Ervaring met Euroriding?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xLittleAngel

Ervaring met Euroriding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 19:28

Hoi allemaal. ik ben nieuw hier:P maar heb even een vraagje.
ik ga een nieuw zadel kopen voor mijn paard en heb er een geprobeerd van iemand, Euroriding diamant.
en die willen we dus ook gaan passen en waarschijnlijk kopen.

heeft iemand ervaring met deze zadels?? zijn ze goed??

groetjes Haha!

Leonie_M

Re: Ervaring met Euroriding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:31

Erg fijn zadel. Heb hem nu 3 jaar en wil nooit meer anders

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:31

Allereerst welkom hier! Haha!
Ik vind het superfijne zadels! Ze zitten erg lekker en blijven ook heel mooi.
Het is echt een zadel van hoge kwaliteit. Met dit zadel rijd ik een aantal verschillende paarden en wordt dus ook intensief gebruikt maar dat zie je er niet van af! Ik ben er erg blij mee.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:33

Ik heb er ook eentje, al jaren, weet niet precies hoe lang. Vind het een fijn zadel en blijft ook lang mooi, alleen de singelstoten waren drama, zijn ongeveer allemaal al vervangen!

xLittleAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 19:39

ik heb een zadel van 9 maanden oud. hebben we gekocht toen ik net mijn paard had, hij had erg last van zun rug. al 7 jaar fout zadel. dus wij nieuw zadel kopen, een bates en type was caprilli.
maar dat zadel. kent iemand dat??? het zadel gooid me zo erg naar voore ik kan er gewoon echt niet op trainen. want ik wil wedstrijden gaan rijden. maar met dat zadel lukt het gewoon niet. en mijn paard maakt op de linkerhand in galop hele kleine passen. en met een ander zadel erop niet. licht het dan aan het zadel bates?? dat men paard zo raar loopt?

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:42

Heb er tot twee keer een gehad de Jade en de Diamant en kan niet anders zeggen
perfekt......
Goede rug ligging en lekkere zit(persoonlijk natuurlijk)

Tarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:43

ik vind ze ook super! Lachen

JDonnaClara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:47

Ik heb ook een euroriding, vind het een erg fijn zadel! En blijft heel mooi! Ook fijne zachte kussens!

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:50

Ik heb ook een Euroriding sinds mei dit jaar (tweedehands), welliswaar geen Diamant, maar een Luxor (worden helaas niet meer gemaakt). Het zadel zit echt heerlijk, in dat opzicht wil ik niet meer anders. De kwaliteit van het leer is erg goed, maar inderdaad valt mij ook op dat de singelstoten nu al slecht worden en over niet al te lange tijd vervangen moeten worden. Dat is wel een minpunt.
En inderdaad: welkom op bokt Lachen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:50

Ik heb jaren op een Euroriding Diamant gereden (verschillende zadels overigens) en op een Jade. Beiden zaten prima. De Jade vond ik iets minder fijn dan de Diamant.
Het is dat ze niet in de maat van mijn bolle haflinger zijn, anders was ik voor hem ook voor een Diamant gegaan.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:51

Ik heb drie jaar op een euroriding diamant gereden.
Heerlijk zadel!
Goede kwaliteit!
Ik heb ook tweedehands van iemand overgenomen en het zadel is intussen ruim 5 jaar oud. Zag er super netjes nog uit!
(intussen ingeruild voor ander zadel ivm pasvorm op nieuwe paard)

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:52

Ik heb er ook een, kan alleen niet lezen welk type het is, is een fijn zadel maar gaat eruit wegens overstap western dus als je interesse hebt.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:56

Ik vind de euroriding diamant dus helemaal niks.
Het zijn mooie zadels, absoluut. Op zich heeft het een goede zachte zitting, maar voor mij zijn het niet de juiste
zadels. De wrongen zijn veel te groot en ik ben daar te lang voor. Door mijn lange benen, zat ik met mijn knieen in de wrongen
te prikken waardoor ik niet normaal kon zitten en dus naar voren ging zitten en mijn benen naar achter.

Maar verder is er niks mis mee. Alleen niet voor mij.
*ik zweer bij de hulsebosch, dus als eowyn volgroeid is ga ik weer voor de hulsebosch*

xLittleAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 20:03

okee. ik heb dat dus bij het zadel wat we nu hebben. ik word automatisch naar voren gegooid.vooral in galop. en mijn pony schrikt wel eens. en dan ga ik meteen naar voren zodat ik me teminste vast kan houde. op een ander zadel blijft ik gewoon recht zitten. en ik trek men rechtvoet bij andere zadels niet op.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:09

Ik denk dat je het zadel dan gewoon een keer moet proberen.
En een paar keer te rijden. Ik had dat zadel na 1 keer een kleine 5 a 10 minuten rijden gekocht en
dus voor mij een echte foute aankoop geweest.

