De kentaur andromeda spreekt mij erg aan.

Heeft iemand ervaring met de andromeda?
En hoe zijn de andere dressuurzadels van kentaur?
Tevens tips van 2ehandszadels met korte zweetbladen zijn ook welkom!
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Ladygiroc schreef:Volgens mij rij ik ook met dat zadel. Ik vind het heerlijk zitten! Was wel even wennnen aangezien ik zelf een euroriding jade heb. (waar minder wrong inzit). Wat ik persoonlijk ook een voordeel vind zijn natuurlijk de 3 punts singelstoten en dat het niet zo'n zwaar zadel is.

RamOnaa_17 schreef:ik ken dat merk niet.
ik ben maar 1.55 en zat daarom te denken om een nieuw zadel te laten maken met extra korte zweetbladen.
ook voor het gezicht is het mooier en ik kom er net iets beter bij.
daarom zou ik dus wat ervaringen willen wetn over de andromeda, maar volgens mij zijn die erg moeilijk te vinden.
Op heel internet kan ik er geen 2ehands van vinden.
Ik heb korte beentjes en niet zo'n grote kont dus voor mij is dit ideaal!
) Maar ookal was die breed geschouderd, met een midium in de wintec er midium breed in de zomer kwam ik er wel 
linda_arnold schreef:Ik wilde ook een Kentaur.................
Helaas heeft mijn haf boommaat 3,5/4 nodig...............en daar zit een enorme lever tijd op, omdat ze niet standaard gemaakt worden
[zelfs mijn zadelaker bevestigd dat]
Alabaster schreef:Ik vindt het wel meevallen hoe smal maat 2 is. Ik heb ook een maat 2 en die is toch echt niet smal. Hij past perfect op mijn paard van 176 met een vrij brede schoft.