Maar ik vind dat zo ontzettend smerig, met zo'n vies sponsje of kwastje.
heb ooit op een keuring iemand gezien met een spuitbus variant, bestaat dat?
en weet iemand van welk merk?
ben benieuwd
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
komt er geen vocht en zuurstof meer in de hoef. lijkt me geen goed plan.
smurffie schreef:met echte verf zou ik niet doenkomt er geen vocht en zuurstof meer in de hoef. lijkt me geen goed plan.
Gebruik dan nog zo'n spuitbus voor je haren, voor met bv carnaval. En dan na wedstrijd eraf halen met water en beetje zeep.
maar meestal doet een baby doekje al genoeg wonderen om de hoeven mooi te laten stralen!
_Lott schreef:smurffie schreef:met echte verf zou ik niet doenkomt er geen vocht en zuurstof meer in de hoef. lijkt me geen goed plan.
Gebruik dan nog zo'n spuitbus voor je haren, voor met bv carnaval. En dan na wedstrijd eraf halen met water en beetje zeep.
maar meestal doet een baby doekje al genoeg wonderen om de hoeven mooi te laten stralen!
heb jij ooit zwarte haarlak gezien? babydoekje gaat over de vacht. ik wil het 'roet' zwarte hoeven.
! zeker nu met de carnaval.
en daardoor is het slechter voor de hoeven
olanis schreef:Zo slecht is het niet voor de hoeven. Het slijt er zo weer af.
De dag erna zie je er bijna niks meer van. En dan verzorg je ze gewoon een beetje extra.
En je spuit alleen de buitenkant in. Niet de zool.
Dus het vocht en zuurstof kan er nog steeds bij.
Ook met vet of olie sluit je de hoef af, alleen met de lak in spuitbus krijg je ze mooi zwart
en blijft er geen viezigheid aan plakken, is namelijk heel snel weer droog met een dun laagje.
Het kan geen kwaad, ga maar is kijken op keuringen voor friezen, daar loopt iedereen met zo'n busje,
zwarte lak.