Heb je een jong paardje?

xLittleAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 20:12

jong is tie nietmeer:P hij is 14. maar toen ik hem kocht. had tie vol op spieren omdat hij Z dressuur heeft gelopen. maar op die stal kon ik niet met em trainen (ik stond daar half jaar of langer) en nu ben ik naar een andere stal gegaan. en nu ben ik vol op aan het trainen dus hij krijgt zun spieren weer terug. en nu schuift het zadel naar voren
ik voel zun linker schouder onder me als ik aan het rijden ben
het zadel dieuwd me naar voor
men rechter voet ligt veel verder naar achter
en het belangrijkste.men paard loopt raar op de linkerhand,vooral in galop, hele korte passen. en als ik em aanspoor gaat tie sneller en niet verruimen.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:31

Dan is het een kwestie van proberen en kijken of het zadel goed ligt en of jij er goed op kan zitten en kan rijden.

Is er niet toevallig iemand die je kent om het zadel te passen en te proberen. Of misschien kan je andere zadels even proberen om te kijken wat het beste bij je past.\
Hetzij misschien van stalgenootjes en anders moet je een zadelverkoper laten komen.

xLittleAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 20:36

ja de gene die mij les geeft heeft ook gekeken en het zadel past niet echt. ik rij nu met haar zadel.die was van KN dacht ik.
en nog iemand van stal had gekeken en het zadel past niet goed erop.

morge gaan we bellen of er iemand langs kom van Drunes ruiterhuis want we weten welk zadel we dan willen en die kijkt of het zadel nog wel past. maar waar we em gekocht haden die zei al dat mijn pony zun bouw veranderd zou zijn.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:01

Wij hebben 3x over een Euroriding gehad. Een vzh Jade, een vzh Diamant en een dressuur Jade. Zadels zitten heerlijk, maar persoonlijk vind ik het dweilen vwb de ligging. Hiermee bedoel ik dat ze (op welke paard/pony dan ook) altijd wel bewogen zeg maar. Of van links naar rechts of naar voren/ naar achteren schoven, ondanks dat ze goed pasten. Voor ons dus geen Euroriding meer.

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:12

Inderdaad een heel fijn zadel!
Ik heb er een gehad op het vorige paard wat ik reed, en nu ook een op mijn huidige paard!

xLittleAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 23:30

Dus het zou wel een verstandige keus zijn als wij die zouden nemen voor mijn paard??
want toen wij hem kochten(10 maanden gelede ongeveer) had hij heel veel last van zun rug. 6 jaar ongeveer met een verkeerd zadel gelopen zeiden de mensen die er verstand van haden. en ik wil niet dat zoiets weer gebeurd,dat hij last krijgt van zijn rug.

Tarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:32

je kan ook kijken naar de Titan II die heb ik nu en is echt super, wou eigenlijk die diamant maar die paste niet goed op de rug van mijn paard. Dus je moet wel even een goeie zadelmaker laten komen met verschillende zadels van Euroriding in jouw prijscategorie Lachen

xLittleAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 23:40

nouw de gene die mij les geeft,had eerst dat zadel titanII en ze zei dat de rug van haar paard daardoor nogal ge-irriteerd werd om zo maar te noemen.
maar dat ligt natuurlijk ook aan het soort en de soort rug.
mijn paard heeft bijna een rechte rug. dus zou zoiets er wel op passen?

alissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:45

ik heb de diamant sinds kort,
is ondertusse al 2-3 jaar oud,
maar ziet er nog héél goed uit.
ben er echt suuuper tevreden over!!

Tarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 01:15

xLittleAngel schreef:
nouw de gene die mij les geeft,had eerst dat zadel titanII en ze zei dat de rug van haar paard daardoor nogal ge-irriteerd werd om zo maar te noemen.
maar dat ligt natuurlijk ook aan het soort en de soort rug.
mijn paard heeft bijna een rechte rug. dus zou zoiets er wel op passen?

Daar ben ik niet ervaren genoeg voor om jou dat te kunnen vertellen.
Maar het is wel zo dat het per paard verschillend welk zadel erop ligt en wellicht had diegene een verkeerd zadel voor haar paard.