gouden bit??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Persevero

gouden bit??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 18:48

ik heb een heel erg mooi hoofdstel gezien met mooie gouden gespjes enzo :D
alleen nu vroeg ik me af of je ook bitjes heb met mooie goudachtige ringen, zonder speciale werking, of juist een positieve.
ik rij nu met een dubbel gebroken rvs watertrens. met dit bitje gaat het prima, maar bij zo'n hoofdstel staat dat natuurlijk niet zo mooi..
vandaar dat ik eerst even informeer voordat ik zoiets aanschaf.

ow en mocht iemand iets weten, geen bustrens graag. deze heb ik voorheen gehad en vind mijn merrie niet zo fijn.
Laatst bijgewerkt door Persevero op 08-03-09 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

lynne_berna

Re: gouden bit??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:49

Iemand die ik ken heeft een gouden bit, het bestaat dus wel. Welk merk ofzo het is geen idee.. hihi

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:50

Ik heb een dubbelgebroken goudkleurig bitje van imperial riding.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:50

Enige wat ik me kan bedenken is dat goud zacht is, en extreem giftig. Goud is een zware metaal net als lood ;) of het nou slim is dat in je paard zijn mond te steken ...

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:51

Ik heb ook een gouden hoe heet dat speel ook al weer.. Heeft ook iets positiefs maar dat weet ik niet meer, heb gewoon een dubbelgebroken bitje

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:51

Ik denk niet dat ze echt goud bedoelt hoor Benfan, goudKLEURIG

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:52

Argentaan?! keb alleen maar goudkleurige bitten :)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:53

Welke maat heb je nodig? Heb er hier nog 2 liggen. Watertrens.

Anoniem

Ik neem aan dat je goudkleurige bedoelt. Een gouden bit lijkt me en onbetaalbaar en giftig :=

Kopere bitjes hebben over het algemeen een positieve werking en zijn er ook in goudkleur.

xtostarlight

Benfan schreef:
Enige wat ik me kan bedenken is dat goud zacht is, en extreem giftig. Goud is een zware metaal net als lood ;) of het nou slim is dat in je paard zijn mond te steken ...

Goud giftig? Weet je dat zeker? Ik dacht juist dat goud een keihard edelmetaal is en dat je het zelfs (bladgoud) kan eten. In dure chique restaurants wordt er volgens mij mee gewerkt in het eten.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:54

Argentaan en aurigan zijn goudkleurig.
Maar ik zie vaak nog wel een groot verschil met de gespen van het hoofdstel en het bit.
Daarnaast zou ik niet zomaar iets je paard z'n mond hangen omdat het mooi bij je hoofdstel past. Misschien even vragen in de ruitershop? :)

Edit: Goud is zowieso een zacht metaal. Daarom is er ook geen enkel sieraad dat uit 100% goud bestaad. Of het giftig is zou ik niet weten.
Laatst bijgewerkt door Sentido op 08-03-09 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 18:55

Judith_ schreef:
Ik neem aan dat je goudkleurige bedoelt. Een gouden bit lijkt me en onbetaalbaar en giftig :=

Kopere bitjes hebben over het algemeen een positieve werking en zijn er ook in goudkleur.

nee idd maar wist zo niet hoe het heet.. ik ben alleen wel een beetje bang voor de werking van een ander materiaal.. op zich loopt ze goed zo.. als het een positieve werking heeft is dat natuurlijk alleen maar mooi maar op zich gaat het goed zo

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:55

Ach, 't valt altijd te proberen.
Misschien kun je 2ehands ergens een goedkoop bitje vinden om het eens uit te proberen..

xtostarlight schreef:
Benfan schreef:

Goud giftig? Weet je dat zeker? Ik dacht juist dat goud een keihard edelmetaal is en dat je het zelfs (bladgoud) kan eten. In dure chique restaurants wordt er volgens mij mee gewerkt in het eten.

