Hoofdstel probleem: kwaliteitshoofdstel maat Pony?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

Hoofdstel probleem: kwaliteitshoofdstel maat Pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 20:33

Pfff mijn pony heeft een ontzettend lastig hoofd.
Het is een klein welsh arabiertje, dat momenteel een hoofdstel draagt dat bestaat uit een shet bakstuk, en kopstuk en een pony neusriem

Ik wil ontzettend graag een goed, en sjiek hoofdstel voor mijn pony, en eens iets anders dan het " goedkope" harrys horse of merkloos.
Zo heeft kieeffer ontettend mooie hoofdstellen, maar deze beginnen echter pas bij maat cob, en dat past m niet,

IK zou zo graag een hoofdstel willen hebben met een brede hoge wit onderlegde neusriem, maar vooralsnog tevergeefs.

Heeft iemand tips en of ideeen?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 20:42

Er zijn hoofdstellen die je kunt laten samenstellen uit verschillende onderdelen. Bv. Döbert of Schumacher, maar dat zijn de duurdere merken.

Er staat me iets van bij dat Bokker WinBinChes deze hoofdstellen in de handel heeft of ze gaat krijgen. Je kunt er altijd eens een PB aan wagen. ;)

xxxmaritxx

Re: Hoofdstel probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 08:19

Ja precies.. je kan ook kijken voor gewoon een sjieke losse neusriem en die aan je oude hoofdstel doen.. Dan ziet het al stuk mooier uit. Moet je er alleen we opletten dat de gespjes bij elkaar passen

Melanthe0396

Re: Hoofdstel probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 13:09

Geen optie om wél een cob te kopen maar er gaatjes bij te maken? en hetgene dat wat lang is zegmaar, dat over is, af te knippen op een mooie manier?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 08:30

afknippen wordt echt niet mooi. En no way dat ik een schaar ga zetten in een dure kieffer :Y)

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 23:23

Ik heb precies 't zelfde, en heb nu een hoofdstel met brede aansnoerneusriem.
Van welk merk die is weet ik niet precies, want op de frontriem staat JC, maar er hangt een Imperial Riding
kaartje aan.
Ik heb 'm bij de Ton van Bemmelen vandaan, waar ze veel pony maatjes hebben!

Saul

Re: Hoofdstel probleem: kwaliteitshoofdstel maat Pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 13:13

Weet iemand waar ik een hoofdstel zelf samen kan stellen dan? Heeft iemand een adres of een internet site.
Dat zou namelijk super fijn zijn, aangezien ik dan geen twee hoofdstellen hoef te kopen om deze te combineren :)

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 22:39

Passier Aries is er ook in ponymaat, even kijken op Divoza, zijn wel duurder maar dan heb je ook wat!

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 22:44

Wij hebben ook een welsh/Arabiertje met een heel klein koppie: Anky hoofdstel maat pony past net (alles op het laatste gaatje := ) maar het blijft lastig... typisch geval van: ^)

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 22:48

Ik heb dit probleem ook met mijn verzorgpaardje, had harry horse rondgenaaid maat pony gekocht.
Alles zit goed, behalve het bakstuk, die is te groot.
Echt balen.. dit is zo'n leuk betaalbaar hoofdstelletje :=

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 22:51

bak en kopstuk heb ik vaak, eigenlijk altijd maat shet van nodig, dat is het grootste probleem. en rond genaaid shet hoofdstelletje, ben dr bang voor :D

-edit heeft anky pony hoofdstellen? Wauw hier kijk ik echt van op!

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:06

Ja! Onze pony had ook altijd maatje shet aan maar die zijn over het algemeen van zulk slecht leer gemaakt en zo stug en zo niet mooi. Heb even in je profiel gespiekt en ik denk dat jouw pony ongeveer het zelfde koppie heeft als die van ons. Vind hem trouwens superleuk!

