in de wasmachine. heb je niet stiekum een plekje waar je een dekje kunt hangen om te drogen?
vroeger had ik ook zo'n vriend. waste ze uit als hij niet thuis was. ben bij hem weggegaan, wat een heerlijkheid dat ik niemand te zeuren heb wat ik in de wasmachine stop.
sorry ts, voor jou niet leuk wat ik nu zeg....

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 21:38

Jouw vriend gaat dus over de was...? hihi, mijn man zal het een biet zijn wat ik wel of niet in de wasmachine gooi hoor, ik was zelfs fleece dekens, en winterdekens in mijn wasmachine. Erna gewoon een spijkerbroekenwas, of een paardenkleding-was. Heb echt nog nooit haren in mijn handdoeken of lakens gehad hoor.
1x ruzie maken met hem, en het gewoon DOEN dus.
Vind 3,50 per dekje wel HEEL duur eigenlijk...

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 21:43

Ik was mijn dekjes altijd in de wasmachine.
Haal met een poetsblokje de haren eraf, even goed uitkloppen en dan in de machine en daarna even in de droger.

Na de dekjes was ik altijd even spijkerbroeken of mijn rijkleding of iets dergelijks, mochten er nog haren inzitten dan zijn ze dan wel weg.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 21:49

en anders draai je na je dekjes een programma zonder was eventueel met een scheutje bleek er in.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 20:30

Silence schreef:
Kan goed zijn dat ze mij bedoelde, ik breng ze naar de stomerij.
Kost me €4 per dekje, dus niet eens zoveel duurder dan de prijzen die ik hier zie voor het laten wassen.

Dat zou inderdaad goed kunnen, was het van de week ergens tegen gekomen, maar geen idee meer waar. :+

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 14:28

Oke, besluit genomen :) Ik ga nu de dekjes nog wel even wegbrengen, het zijn er nu gewoon te veel geworden om achter elkaar te gaan wassen, gaat me uren kosten :) Maar daarna gaan ze gewoon de machine in, heb vriendlief even laten lezen hier, en hij is het er nu wel (onder licht protest) mee eens dat ze in de machine gaan! Even voor de persoon die zei dat je dekjes niet een heel jaar moest gebruiken, natuurlijk doe ik dat ook niet, dan zouden ze zelf weglopen ben ik bang, van al het vuil :) Dus geen zorgen daarom... Enneh, t uitmaken met mijn vriend alleen omdat hij liever niet heeft dat ik dekjes in de machine stop, nee, sorry, maar Dat doe k toch maar niet :)

Wat mij betreft is mijn vraag nu beantwoord, en kan dit topic wel op slot.

GenteDiMare

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:53

Ik stop mijn dekje ook nooit in de wasmachine. Ik was ze met de hand. In een grote wasmand laat ik ze even weken en dan met een borstel flink schrobben en buiten te drogen hangen. Het is wel een hoop werk. Maar het eindresultaat is hetzelfde als de wasmachine. ;)

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:58

Ik heb in de garage een wasmachine voor de paardendekjes en dekens e.d.
Gewoon een goedkoop merk, filter eruit halen en je kunt zoveel wassen als je wilt. Ik doe het al jaren zo en het bevalt me prima! Heb altijd schone paardendekens en dekjes op voorraad.
Misschien is het een idee.