Ander zadel voor haflinger, hulp gevraagt.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

000

Ander zadel voor haflinger, hulp gevraagt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 18:07

Hallo,
omdat mijn wintec wide gewoon echt niet lekker ligt ben ik weer opzoek naar een nieuw zadel.

dus toen stond ik voor de opties met of zonder boom.
Omdat ik zelf nog nooit met een boomloos zadel heb gereden heb ik een testzadel besteld.
is dat wat dan word het dus boomloos.
Alleen, welk merk?
ik dacht zelf aan een barefoot drytex.
soms kom ik merken tegen als freerider, freemax etc
is dat wat?
welke pad kan ik er beste onder gebruiken?

maar waneer boomloos niet bevalt, zal het dus weer een boomzadel moeten worden.
omdat ik wel een goed zadel wil (geen zadelmarkt kwaliteit) maar geen volle portemonee heb zal het dus een tweede handse worden. Maar er zijn zoveel merken. ikzelf dacht aan JC oid.
maar omdat ik niet weer met een niet passend zadel wil komen te zitten leek het me wel fijn dat ik een zadelmaker laat komen die zelf 2 hands zadel verkoopt en kan aanpassen op mijn pony.
dus als iemand een fijn en betrouwbaar iemand weet ik mijn omgeving hoor ik dat graag Lachen

zo, een hoop vragen maar af en toe weet ik het niet meer hoor met die zadels...

izzy1985

Re: Ander zadel voor haflinger, hulp gevraagt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:12

we hebben ook JC op de haflingers...liggen prima. Ik weet trouwens een adres voor JC zadels, maar weet niet uit mn hoofd of hij ook haflingerzadels heeft van JC. Hij heeft ze opgekocht en gaan voor niet veel weg. Zitten hele mooie tussen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:16

Ik heb een Jc op mijn haf gehad maar die lag niet fijn en reed niet lekker , heb nu een pfiff dressuurzadel Ja Voor springen heb ik een stubben siegfried Ja
En op mn bijrijdhaffies licht een daaleman
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-12-08 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 18:17

izzy1985 schreef:
we hebben ook JC op de haflingers...liggen prima. Ik weet trouwens een adres voor JC zadels, maar weet niet uit mn hoofd of hij ook haflingerzadels heeft van JC. Hij heeft ze opgekocht en gaan voor niet veel weg. Zitten hele mooie tussen!

ik zou dat adres graag ontvangen! is er mogelijk tot passen ?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:18

Ik heb -net als jij- ook een testzadel besteld.
Een barefoot cheyenne.
Ik wil dan ook graag de dry-tex

000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 18:21

Sodeletuut schreef:
Een barefoot cheyenne.

waneer komt jou testzadel? Lachen
ik hoop dat ik mijn wintec gauw kan verkopen, zodat ik geld heb.
dan kan ik, waneer het testzadel bevalt, een boomloos zadel kopen

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:23

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:23

Het wintec wide zadel welke boom zat erin, en was de lengte van het zadel niet goed of de boommaat.

000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 18:25

jomaro schreef:
Het wintec wide zadel welke boom zat erin, en was de lengte van het zadel niet goed of de boommaat.

de grootste boommaat, het zat hem niet in de boom maat, maar in de kussens. die zijn echt te plat.
en omdat er cair in zit is dit niet op te vullen

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:40

rommeke schreef:
jomaro schreef:

de grootste boommaat, het zat hem niet in de boom maat, maar in de kussens. die zijn echt te plat.
en omdat er cair in zit is dit niet op te vullen

Een JC zadel gaat dan niet passen, of je moet het ook laten aanpassen door een zadelmaker. JC zadels gaan tot boommaat 34. De wintec wide donker paarse boom is boommaat 37. Dat de kussens plat te plat zijn! De cair is toch een bijna niet in te duwen kussen.

Met een boomloos zadel zijn bij de testzadels de pommel dus te smal daar moet je rekening mee houden. Of vraag bij het testzadel een brede pommel maar meestal hebben ze die niet.

000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 18:44

jomaro schreef:
Een JC zadel gaat dan niet passen, of je moet het ook laten aanpassen door een zadelmaker. JC zadels gaan tot boommaat 34. De wintec wide donker paarse boom is boommaat 37. Dat de kussens plat te plat zijn! De cair is toch een bijna niet in te duwen kussen.

Met een boomloos zadel zijn bij de testzadels de pommel dus te smal daar moet je rekening mee houden. Of vraag bij het testzadel een brede pommel maar meestal hebben ze die niet.

heb het gevraagt van de brede pommel, maar die word er niet bij geleverd, wel is er gezegt dat je de pommel er uit kan halen en iets zacht voor terug kan stoppen. dat moet ook goed werken.

als het een tweedehands zadel gaat worden,dan komt er zoiezo een zadelmakerij bij.
ik ben eigenlijk opzoek naar iemand in mijn omgeving die zelf tweedehands zadels verkoopt en ze kan aanpassen aan mijn pony.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:50

rommeke schreef:
jomaro schreef:

heb het gevraagt van de brede pommel, maar die word er niet bij geleverd, wel is er gezegt dat je de pommel er uit kan halen en iets zacht voor terug kan stoppen. dat moet ook goed werken.

als het een tweedehands zadel gaat worden,dan komt er zoiezo een zadelmakerij bij.
ik ben eigenlijk opzoek naar iemand in mijn omgeving die zelf tweedehands zadels verkoopt en ze kan aanpassen aan mijn pony.