Edit: Kieffer heeft trouwens ook ponymaten hoor, ik vond alleen de Anky mooier omdat die blinde sluitingen heeft en dat vind ik beter staan bij zulke mooie kleine hoofdjes.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:10

Kieffer heeft ook ponymaatjes hoor, hier bij de ruitersportzaak hangt echt een heel kleintje kieffer zwarte met bordeaux onderlegd, er staat op maat pony maar kan erg klein naar shettiemaat ;)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 23:11

dank je wel voor je complimentje :)

Shet neusriemen passen m niet helaas.

Kieffer heeft idd pony, maar dan neusriemen zo dun als een lucifer en dat vind ik afschuwelijk.
Daarnaast wil ik graag een wat bredere neusriem zonder sperriem en dus ook zonder sperriem lusje ..

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:15

Anky heeft een mooie brede neusriem, wel met lusje maar dat kan er altijd af... Goede zadelmaker kan dat netjes oplossen. Heb ik al 's eerder gedaan omdat ik met stang en trens ging rijden en erg gehecht was aan mijn neusriem :+

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:17

Morris & Nolan, kun je qua maten maar ook qua uiterlijk helemaal zelf samenstellen, erg goede kwaliteit :j

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:18

By the way: mocht je de Anky kopen: ik ben wel geinteresseerd in sperriempje. Ons spookje heeft 'm nl. opgekauwd}:0

Baal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:20

Wij hebben ook zo'n Kieffer bordeaux onderlegd ponyhoofstelletje, was voor een kleine welsh 1.21m (nog veel kleiner hoofdje dan onze shet!). Paste perfekt, geen dunne neusriem en lekker zacht onderlegd.

Een merkhoofdstel maat pony, zonder sperriempje en bijbehorend lusje... Die moeten ze nog gaan maken denk ik (daar is denk ik heel weinig vraag naar). Je kan toch zelf het lusje eraf halen?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 23:21

serieus? kan dat netjes? Ik ben dan echt bang dat hij de hele neusriem vergalt .. heb je daar mss een foto van?

Sperriempjes zijn niet zo duur hoor ;)

Nijn, heb je daar een website oid van?

Baal, ook aan jou de vraag of je mss een foto hebt?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:22

Morris & Nolan heeft wel degelijk een neusriem zonder lusje maat pony :)

www.passendzadel.nl
Even contact opnemen, staan geloof ik niet op de site, maar heb de mijne daar vandaan :)

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:26

Sorry, heb de neusriem niet meer. Je zag er niets van: stikseltje los gemaakt, lusje er uit en weer netjes dichtgenaaid. Was wel een een zadelmaker van de oude stempel -mooi handwerk!-. De Anky hoofdstellen zijn dubbelgestikt (heel mooi!) zo ook de sperriem. Die zijn niet zo maar los te krijgen. Denk dat ze 'm wel kunnen bestellen.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 23:38

nijn bedankt ik ga eens contact opnemen.

Mijn droomhoofdstel is overigens de kieffer bicolor, maarja die hebben ze alleen maar in maat cob :(

bestellen zal geen probleem zijn embe,
Nog een vraagje aan jou, het anky hoofdstel past, maar hoeveel leer hou je dan over?
Ik bedoel als ik een pony neusriem heb, moet ik sowieso gaatjes bij maken, en hou ik een flinke flap leer over helaas.

Baal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:38

Nijn
Góh, wist niet dat ze bestonden. Vind ik denk ik wel mooier staan bij zo'n klein hoofdje.

Saul
Ik heb zo direkt geen foto v/h hoofstelletje, maar 't is een vrij normale Kieffer (zijn er in wit, groen en bordeaux onderlegd).

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 23:42

hoe dik is de neusriem, heb je daar een idee van?

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:43

ik heb er 1 of 2 gaatjes bij gemaakt, rest van leer is netjes afgesneden door zadelmaker, ziet er keurig uit! Tis overigens een 'aansnoer'. Onze pony heeft ook een heel klein neusje (kleiner dan minishet op onze stal)...

Edit: weet het niet uit mijn hoofd, maar denk zomaar 3 cm. Kan 'm morgen wel even opmeten!