Ervaring dressuur Kentaur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vrouw2014

Ervaring dressuur Kentaur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 15:11

Hoi hoi,

Volgende week komt de zadelmaker en dan zit ik te denken aan een kentaur zadel.

Graag zou ik ervaringen willen weten van jullie?
Las wel wat dingen over het zadel maar welk model is het fijnst enz enz

anne_bento

Re: Ervaring dressuur Kentaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:40

Ik heb een tijdje gereden met de kentaur Elektra. Echt een heerlijk zadel, diepe zachte zit. Helaas paste het niet goed op mijn pony, wilde eigenlijk niets anders meer!

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 15:46

Ik heb er een keer een op proef gehad. Ik vond hem erg mooi en erg fijn zitten, maar hij was wel heel erg smal. Ik had een fit 4 mee, en die was smaller dan mijn wintec met witte boom. Paste dan ook voor geen meter op mijn haf.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:09

ik heb een kentaur penelopa. vind het een heerlijk zadel. zit lekker en leer blijft ook mooi. heb hem nu 2 jaar.

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 15:35

Ik heb de Electra. Het is een van de weinige zadels die past op mijn (smalle & hoge schoft) paard. Ik ben er tot nu toe tevreden over, maar heb het zadel pas een jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:38

volgens mij past een elektra op zowat alles

bij mij ligt een elektra op een dikke ronde 'shetlander' van 161 en op een gewoon dier met vrij veel schoft.

gaat beide prima.

vind het een geweldig zadel, en na 3 maanden heeft mijn bruine nog niks geleden!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:16

Ik heb nu 2 jaar een Kentaur Peneloppa,
heb er wel inmiddels al een nieuwe smallere boom in moeten laten zetten omdat mijn paard veranderd was in bespiering en 2x laten bijvullen maar ziet er top uit terwijl ik niet zo fanatieke schoonmaker ben :o

polly76

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:15

ik heb de kentaur medea ll een erg fijn zadel dikke kussens iets minder diepe zit dan de penelopa .

ik ben idd ook niet zo n schoonmaker of invetter maar de kwaliteit van de zadels etc is erg goed
Ik zou geen andere willen haha een goed mooi zadel van betaalbare kwaliteit zou ik zo zeggen

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:33

ik heb een bruine medea II bevalt mij prima maar voor mn paard is hij te smal die is nagal gegroeid deze is dus te koop

verder is het een zeer goede kwaliteit hij is alleen nog maar een half jaar oud en dr is zichtbaar slijtage op de zweet bladen maar dat ligt aan de kleur het leer blijft super

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 12:36

ik heb een artemis (dressuur) en het bevalt me prima, veel wrong, dus steun aan de knie en een heel diepe zit, want het is een 18inch zadel, maar ik heb toch het gevoel dat ik met m'n maatje 34-36 niet veel dikker hoef te worden om aangenaam te zitten.
Vrij zacht/soepel leder, prijs kwaliteit wel ok in mijn ogen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:05

Ik heb een kentaur medea II. Ligt idd ook op een paard met hogere, smalle schoft en ligt ook als een van weinige zadels goed. Zit goed, zacht zadel. geen gesloten zit ofzo. Ik ben ook heel tevreden met kentaur, zou er zeker een tweede van kentaur nemen, moest dat nodig zijn. Leer is idd goed, ben ook geen echt invet en schoonmaak mens, maar hij ziet er nog altijd goed uit. Is nu een paar jaar oud.

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:10

Ik heb een Elektra gepast op mijn haf, een fit4, en moet zeggen dat die wel Heel erg smal uitviel. Dat type lijkt me in ieder geval niet geschikt voor paarden zonder schoft, bij de takken van de boom is wel genoeg ruimte voor een brede schouder, maar boven de schoft kon ik 2 vuisten op elkaar leggen, dus heb dat zadel maar teruggebracht.
Wel positief vond ik het meer dan ruime kussenkanaal :j

Als iemand nog een type Kentaur weet wat wel past op brede paarden zonder schoft, hou ik me aanbevolen :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:12

sorry 't mijne is ook een smaller dan standaard en terug gesneden kamer voor de fijne types met en smal hoog schoftje in verhouding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:16

Afbeelding

mijn merrie heeft ook niet veel schoft.

Afbeelding
Afbeelding

hier ligt mijn elektra erop. ligt echt als een huis!

maar geen idee wat de maat is :P

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:18

Citaat:
ik heb een artemis (dressuur) en het bevalt me prima, veel wrong, dus steun aan de knie en een heel diepe zit, want het is een 18inch zadel, maar ik heb toch het gevoel dat ik met m'n maatje 34-36 niet veel dikker hoef te worden om aangenaam te zitten.
Vrij zacht/soepel leder, prijs kwaliteit wel ok in mijn ogen

Heb ik ook gehad, heb hem na een jaar verkocht. Zweetbladen zijn voor mensen met lange benen, ik kon er gewoon niet
fatsoenlijk op blijven zitten. Zat op een Wintec veeeeeel beter :Y) . en soepel leer? mijn zweetbladen echt niet hoor
snel beschadigd en ook vrij stug.

Avary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:20

Ik heb ook een kentaur medea II. Het is inderdaad een fijn zadel. Kan er rustig uren op zitten! Alleen ik had ook na een half jaar al slijtage bij de beugels.. Dat is eigenlijk het enige nadeel aan het zadel.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:21

Ik heb zelf al 4 jaar een Kentaur Media, en ik zweer bij dit zadel. Slijtage is nog geen sprake van, nooit andere problemen mee gehad ook. Ik heb mijn KN er zelfs voor ingeruild en zou als ik een nieuwe nodig had, ook weer voor een Kentaur gaan.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 14:41

ik ben nochtans ook niet groot (1.60) en kom toch goed onder de zweetbladen uit, niet minder dan op de passier van een vriendin.
ik heb m'n zadel 2de hands gekocht en de slijtage aan de zweetbladen was miniem, ik heb ze zelf harder beschadigd door ruwe stijgbeugelriemen te gebruiken, nu met de soft-beugelriemen is er niks slijtage meer bijgekomen. En het leer voer toch zacht aan, in tegenstelling tot m'n eerste paar beugelriemen :(

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 15:08

Nou ik ben sinds vanmiddag in bezit van een Kentaur elektra ;)

Nog 2 andere kentaur types gepast maar deze zat het fijnst. De medea was geen optie voor mijn paard ze rug. Ik kon zelf mijn oude zadel gebruiken want moest zoiezo een pad er onder doen. Mijn paard ze rug is bij de schoft iets ingezakt dus dan zou de boom zeg maar vol in de zijkanten. Het had een benaming maar die weet ik niet meer ;)

Morgen ga ik me zadel dus is goed uittesten en ben benieuwd!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:53

proficiat! je zal er vast geen spijt van krijgen :P

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 15:59

Dat hoop ik niet nee ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:07

op de foto;s bovenstaand kun je de mijne zien. ik heb een bruine.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 16:08

Ow ik dacht dat ie zwart was ;) Ik heb vandaag een zwarte gekocht. Ben helemaal blij maar moest helaas werken anders was ik hem meteen even gaan uittesten of die naar een uur nog lekker zat ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:14

je ziet het op die foto ook niet zo goed. tis een chocolade bruine :P

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 20:27

Een vriendin van mijn heeft er 2 keer eentje op proef gehad. Beide waren nieuw, maar oh zo scheef. Let daar dus ook op.
Verder vielen ze erg smal, de fit 3 past op een normale kwpn-er.