Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

DubbelDun schreef:Een echte wollen viltsingel of een singel van echt schapenbont (Matted bijv).
Die nemen goed vocht op, maar worden wel eerder vies. En zijn moeilijker schoon te houden als een neopreen singel.
) bestellen...
De wintervacht van mijn paard breekt onder het zadel heel snel af en met zo'n mattespad niet. Ook wat betreft het absorberend vermogen zoveel beter dan mijn andere pads. De pad alleen is echter te dun voor onder het zadel dus er gaat nog wel een blanket overheen. Verder zoals al eerder aangegeven makkelijk te reinigen; gewoon wolprogramma en daarna in de droger op 30 graden. Moet ik met mijn andere pads niet proberen!

Sjafrane schreef:een fra singel. IK heb bij mijn paardje nooit meer last van zweten. ze is zelfs helemaal droog onder de singel.
succes met zoeken
Vond het wel een goede singel ...
Mandyke schreef:Ik denk dat ik maar eens voor zo'n singel van mattes ga.
Ik zag op een site dat mattes ook pads voor westernzadels verkoopt. Zijn deze goed? Qua dikte, stevigheid, pasvorm, ... Zou wel leuk zijn om een singel EN pad in dezelfde kleur te hebben!!