Bare back pad

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Bare back pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 10:13

Ik wil graag een bare back pad aanschaffen.

Ik heb een vrij smal paard, type volbloed, maar helaas ook rondgeribt, scherpe hoge schoft. Sowieso zonder zadel is het op zijn rug zitten erg naar, maar met bondje wil ik het toch proberen.

Welk type raden jullie mij. Ik zie de bontvarianten voorbij komen, maar ook tempur en die zien er dunner uit.

Let wel het is geen brede zit rug, dus het pad moet wel genoeg dikte hebben om goed te kunnen zitten.

Ben benieuwd of er bokkeners met volbloedachtige paarden bare back rijden en welke hebben ze.
Laatst bijgewerkt door Katja op 15-02-09 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Caps uit titel verwijderd.

Bojangles

Re: BARE BACK PAD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 10:17

Ik vind de Emiel Voest barebackpad erg fijn op paarden met een hoge schoft. Ze zijn dik genoeg, maar ook niet weer zo dik dat je niks voelt van je paard.
Ze zijn wel prijzig vind ik, die van Best Friend zijn weer wat goedkoper maar lijken me een goede variant, alleen daar zelf geen ervaring mee.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 10:19

wat is je budget?
want daar zit natuurlijk nogal verschil in!
ik denk dat je het met een goedkoop pad sowieso niet gaat redden, deze zijn ongeveer vergelijkbaar met een dekje met singel.
dat werkt wel als je een paard zonder een hoge schoft hebt, maar ik zou het voor jouw niet direct aanraden...

opties zijn dan denk ik het bbp van emiel voest, of die van christ(heet hij zo:S)
en er is ook nog een echte schapenvacht(volgens mij umaki)

maar misschien zijn er wel bokkers in de buurt waarvan je een bbp kan lenen om te proberen(weet niet waar je woont)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 10:25

Tja budget, ze zijn duur heb ik al gezien, maar als ik moet beknibbelen op 20 of 30 euro, ga ik voor de beste en kijk ik niet naar geld.

Juist omdat ze zo duur zijn heb ik nooit zomaar eentje besteld om te proberen, maar wil het al zo lang. Het probleem is dat je niet om mijn paard zijn blote rug kan zitten, dan is voor hem en voor mij gewoon niet prettig.

Het pad moet ook goed blijven liggen, dus een goede pasvorm hebben. Zijn er maten waar ik rekening mee moet houden? Of zijn er pasvormen zoals zadels kwa merken ook hebben?

Katja

Re: BARE BACK PAD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 10:27

Verplaatst van NA naar HAR.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 10:30

Bojangles schreef:
Ik vind de Emiel Voest barebackpad erg fijn op paarden met een hoge schoft. Ze zijn dik genoeg, maar ook niet weer zo dik dat je niks voelt van je paard.
Ze zijn wel prijzig vind ik, die van Best Friend zijn weer wat goedkoper maar lijken me een goede variant, alleen daar zelf geen ervaring mee.

Ik wil juist wel mijn paard voelen, maar het moet niet zo zijn dat ik op zijn spieren of botten ga zitten, het is een paard waar je juist veel zitkontakt mee hebt, maar omdat hij weer 2 antibiotica kuren heeft moeten ondergaan en dus weer flink is afgevallen, schuift zijn zadel naar voren, bontjes, chabrakjes werken niet, die gaan juist weer knellen. Ik heb een paard, daar moet je goed op zitten, dus goed op zijn middelpunt anders heeft dier last van mij en dat merk je meteen.

Oplossing dacht ik, nu even weer tijdje zonder zadel en als hij weer op maat is, kan ik zadel weer gebruiken. Overigens vind ik het ook leuk om weer eens wat anders te gaan proberen.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 10:33

over dat voelen, ik ken maar 1 bbp waar ik mn twijfels heb of je het paard goed voelt, eigenlijk voel je het altijd wel..

als je de duurdere bbp hebt passen die eigenlijk altijd wel,
mits je niet een kleine pony hebt(shet), dan past het wel, maar ziet het er niet uit...

en is het zitten niet prettig door de ribben of door de schoft?
als het de ribben zijn moet je echt een iets dikker pad hebben, en ik denk dat die van emiel voest wel het beste is...de tempur vormt zich denk ik het beste

en prijsverschil, de best friend is 65 euro ofzo, en de emiel voest is wel dik 100 euro duurder( en de christ is nog weer duurder)

waar ergens woon te trouwens? miss. dat ik iemand weet..

owww wacht.... miss. is een ghostzadel iets.... maar ik weet niet of dat met de schoft ook goed gaat.

laura1986

Re: Bare back pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 10:41

Ik ben erg tevreden over mijn wollen bbp van voest. De best friend vind ik erg dun, zou ik zelf icm jou paard zeker niet doen.

