wat moet ik nou doen...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

miszmelissa

wat moet ik nou doen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 22:30

tsja hoe zou ik eens beginnen,
Ik wou al heel lang graag een dressuurzadel dus dat mocht ik voor me verjaardag Haha!,
maar kieffer enzo zijn echt te duur helaas Boos!
dus toen kwamen we op zadelmarkt terecht.
Nou daar heen gegaan met het oude zadel die mensen hebben gekeken naar me oude zadel enzo en op basis daarvan een zadels uitgekozen die wel zouden passen ( paard kon niet mee want had geen trailer )
nou dat zadel hadden we toen dus gekocht,
toen we weer op stal waren hebben we het zadel erop gelegd en het zag er wel goed uit maarja ik heb der verder ook geen verstand van dus had ik mijn instructrice gevraagd er even naar te kijken.
Die zei dus dat het niet paste bij zijn schoft ( er konden maar 2 vingers tussen dus als ik er op zou zitten nog minder)
nouja kan gebeuren dacht ik, want paard is zelf natuurlijk ook niet mee geweest.
dus wij zijn weer terug gegaan dit keer met paard!
en hebben ze weer zadels gepast,
dus hadden we een ander zadel gekocht een merano geloof ik.
Nou op stal weer gepast en aan 3 mensen van stal laten zien maar allemaal zeiden ze dat het niet pastte,
weer te weinig ruimte bij zijn schoft en aan de achter kant ligt ie helemaal niet goed aan het paard !
Ze geven helaas geen geld terug maar ik wil eigenlijk niet nog een zadel daar van daan Boos!
dus wat moet ik nou doen Verward en hebben meer mensen slechte ervaring met zadelmarkt?

Ps: ik hoop dat jullie mijn verhaal een beetje snappen Bloos
Laatst bijgewerkt door miszmelissa op 20-12-08 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

EngeltjeS

Re: wat moet ik nou doen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:32

Dat is typisch zadelmarkt als ik bokt.nl zo goed ken...Vele mensen zijn het 'dupe' geworden van zulke zadels.

Succes nog, en ik kan je garanderen dat een echte ruitersportzaak je beter kan helpen!

miszmelissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 22:33

ja ik wil ook geen zadels daar meer vandaan eigenlijk,
maar dan krijg ik dus niet het geld terug!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:36

En je oude zadel kan je niet meer terugkrijgen?
Tsja, voordat je een zadel koopt eerst goed laten informeren, zoiezo kan een zadel nooit helemaal goed passen op basis van het oude zadel..

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:36

Koop je iets anders? Helaas kan ik daar weinig aan doen, zijn hun regels Knipoog

maar in friesland heb je meerdere ruitersportzaken he? Knipoog
bosgra, bears, fiona etc!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:40

Oehh echt vervelend..
ik zou zeggen gebruik de zoekfunctie eens Bloos!

wel vervelend dat ze geen geld teruggeven.. dan zou ik als ik jou was voor dat geld andere spullen van bij hun nemen (zweetdekentje ed ofzo) waar je minder met kan fout doen en dan opzoek gaan naar een ander zadel..

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:40

verkopen ze er ook een kentaur zadel? zijn ook niet zo erg duur,en liggen meer van de schoft af.wij hebben een paar,en ze liggen haast op alle paarden goed Haha! de zadelmarkt bij ons verkoopt wel kentaur namelijk.in emmen.succes! groetjes deess

miszmelissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 22:41

oude zadel heb ik nog hoor! Tong uitsteken
ja goed laten informeren maarja had ik dat toen maar geweten he Boos! want ik heb nog nooit eerder een zadel gekocht ( zadel zat bij het paard Tong uitsteken ) dus ik weet er ook niks vanaf, nja nu onder tussen wel.

miszmelissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 22:43

deess schreef:
verkopen ze er ook een kentaur zadel? zijn ook niet zo erg duur,en liggen meer van de schoft af.wij hebben een paar,en ze liggen haast op alle paarden goed Haha! de zadelmarkt bij ons verkoopt wel kentaur namelijk.in emmen.succes! groetjes deess

zou ik niet weten eigenlijk ik zal zo even op de site kijken Knipoog
dat zou wel mooi zijn als die beter zouden passen Lachen

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:44

Jammer dat je je niet van te voren op de hoogte hebt gesteld van de kwaliteit en kennis van Zadelmarkt. Er is immers genoeg over te vinden. Wel sneu dat je je geld niet terug kan krijgen, maar als ze daar aan zouden beginnen waren ze allang failliet gegaan. En er staat nu toch maar weer een mooi nieuw pand. Lips are sealed

miszmelissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 22:45

Miryamk schreef:
Jammer dat je je niet van te voren op de hoogte hebt gesteld van de kwaliteit en kennis van Zadelmarkt. Er is immers genoeg over te vinden. Wel sneu dat je je geld niet terug kan krijgen, maar als ze daar aan zouden beginnen waren ze allang failliet gegaan. En er staat nu toch maar weer een mooi nieuw pand. Lips are sealed

ja dan zouden ze idd al failliet zijn !
en ja ik zag het net ook op de site dat nieuwe pand :S

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:50

kun je niet iemand van stal mee nemen met verstand en dan samen daar een zadel uitkiezen. dan heb je wel je zadel van daar, maar het advies van iemand anders met meer verstand van zaken Lachen