Heb zelf ook een behoorlijk zoektocht gehad voor mijn haflinger een goed zadel te vinden. De wintec wide was hem te smal en te lang.
Diverse boomloze zadels gehad en gestest. Met en zonder pommel. Maar zonder pommel schuift het wel veel meer.
Weet niet of je wedstrijden wil rijden, je mag n.l. niet met alle boomloze zadels op wedstrijden verschijnen.

000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 18:52

nee geen wedstrijd ambities dus daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden.
als het een boomloos word dan koop ik zoiezo de brede pommel erbij

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:01

Ik heb hetzelfde probleem een beetje, heb ook een wintec wide wat ook niet goed meer ligt. Zelf heb ik een Barefoot Nevada gekocht hopelijk ligt die beter Lachen Een London en Cherokee heb ik getest en deze lagen beide goed nu kon ik voor een leuke prijs de Nevada kopen. Bij http://www.equixantos.com/ heb ik de andere Barefoots getest 'met' brede pommel! Gewoon vragen hele aardige mensen Ja

000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 19:07

fijn dat boomloos goed beviel bij jou, ik hoop dat dat bij mij ook het geval is Lachen

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:05

ik heb op mijn haflinger die nu echt 100 kilo te zwaar is Bloos een kentaur. zit heerlijk!! en goede pasvorm!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:07

rommeke schreef:
Sodeletuut schreef:
Een barefoot cheyenne.

waneer komt jou testzadel? Lachen
ik hoop dat ik mijn wintec gauw kan verkopen, zodat ik geld heb.
dan kan ik, waneer het testzadel bevalt, een boomloos zadel kopen

Hij kan elk moment komen, dus ik hoop heel erg dat hij morgen komt!
Ik heb gelukkig mijn zadel voor veel geld terug kunnen verkopen aan Divoza,
dus heb genoeg geld voor de Dry-tex Lachen

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:08

rommeke schreef:
nee geen wedstrijd ambities dus daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden.
als het een boomloos word dan koop ik zoiezo de brede pommel erbij

Met een Barefoot Cheyenne (dry-tex) met normale beugelriemen mag je wel op wedstrijden verschijnen,
dus mocht je het dan nog willen, dan mag het ook Lachen

000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 21:09

ooeeeh spannend, die van mij word rond 2 januarie verwacht.
mazzel dat je je zadel weer hebt kunnen verkopen. ik hoop ook snel van mijn zadel af te zijn!

MissDonna, wat voor soort kentaur heb je ?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:47

Waar heb je hem besteld?
Ik wacht nu al 4 weken en 1 dag Huilen van het lachen

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:54

kentaur past echt niet op brede paarden. alle 'standaard' zadels gaanmaximaal tot 34 boomwijdte. Ik ben zelf al een jaar aan het zoeken naar een zadel dat breed genoeg is voor mijn fjord en er staat nu een WOW in bestelling. maar goed, dat valt buiten jouw budget.

Als de wintec al niet past, zal je het moeilijk gaan krijgen bij het zoeken naar een tweedehands boomzadel dat breed genoeg is. Er zijn misschien 1 of 2 merken die standaard tot 38 maken, daarna krijg je maatwerk, dus bv daaleman, morris & nolan, WOW, blach country.

Als je geen wedstrijdambities hebt, is barefoot een superoplossing. ik rijd nu een jaar boomloos uit nood, tot ik mijn wow heb. Ik heb de pommel eruit gehaald en zachte vulling erin gedaan, en het ligt super op mijn fjord.
Ik heb de cheyenne, die vind ik voor het in de bak rijden minder geschikt. als ik ee uur rijd, krijg ikontzettende last van mn heupen en rug, omdat er aan dat zadel geen enkele steun (wrongen) zit.

Als je van plan bent om (ook al puur recreatief) veel in de bak bezig te zijnm, kan ik je de london aanraden. super zadeltje, en net wat meer steun.

000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 21:56

Sodeletuut schreef:
Waar heb je hem besteld?
Ik wacht nu al 4 weken en 1 dag Huilen van het lachen

bij http://www.equixantos.com
hij zou rond 2 januarie bij me binnenkomen zij hij.

000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 21:58

lonnie, bedankt voor de informatie!
ik hoop idd dat boomloos bevalt,lijkt voor ons de beste oplossing

edit: typfout

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:29

trouwens, ik zit me net te bedenken: als een boomloos uiteindelijk niet de oplossing is, of je wilt op de lange termijn toch terug naar een boomzadel, kijk dan eens naar massimo zadels. die zijn nieuw iets van 1050 euro, maar die gaan tot 42 boombreedte, echt goede zadels voor de bredere rassen.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 07:36

lonnie schreef:
trouwens, ik zit me net te bedenken: als een boomloos uiteindelijk niet de oplossing is, of je wilt op de lange termijn toch terug naar een boomzadel, kijk dan eens naar massimo zadels. die zijn nieuw iets van 1050 euro, maar die gaan tot 42 boombreedte, echt goede zadels voor de bredere rassen.

Een Massimo zal dan ook op maat gemaakt moeten worden. Boommaat 42 van massimo is smaller dan de wintec donker paarse boom.
Nadeel is dan weer als je paardje iets gaat afvallen of aankomen dat het al gauw niet meer past. De massimo kan je twee maten groter of kleiner laten maken. Maar ja als je dat vaak moet doen gaat dat ten kosten van je zadel natuurlijk.
Als je rond de 1000 euro uit zou willen geven kan je ook kijken naar een trekker pro endurance. Geweldig zadel goed aan te passen en past dus ook op hele brede paarden Knipoog Mooi kort zadel en de ruiter heeft toch voldoende ruimte geen gedwongen houding. En geen stoelzit zoals veel boomloze zadels geven, zeker op een breed paard.