Ik ben nu al een jaar opzoek naar een goed zadel, heb voor Barlo ondertussen al 9 zadels versleten en ik weet het niet meer.
Er zijn een aantal problemen met het vinden van een goed passend zadel, barlo heeft een rare vorm in zijn rug zitten(oa een opliggende ruggengraad en flinke schoft maar wel de boeg van een normale fjord), een zadel dat niet klappert aan de achterkant schuift naar achter en een zadel dat niet schuift dat klappert. (en dan hebben we het over 1 boommaat verschil....)
Heel vreemd aangezien een naar achterschuivend zadel normaal betekend dat de boom te krap is, maar als hij gewoon ligt is daar niets van te zien.(en ook bij metingen kom je daar niet op uit)
Een zadel met een bredere boom klappert op de kussen en zou dus betekenen dat de boom te breed is, maar deze schuift dan weer niet?(aan de longe, heb er niet op gezeten, uiteraard!)
Daarbij ben ik zelf ook nog eens "moeilijk" het moet zoiezo een dresuurzadel zijn, met een bepaalde zit ivm vreemde kanteling in de bekken.
Daarbij is barlo ook nog eens kort in zijn rug dus een aantal zadels vallen stomweg af omdat die te lang zijn(ik zelf heb een 17,5/18 inch nodig)
Ondertussen heb ik verschillende zadels gehad en geprobeerd, en vrijdag is wederom een zadelmaker erbij geweest en die gaf nu eerlijk toe dat ie het ook niet wist...
Arie de Boer probeer ik vandaag te bereiken maar neemt zijn telefoon niet aan(van de week ook al niet ivm equitana)
Ik wil heel graag een WOW(in de hoop dat het daarmee op te lossen) maar momenteel is mijn geldboom op..... iemand die wil sponseren, stuur me maar een PB

Heeft iemand de gouden tip voor mij? Aan boomloos wil ik liever niet..
(daaleman, hulsebos, massimo, kieffer, passier, stubben, max benz, wintec, JC, pagony, rossner, zaldi, KN, prestige passen/zitten niet)
uit je verhaal te lezen begrijp ik dat je er al een erkende zadelpasser bij hebt gehad.