Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Anoniem schreef:waarom wil je een bondje ? een bontje zorgt er alleen maar voor dat een zadel slechter gaat passen. en de ruggegraad komt minder vrij te liggen. Dus ik zeg geen van alle en geef dat geld liever uit aan een goed passend zadel
LoveStella schreef:Anoniem schreef:waarom wil je een bondje ? een bontje zorgt er alleen maar voor dat een zadel slechter gaat passen. en de ruggegraad komt minder vrij te liggen. Dus ik zeg geen van alle en geef dat geld liever uit aan een goed passend zadel
De boom is wat te breed en ik heb gehoord dat een bontje de boom iets versmald.
Mizora schreef:Maar in een schoen die een ietwat hoge wreef voor je heeft maar voor de rest lekker zit doe je wel weer een extra zooltje.
Zolang jij zeker weet dat het maar een halve boommaat maximaal te breed is, en je verwacht dat het paard er nog in zal komen (bespiering komt erbij of komt terug) dan geeft het niet. Scheelt het meer dan kan je echt beter een ander zadel proberen te regelen. Als je een bontje vindt zonder ruggengraatvrijheid kan je deze er ook in scheren trouwens.
germie schreef:HH heeft wel rugvrijheid. Mattes en horsedream niet.
Is die van HH net zo goed? Mattes en Horsedream zijn namelijk 20 euro duurder.