Inge_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 15:35

Ik heb er zelf (nog) geen. Maar als je die wollen van voest wil, kan je mss ook eens kijken naar die van F.R.A.
Alle producten van FRA zijn kwalitatief zeer goed, dus dan denk ik dat die bbp een goed alternatief is voor die van voest.
50 euro goedkoper! *D

http://www.aleashop.be/details.asp?lang ... ID=537681#

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 15:55

tja volgens mij heeft die van FRA geen tempur erin...maar vilt
en ik heb hem in het echt gezien, dan vind ik de voest wel 50 euro meer waard, hij is zoveel mooier!
en beter afgewerkt, op de foto's is het moeilijk vergelijken, maar IRL is hij niet erg mooi...

en ik denk dat het bbp van FRA geen singel erbij heeft, maar als je het voest bbp hebt zit daar ook een(goede) singel bij.
ik weet niet wat een goede singel kost, maar dat maakt in prijs ook nogal uit!

Inge_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:59

Dat van die singel weet ik niet, dat zou wel kunnen en dan kom je waarschijnlijk wel aan dezelfde prijs.

Maar volgens mij heeft de voest ook geen tempur erin, ook gewoon vilt. Enkel die zwarte (duurdere) van voest heeft tempur erin.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:06

eey das waar, in de "normale" zit idd ook vilt, maar dan nog is de afwerking van de voest wel veel mooier...
ik heb niet op beide gereden, alleen op de voest
maar als het uiteindelijk in prijs bijna niet uitmaakt, zou ik toch voor de voest gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:37

siskeh schreef:
over dat voelen, ik ken maar 1 bbp waar ik mn twijfels heb of je het paard goed voelt, eigenlijk voel je het altijd wel..

als je de duurdere bbp hebt passen die eigenlijk altijd wel,
mits je niet een kleine pony hebt(shet), dan past het wel, maar ziet het er niet uit...

en is het zitten niet prettig door de ribben of door de schoft?
als het de ribben zijn moet je echt een iets dikker pad hebben, en ik denk dat die van emiel voest wel het beste is...de tempur vormt zich denk ik het beste

en prijsverschil, de best friend is 65 euro ofzo, en de emiel voest is wel dik 100 euro duurder( en de christ is nog weer duurder)

waar ergens woon te trouwens? miss. dat ik iemand weet..

owww wacht.... miss. is een ghostzadel iets.... maar ik weet niet of dat met de schoft ook goed gaat.

Door de schoft, het diepste punt van zijn schoft ligt net achter de schoft en dat is ook best een smal stuk, als je op zijn rug gaat zitten, kom je snel in dat punt terecht en dat doet echt zeer.

Ik woon in de buurt van Tiel.

Voest klinkt goed, tempur vind ik wel lekker spul, heb het ook op mijn matras liggen. :D Maar een dik bontding is voor mij ook goed.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:53

tja ik kwam erachter dat alleen in de dure voest tempur zat!

maar eigenlijk zou je voor de schoft echt gewoon uit moeten proberen...misschien een oproepje plaatsen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:58

Heb al 2e hands gezocht, niks gevonden.

Raad jij juist tempur aan of merk je geen verschil met eentje zonder tempur.

Hoe duur is de tempurversie van voest? Ik zag nl een bbp voor 128 euro. Is dat de goedkope?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:01

nee die is van FRA, das een look a like, en persoonlijk vind ik die errug slecht... in vergelijking met de echte(geen rijervaring, maar qua uiterlijk, afwerking)
de echte is 180(met singel) en zonder tempur

de duure is over de 200 euro, en die is met tempur, maar daar heb ik nooit mee gereden...

ik weet niet of dat veel verschil zal maken of er wel of geen tempur inzit

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:02

Als je even naar annebe's berichten zoekt kom je het Sheepskinpad tegen, superding

Ik heb hem zelf ook, vriendin van mij ook, haar paardje heeft ook een scherpe schoft, met dit pad heeft ze er geen last van!

ff topic voor je opgezocht [EA-CO] Het meest ideale barebackpad!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:05

das idd ook een heel interesant bbp!
zijn die pads redelijk dik?
ik heb hem nog niet IRL gezien dus ik kan er niet over oordelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:08

He, leuk, maar hij ziet er dun uit. MIjn paard heeft een scherpe ruggegraad, dus moet wel dik zijn om prettig te kunnen zitten.

