Kwaliteit Kieffer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

BabbieB

Kwaliteit Kieffer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 20:31

Ik vraag me af wat bokkers vinden van de kwaliteit van Kieffer. Ik heb kerst 2005 een prachtig Kieffer (Irmgard) hoofdstel gekocht, dat nu eigenlijk al 'op' is. Ik onderhoud het netjes, maar volgens de mensen van Kieffer trekken de zuren van het zweet het leer aan en is er dus niets aan te doen dat het hoofdstel 'maar' drie jaar meegaat. Dat vond ik toch wel een beetje tegenvallen voor zo'n duur hoofdstel eigenlijk.

Toen ik dat hoorde moest ik denken aan de waarschuwing van een stalgenootje dat de kwaliteit van dat Kieffer hoofdstel erg slecht was voor wat je ervan zou verwachten voor die prijs. Van anderen hoor ik weleens dat 'Kieffer niet meer is wat het geweest is'.

Maar ik hoor ook mensen die prima tevreden zijn over de kwaliteit. Wat vinden jullie?

Snoevie

Re: Kwaliteit Kieffer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:53

ik heb zelf juist erg goede ervaringen met kieffer tot zover!
al hoor ik van sommigen dat de hoofdstellen kwaliteit niet zo best meer is,ik ben erg tevreden.

ik heb ook een kieffer dressuurzadel,echt heel fijn en lijkt na 1,5 jaar nog gloednieuw

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 00:21

Ik heb inderdaad ook al eerder gehoord dat Kieffer niet meer is wat het geweest is. Zelf merk ik er weinig van, ik ben erg tevreden met mijn Kieffer hoofdstel! Ik heb hem nu toch al dik 3,5 jaar en na een poetsbeurt is hij weer zo goed als nieuw.
En dan kan ik er ook nog bij vertellen dat ik niet zo stipt ben qua onderhoud...

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 00:29

Ik heb de Irmgard nu al dik 4 jaar, en hij ziet er nog prima uit hoor. Ja, bij de frontriem is dat verdeelblokje weg, maar verder in fijne staat. Bakstuk is wel gebroken geweest, maar dat kwam echt puur door paardlief zelf, al was het hoofdstel 2 keer zo dik geweest zou het nog gebroken zijn. Ik heb nog een hele oude Goldline, die doet het ook nog goed, een redelijk nieuwe Anja, hierbij brak het bakstuk tijdens het longeren, maar dit kan altijd net een foutje zijn, het is in ieder geval keurig opgelost. Vandaag een Beerbaum gekocht, deze zijn lastiger te onderhouden, dus ben benieuwd. Maar van mij dus ook geen klachten.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 07:39

Wij hebben ook al heel lang een Kieffer hoofdstel, bevalt super.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 08:30

wij hebben een hoofdstel van kieffer dat al 7 jaar meegaat := ziet er nog steeds wauwie uit :j
ik ben positief over kieffer :j

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 11:05

Ik ben ook wel positief over Kieffer.
Het enige waar ik een keer problemen mee had, was met de afwerking van een hoofdstel. Er zat een harde rand achter het oor en bij de bakstukken, zodat mijn paard daar schuurplekken kreeg.

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 13:00

Ik heb ook gehoord dat de kwaliteit van kieffer achteruit is gegaan de laatste jaren,
maar toch heb ik positieve ervaringen met kieffer! :) Het hoofdstel & zadel van mijn verzorgpony zijn van kieffer,
en die zien er beide nog steeds netjes uit. Hoofdstel is zo'n 3 jaar oud schat ik en is nog gewoon goed.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 13:03

ik had vroeger een zadel van kiefer.
ding was 2e hands toen ik m kocht was toen ongeveer 8 jaar oud en zag er nog als nieuw uit.
ik weet niet hoe de kwaliteit nu is.
ik heb er nog een stoffen halster van die begint nu iets te slijten,die kan wel 10 jaar oud zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 13:03

Geen enkele moderne leersoort is zo goed als leer van "vroeger", dat komt omdat er door de milieuwetgeveing andere looistoffen moeten worden gebruikt.
Ligt dus niet specifiek aan Kieffer.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 21:22

Ik heb alleen nog maar goede ervaringen met Kieffer! Mijn goedkope Kieffer (van 50-60 euro) gaat al probleemloos 5 jaar mee. Ik heb nog een wedstrijdhoofdstel van Kieffer, de Kieffer Anastasia. Daar ben ik ook heel tevreden over, de kwaliteit is super. Heb alleen een nieuw hoofdstel gekocht, dus de Anastasia wil ik verkopen :o

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 22:26

Nou, da's wel duidelijk, zo aan de reacties te zien :D

Nu maar hopen dat mijn paard niet toevallig heel agressief zweet heeft o.i.d. want dan kan ik hoofdstellen bíjven kopen :roll: Hoewel dat natuurlijk ook wel weer zijn pluskanten heeft voor het kleine bigspendertje dat in mijn schuilt :=

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 00:26

Wat Lia_ zegt heb ik ook begrepen.
Ik heb het geluk een fijne Kieffer Wien 'oude stijl' op de kop te hebben getikt voor de Groningers die inderdaad uit fijner leer bestaat dan een ander, nieuwer zadel dat ik heb gehad.

