Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Monica_86 schreef:Okay beetje verschillende reacties, bij de één vallen ze groter, bij de ander normaal...
Zou ook aan het model van kieffer kunnen liggen.
Maiska schreef:Monica_86 schreef:Okay beetje verschillende reacties, bij de één vallen ze groter, bij de ander normaal...
Denk dat de een het hoofd van een paard groot vind, terwijl de ander het normaal vind.
Heb zelf geen Kieffer, wel paarden gereden (friezen) die best wel grote hoofden hebben die kieffer full goed pastenZou ook aan het model van kieffer kunnen liggen.
Ik heb voor mijn haf ook pagony, dat past ook allemaal net. Heb een maat cob, dat wel. Ik zit ook iedere keer dat de neusriem te klein is, de rest te groot
Is gaatjes bijprikken geen optie?
Natje_Spirit schreef:Mijn 2-3 jaar oude Kieffer Katharina met aansnoer viel perfect met maatje cob, een paar maanden geleden heb ik een Kieffer Madonna 2 (gewone neusriem) besteld en de cob was veel te klein! De bakstukken waren korter dan m'n andere en de neusriem... daar had ik minstens 5cm te kort..
Gelukkig mocht ik hem inwisselen en wacht ik nu op een maatje groter.
Dus mijn ervaring is dat de nieuwere hoofdstellen kleiner uitvallen dan die van enkele jaren geleden
_Lott schreef:Natje_Spirit schreef:Mijn 2-3 jaar oude Kieffer Katharina met aansnoer viel perfect met maatje cob, een paar maanden geleden heb ik een Kieffer Madonna 2 (gewone neusriem) besteld en de cob was veel te klein! De bakstukken waren korter dan m'n andere en de neusriem... daar had ik minstens 5cm te kort..
Gelukkig mocht ik hem inwisselen en wacht ik nu op een maatje groter.
Dus mijn ervaring is dat de nieuwere hoofdstellen kleiner uitvallen dan die van enkele jaren geleden
dan heb je het zeker over 3 jaar ofzo![]()
want ik heb hier een hoofdstel maat kieffer liggen, van dik 10 jaar oud. en die valt een stuk kleiner dan de kieffer van nu. eerder tussen cob en full. en het is maat full