Hoe is jouw ervaring?

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:10

Ik rijd (in de zomer) veel bareback met mijn arabier. Hij heeft een normale schoft maar ruime wiebelende gangen en hij kan behoorlijk sprintjes trekken of een rare kaboutersprong doen, dus al te makkelijk zit hij soms niet (soms ook wel).

Mijn ervaring is dat de barebackpads met antislip onderzijde en suede bovenkant het allerbest voldoet. Heb eentje met een bontje geprobeerd, maar die gleed er zo af! Dat schoof alle kanten op. Ook een barebackpad met een teddy bovenkant heb ik snel weer weggedaan.

De mijne heb ik van Ebay. Dat was zoiets (niet helemaal hetzelfde).
http://cgi.ebay.com/RIDERS-CHOICE-LEATH ... 7C294%3A50

Er staan een heleboel op met Teddy onderkant maar die zou ik dus nooit nemen. En ook zou ik nooit een bb pad met beugels nemen, heb ik ook geprobeerd en de beugels zitten doorgaans veel te ver naar voren.

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:12

Kan je verzekeren dat ze VEEL dikker zijn dan iedere andere pad die er te koop is. Fra, Voest, Best friends enz, enz....

Desnoods kun je om een extra dikke vragen, Annebe koopt ze speciaal in, ook op verzoek dus.
Ik had een érg grote nodig, heeft ze ook voor mij gezocht, hij bevalt super, je zit er heel vast op omdat je op het schapeleer zit ( soort fijn suede kun je het mee vergelijken)
Het zweet wordt mooi opgenomen en onderhoud heb je er eigenlijk niet aan, beetje luchten meer niet.

Mij bevalt hij iig super!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:15

Lady, Ben er erg benieuwd naar, heeft ze ook wel een passers of leenders?

Hannah, heb gekeken, ziet er mooi uit, dat antislip daar zie ik wel wat in. Binnenkort moet iemand van het bedrijf weer naar USA, dus als ik weet wat ik wil, zou ik voor zo eentje als van ebay kunnen gaan. Jammer dat ik ze niet kan zien, voelen en even op kan gaan zitten...Zie ze nooit bij ruitersportzaken liggen.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:17

HannahFrouk schreef:
Ik rijd (in de zomer) veel bareback met mijn arabier. Hij heeft een normale schoft maar ruime wiebelende gangen en hij kan behoorlijk sprintjes trekken of een rare kaboutersprong doen, dus al te makkelijk zit hij soms niet (soms ook wel).

Mijn ervaring is dat de barebackpads met antislip onderzijde en suede bovenkant het allerbest voldoet. Heb eentje met een bontje geprobeerd, maar die gleed er zo af! Dat schoof alle kanten op. Ook een barebackpad met een teddy bovenkant heb ik snel weer weggedaan.

De mijne heb ik van Ebay. Dat was zoiets (niet helemaal hetzelfde).
http://cgi.ebay.com/RIDERS-CHOICE-LEATH ... 7C294%3A50

Er staan een heleboel op met Teddy onderkant maar die zou ik dus nooit nemen. En ook zou ik nooit een bb pad met beugels nemen, heb ik ook geprobeerd en de beugels zitten doorgaans veel te ver naar voren.

ik zou nooit een bbp met beugels nemen om een hele andere reden, daar zijn ze namelijk niet voor gemaakt!!
en eigenlijk ben ik er al vanuitgegaan dat TS dat wist, ik dacht ook dat dat algemeen bekend was onder de bbp ruiters...
overigens is mijn ervaring niet dat de voest gaat schuiven....

@ russel volgens mij is dat pad een parelli pad, heb hem nog nooit IRL gezien, maar hij is niet zo dik, en daardoor misschien niet zo geschikt voor een hoge schoft

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:20

russel schreef:
Lady, Ben er erg benieuwd naar, heeft ze ook wel een passers of leenders?

Niet dat ik weet, zou je aan Annebe moeten vragen..
Ik woon in Arnhem mijne is altijd te bekijken en te bevoelen, geen probleem!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:21

Zag er idd ook dun uit, jammer dat je dan niet kan voelen.

Prijstechnisch is die van Lady dan best wel oke. Is de bovenkant niet glad? Is stof en als je een gladde broek aan hebt, dan glijd dat wel, lijkt mij, een lekker bontje aan de bips is ook wel fijn :D