Heb al een tijdje een eigen zadel, een wintec, gekregen van een kennis.. Het zadel is denk ik al 15 jaar oud ofzo, maar is wel in superstaat (voor zn leeftijd
) Het heeft in totaal op denk ik 3 paarden gelegen. Het is een heerlijk zadel en ik wil het eigenlijk niet kwijt! (Anders moet ik op een manege zadel rijden, en die is niet zo heel goed qua kwaliteit! ) Nu zei mijn instructeur pas, dat het zadel scheef lag. Het hangt ietsje naar rechts. Ze zei dat het paard er verdr geen last van heeft, maar dat het voor mijn zit niet zo heel goed is. Als ik geld had zou ik het kunnen laten nakijken. Het probleem is dat ik niet zoveel geld heb.
Weten jullie hoe duur zoiets is, en of het erger kan worden? En hoe het komt dat het scheef ligt nu, want in het begin lag het zadel gewoon keurig recht!
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
kun je dit misschien aanvullen? is de boom nog wel goed, of zin de kussens onrgelematig versleten door een slechte zit (lees scheef) van de ruiter(s)?
Kan het verkeerd hebben opgevat hoor... 
Vandaar nu elke maand sloop ik hem open om de schroeven te checken, en/of aan te draaien!