Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Bojangles schreef:Ik vind de Emiel Voest barebackpad erg fijn op paarden met een hoge schoft. Ze zijn dik genoeg, maar ook niet weer zo dik dat je niks voelt van je paard.
Ze zijn wel prijzig vind ik, die van Best Friend zijn weer wat goedkoper maar lijken me een goede variant, alleen daar zelf geen ervaring mee.
siskeh schreef:over dat voelen, ik ken maar 1 bbp waar ik mn twijfels heb of je het paard goed voelt, eigenlijk voel je het altijd wel..
als je de duurdere bbp hebt passen die eigenlijk altijd wel,
mits je niet een kleine pony hebt(shet), dan past het wel, maar ziet het er niet uit...
en is het zitten niet prettig door de ribben of door de schoft?
als het de ribben zijn moet je echt een iets dikker pad hebben, en ik denk dat die van emiel voest wel het beste is...de tempur vormt zich denk ik het beste
en prijsverschil, de best friend is 65 euro ofzo, en de emiel voest is wel dik 100 euro duurder( en de christ is nog weer duurder)
waar ergens woon te trouwens? miss. dat ik iemand weet..
owww wacht.... miss. is een ghostzadel iets.... maar ik weet niet of dat met de schoft ook goed gaat.
Maar een dik bontding is voor mij ook goed. HannahFrouk schreef:Ik rijd (in de zomer) veel bareback met mijn arabier. Hij heeft een normale schoft maar ruime wiebelende gangen en hij kan behoorlijk sprintjes trekken of een rare kaboutersprong doen, dus al te makkelijk zit hij soms niet (soms ook wel).
Mijn ervaring is dat de barebackpads met antislip onderzijde en suede bovenkant het allerbest voldoet. Heb eentje met een bontje geprobeerd, maar die gleed er zo af! Dat schoof alle kanten op. Ook een barebackpad met een teddy bovenkant heb ik snel weer weggedaan.
De mijne heb ik van Ebay. Dat was zoiets (niet helemaal hetzelfde).
http://cgi.ebay.com/RIDERS-CHOICE-LEATH ... 7C294%3A50
Er staan een heleboel op met Teddy onderkant maar die zou ik dus nooit nemen. En ook zou ik nooit een bb pad met beugels nemen, heb ik ook geprobeerd en de beugels zitten doorgaans veel te ver naar voren.