Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
elmiran schreef:Ik heb een springzadel van Kieffer. Model Ludger Beerbaum. Vind het zelf een heel fijn zadel. Goeie kwaliteit ook.
femmefatale1 schreef:Mijn paard heeft een normale schoft-hoogte, maar is erg breed. Probleem met reguliere zadels is dat er wel bredere bomen bestaan, maar deze worden doorgaans ook vlakker. Goed voor paarden met weinig of geen schoft, maar dat heeft die van mij wel. Ik moet dus een boom laten maken met een U profiel in het kopijzer.
Daarnaast is mijn paard erg breed in zijn trapeziusspier, en reguliere zadel liggen hier juist met de kussens op.. dat gaat mijn paard straks belemmeren in zijn beweging. Die spieren moeten vrij liggen en dus moeten de kussens veel verder uit elkaar dan normaal.

femmefatale1 schreef:Ik heb er dus zeer recent een goeie zadelmaker bij gehad.
Hij legde uit dat mijn paard een afwijkend model nodig heeft.
Laat ik het even uitleggen.
Mijn paard heeft een normale schoft-hoogte, maar is erg breed. Probleem met reguliere zadels is dat er wel bredere bomen bestaan, maar deze worden doorgaans ook vlakker. Goed voor paarden met weinig of geen schoft, maar dat heeft die van mij wel. Ik moet dus een boom laten maken met een U profiel in het kopijzer.
Daarnaast is mijn paard erg breed in zijn trapeziusspier, en reguliere zadel liggen hier juist met de kussens op.. dat gaat mijn paard straks belemmeren in zijn beweging. Die spieren moeten vrij liggen en dus moeten de kussens veel verder uit elkaar dan normaal.
Die 2 redenen bij elkaar geven aan dat er een maatwerk zadel moet komen, waarbij ook de boom handgemaakt is. Ik zoek niets uit op merk oid, maar het moet wel aanspreken.
Het is een berg geld, dus dan doe ik liever iets wat naar mijn zin is..
Wellicht is dat wat duidelijker.
unamie schreef:Een (2e hands) WOW![]()
krijg je nooit spijt van
femmefatale1 schreef:Grr.. even afwachten dus tot ik weer mail heb van Arie..
: [HK] Wow om het wachten te verzachten: Ik ben WOW en jij????
(ja ja je wordt belaagd met wow-aanhangers).