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:51

Ik ken meerdere mensen die hadden een zadel van zadelmarkt, waar na enige tijd soort van pinnetjes uit kwamen zetten.. lijkt me niet echt dat je zegt de bedoeling als dat straks per ongeluk in je paard steekt.. Nee geen zadelmarkt voor mij! Bloos

miszmelissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 22:52

draaakje schreef:
kun je niet iemand van stal mee nemen met verstand en dan samen daar een zadel uitkiezen. dan heb je wel je zadel van daar, maar het advies van iemand anders met meer verstand van zaken Lachen

ja daar zat ik ook al aan te denken,
weet alleen niet of ze daar tijd voor hebben Bloos
maarja kan altijd vragen Haha!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:53

Ik zou er sowieso geen zadel meer halen als ik jou was. Desnoods 30 hoofdstelletjes en een zooitje dekens maar zeker géén zadel...

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:54

Iemand meenemen met verstand van zaken maakt de kwaliteit namelijk niet beter Knipoog

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:54

als het gewoon merkzadels zijn zou ik daar niet te moeilijk over doen. en als je iemand mee neemt met verstand haalt diegene zo de scheve zadels eruit. misschien wil je instructise mee? en dan geef je haar daarna een bos bloemen en een flink stuk chocolade Knipoog

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 10:53

een scheve boom kan iemand die er een beetje verstand van heeft niet zien. merkzadels hebben ze niet bij ZM draaakje! Als je ze toch als merkzadels ziet, kan je ze het beste in de slechte d klasse plaatsen denk ik.

Helaas ben ik bang dat je er weinig aan kan doen. Of even bij de ombudsman kijken wat je rechten zijn. en of er een mogelijkheid is om er anders uit te komen!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 10:58

ik zou idd andere spullen meenemen, zoals dekjes/dekens etc daar kan weinig mis mee gaan, neem je verschillende soorten/maten en zet het te koop (heb je ook weer geld) maar absoluut geen zadel!! kijk maar eens in de bit van vorige maand, staat een heel artikel over goedkope zadels, en ff hier de zoekfunctie gebruiken over zadelmarkt

FELINExHANNA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:03

Ik heb vaker verhalen gehoord over Zadelmarkt. Zowel hier om mij heen als op bokt.nl. Ik zou daar zelf nooit een zadel gaan kopen, er zijn al heel veel mensen de dupe van geworden. De manier waarop ze denken dat een zadel past is daar zowieso niet juist. Dat wist ik al, en nu weet ik het zeker. Geld terug, doen ze inderdaad niet. Als je hem zou kunnen ruilen, zou ik dat doen en dan iemand met verstand meenemen. Heel veel succes!

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:31

geen geld terug? haal daar dan maar een wintec 500 dressuurzadel,dat is een goed merk!dan heb je meer kansen op passen(door het verwisselbaar kopstuk) en anders is die nog het meeste waard en zeer gewild bij verkoop!!
362 bij zadelmarkt(ook duur,ze zijn ook te koop voor 299 nieuw)

kan je veel geld bijleggen is de thorogood t6 of t4 zeker een goede optie!!
deze is daar 725€

http://www.zadelmarkt.nl/magic/040804/Zadels.html

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:35

Je hebt je paard meegenomen en zij hebben je geadviseerd bij de aankoop van dit zadel.
jij bent leek en je mag van een prof verwachten dat ze jou een goed passend zadel verkopen.
Je hebt dus alle recht om het zadel terug te brengen.
Dan moet je alleen wel hard kunnen maken dat het zadel echt niet past!
En zij mogen een ander zadel leveren (dus geen geld terug maar ruilen voor een beter passend exemplaar dat overigens vergelijkbaar is). Als ze dat niet kunnen, dan pas heb je recht op geld terug.

Hier is overigens jurisprudentie over. (zelfde situatie; amazone laat zadel aanmeten door winkel en paard krijgt drukkingen)

Nu nog een grote broek aantrekken en proberen je recht te halen. helaas is gelijk hebben en gelijk krijgen niet hetzelfde....

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:41

Jammer dat je je niet beter laat informeren voordat je er aan begint.
Maar goed, dat is gebeurd.
Heb even gekeken op de site en daar staat duidelijk vermeld dat er geen geld terug gegeven wordt.
Dus ook dat had je op voorhand kunnen weten als je jezelf geinformeerd had.

Denk nu dat je eigenlijk weinig kunt.
Sowieso daar geen zadel meer kopen. Dan maar een berg andere spullen.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:50

Mag ik vragen om hoeveel geld het ging? Je zou dan kunnen proberen je oude zadel terug te krijgen en bij hun wat andere spulletjes te kunnen kopen. Dan heel hard gaan sparen en bvb naar Divoza in Leek kunnen gaan voor een netjes en goed gebruikt (merk) zadel. Heb daar al diverse keren een goed gebruikt zadel kunnen kopen voor niet al te veel. Heb daar eens een Anky weggehaald voor 450 euro en een Hulsebos voor 495 euro. Neem van mij maar aan dat het echt onacceptabel is om met een slecht passend zadel te rijden, daar krijg je heel veel problemen mee. Dan zou ik eerlijk gezegd tot er een oplossing komt helemaal niet rijden. Knipoog

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:22

aliealie, zo als je kan lezen heeft ze haar oude zadel gewoon nog.