Zuiver goud is erg zacht ja (of tenminste, zo heb ik het altijd gehoord)

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:57

K&K dubbelgebroken bitje (Conrad Ultra). Die heeft goudkleurige bitringen. Je hebt die ook met zilverkleurige bitringen, dus misschien dat je op internet alleen die vindt met zilverkleurige bitringen. Ik heb em met gouden bitringen (zie profiel, bij de schimmel (Rongo).
Laatst bijgewerkt door Vonnie84 op 08-03-09 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:59

Ja ik heb er verder geen verstand van hoor :P Maar ik dacht altijd dat je op goud moet bijten om te kijken of het goud is (hard) of nepgoud (zacht)

Kan zijn dat ik het verkeerd heb hoor.

Ik heb trouwens K&K bitten bij de paarden die ik rijd, das ook argentaan volgens mij. Beetje tussen goud en koperkleur in. Heb wel gewoon zilveren ringen, maar je hebt ze ook met goudkleurige ringen.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 19:03

naja ik bedoel ook geen echt goud, das ook niet te betalen..
maar dan nog, blijven die bitten ook mooi of worden ze op den duur lelijk

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:04

gabyfedde schreef:
Welke maat heb je nodig? Heb er hier nog 2 liggen. Watertrens.

Welke maat heb je liggen? en zijn die 45 graden gedraaid? (van KK)

TS Ik rij alle paarden op een dubbelgebroken bit van Argentaan/Aurigan.
Mijn ervaring is dat ze daarop fijner lopen dan op RVS

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:07

Ik rij al een tijd op deze bitten en ze blijven heel mooi.
Ik poetsten ze altijd met diamond pasta.
Had ze van K&K , maar ook eigen merk.( ben ook koper gek )

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:11

66996236 schreef:
naja ik bedoel ook geen echt goud, das ook niet te betalen..
maar dan nog, blijven die bitten ook mooi of worden ze op den duur lelijk

Ik vind ze heel mooi blijven, heb er inmiddels 4 of 5, waarvan ik met 1 daarvan toch al een jaar of 3/4 rij. Ja natuurlijk zitten er wel wat krasjes enzo op, maar ik maak ze goed schoon als ik mn hoofdstel invet en dan zien ze er weer netjes uit.
Als je ze lang laat liggen kleuren ze wat groenig.

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:22

Offtopic: Puur goud (24 karaats) is een zacht metaal, na Lood het zachtste metaal op aarde. Het wordt daarom vaak gemengd met een ander metaal (legering). Het lijkt mij niet giftig, omdat het een edelmetaal is, en dus slecht reageert. Goudverbindingen zouden wel giftig kunnen zijn, maar volgens Wikipedia niet: http://nl.wikipedia.org/wiki/Goud

Ontopic: Ook ik zou toch eerst even proberen hoe mijn paard er op zou reageren. Wat hij er van vindt is belangrijker dan hoe het er uit ziet.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 19:28

das misschien wel een idee jah ik ken gelukkig een winkel waar ik bitten eerst mag proberen voordat je ze aanschaft, dus dan doeik dat wel eerst. maar weet nu in iedergeval wat de materialen zijn. zo even op internet opzoeken wat de werking ervan is

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:33

Goud is net als lood giftig maar niet zo giftig als lood maar is wel een zware metaal (even nagevraagt) je kan dus in principe iemand vermoorden door hem goud te voeren op dagelijkse basis (net als bv vitamine A of lood of rattengif :P) zodat je hem/haar vergiftigd.

Denk niet dat je paard er heel snel van zal dood vallen, maar erg slim leek het me niet.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 19:37

okej tis niet de bedoeling dat dit een discussie wordt over of goud giftig is.. ik vroeg me gewoon af welkr bitten er zijn die er goudkleuring UITZIEN

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 23:11

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 23:27

66996236 schreef:
okej tis niet de bedoeling dat dit een discussie wordt over of goud giftig is.. ik vroeg me gewoon af welkr bitten er zijn die er goudkleuring UITZIEN

idd!

ik vind koperkleurig veel van goudkleurig weg hebben, ik heb een koperkleurig watertrensje, en die lijkt me best mooi te staan bij gouden gespen. (Ik heb alleen zilveren gespen)

dus misschien daar eens naar kijken?