Persoonlijk ben ik zeer gecharmeerd van het merk.
Een bijpassend Kieffer-hoofdstel zou ik dan ook best willen, ware het niet dat ik nog geen mooi passend model heb kunnen vinden voor de toch tamelijk flinke giecheltjes van onze paarden ;)

Dat een hoofdstel door zweet slechts drie jaar mee kan is overigens niet mijn ervaring :? Hier houden ook de kwalitatief minder fijne hoofdstellen het langer uit.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 00:39

Ik heb met de hoofdstellen nooit geen problemen gehad. De zadels daarintegen vind ik persoonlijk niks, vind ze erg hard..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 00:50

Ik heb 1x een kieffer hoofdstel gehad. Wat een prutding. Viel na een poos intensiefgebruik van ellende gewoon uit elkaar. (trok tijdens het optomen gewoon de keelriem eraf terwijl er amper druk op stond)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 09:14

Kan natuurlijk altijd een productiefout zijn ;). Even terug naar de winkel, en alles word keurig geregeld. Met wat pech ben je het lang kwijt, omdat het naar Kieffer word opgestuurd, maar gemaakt word het voor je.

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 09:17

Hier ook alleen maar positieve ervaringen over kieffer :) Heb mijn hoofdstel nu een jaar of 4 - 5 en ziet er nog zeer goed uit.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 09:19

Ik heb zelf een Kieffer zadel, vind ik erg prettig rijden. Hij is nu 3 jaar oud (zelf heb ik hem ruim 1 jaar), maar ik vind hem er niet als nieuw meer uitzien, terwijl ik er best zuinig op ben! Komen snel krassen op het leer, maargoed als ie maar lekker zit :)

Hoofdstel heb ik ook en ben ik erg tevreden mee tot nu toe (ook ruim een jaar, deze had ik nieuw gekocht)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 09:34

logisch dat ie er niet meer uitziet als nieuw na 3 jaar toch?

ik ben zelf een beetje aan het kijken voor een fijn kieffer hoofdstel,ik ben er nog niet uit welke

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 09:47

Citaat:
Kan natuurlijk altijd een productiefout zijn . Even terug naar de winkel, en alles word keurig geregeld. Met wat pech ben je het lang kwijt, omdat het naar Kieffer word opgestuurd, maar gemaakt word het voor je.

Bij mij niet hoor. Geintje kost me bijna 30 euro!
Eigenlijk heeft Kieffer aangegeven dat hun hoofdstellen gewoon niet langer meegaan dan 3 jaar want 'het zuur van het zweet trekt in het leer'.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 09:54

Ik heb mijn ene kieffer hoofdstel al bijna 5 jaar. De andere is nog maar een jaartje oud.
Beide nog in top conditie.

Als mijn paard erg heeft gezweten maak ik altijd het hoofdstel even schoon met een doekje. Dit omdat ze anders erg snel kale plekjes krijgt en het hoofdstel blijft gewoon langer mooi.
Eens in de zoveel tijd neem ik het mee naar huis en krijgt het een oliebad.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:23

Ik heb al 5 jaar een kieffer hoofdstel.. En hij is nog steeds super mooi.. En zo zacht als boter.. Maar ik onderhoud al mijn tuig ook erg goed.. 1x in de 2 maanden haal ik m'n hoofdstel helemaal uit elkaar en maak ik hem eerst schoon, en dan smeer ik overal een dikke laag olie op..

Heb ook een Kieffer Wien dressuur zadel.. Maar volgens het jaartal op de beugelriem haak is hij al 21 jaar oud.. Maar dat zie je er echt niet aan van af.. Zadel ziet er nog super uit..

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:26

Mijn verzorgpaard heeft al járen een Kieffer hoofdstel. Heeft 3 jaar 'stil gelegen' en is nu nog steeds soepel. Niks mis mee dus! :).

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:29

Wat beteft zadels is Kieffer voor mij absoluut nummer 1! Heb een 2de hands veelzijdigheidszadel en dressuurzadel. Allebij zien ze er echt nog super uit. Ik ben zelf ook heel stipt met het onderhouden van het leer. Wat hoofdstellen betreft ben ik niet zo heel erg thuis met Kieffer. Maar een vriendin van mij, heeft hetzelfde gehad met haar hoofdstel. Het leer werd helemaal sompig en het hoofdstel hield het niet lang vol. Misschien een fabrikage fout...??

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 20:54

BBreedveld schreef:
Citaat:
Kan natuurlijk altijd een productiefout zijn . Even terug naar de winkel, en alles word keurig geregeld. Met wat pech ben je het lang kwijt, omdat het naar Kieffer word opgestuurd, maar gemaakt word het voor je.

Bij mij niet hoor. Geintje kost me bijna 30 euro!
Eigenlijk heeft Kieffer aangegeven dat hun hoofdstellen gewoon niet langer meegaan dan 3 jaar want 'het zuur van het zweet trekt in het leer'.

Hier hadden ze aan mij een slechte, want 30 euro voor opsturen vind ik echt veel te veel, dat hoort kostenloos te zijn. Voor 30 euro heb je ook een merkloos leuk hoofdstel.
En 3 jaar is ook veel te kort. Je hebt bij elk produkt te maken met een verwachte levensduur. En die is voor zo'n hoofdstel echt langer dan 3 jaar. Dat zou ik in de winkel ook duidelijk maken. Je hebt gewoon te maken met een consumentenkoop.
Ik ben een keer teruggegaan met een rijbroek, ding ging gigantisch pluizen. Dat zou aan het tillen van stropakken liggen. Jaja, ik til die dingen tussen m'n benen in m'n kruis. Want daar zaten de pluizen. :+ Is na wat gezeur kostenloos afgehandeld.

Overigens, mijn hoofdstel was 40 gulden en doet het nog steeds. Is denk ik in 2000 of 2001 gekocht. Ik onderhoud het ook goed.

Het is wel waar dat het huidige leer minder is dan zo'n 30 jaar geleden. Maar dan nog hoort een hoofdstel van Kieffer langer mee te gaan dan 3 jaar.