Wat is er mis met een paard in bij elkaar passend setje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tat_jana

Wat is er mis met een paard in bij elkaar passend setje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 13:56

ik als echte setjes freak verzamel echt ALLES wat bij elkaar past.
doe graag de zelfde outfit aan als mijn paard en het ziet er allemaal knap en verzorgt uit.
en daar streef ik ook naar vindt het heerlijk om foto's terug te zien waar we er leuk uitzien Lachen..

nou lees en hoor ik vaak van mijn medemens WAAR SLAAT HET OP ?
en vinden het dan ook nog zielig voor het paard zelf.

nou boeit het in mijn ogen het paard niet wat er voor kleur op zijn rug leg. tenminste mijn paard zie ik nooit raar kijken Tong uitsteken
zolang het allemaal goed zit is er in mijn ogen niets aan de hand.

hoe denken jullie hier over ? vinden jullie setjes maar raar. of vinden jullie het betutteling oid ?
ik zelf doe het puur voor mij en niet omdat mn paard het zo geweldig vindt ofzo Lachen

brand maar los Cool

Abby_O

Re: Wat is er mis met een paard in bij elkaar passend setje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 13:58

Ik vind het zelf ook helemaal geweldig om in set te gaan Haha!
Dus ik snap ook niet wat andere mensen er tegen hebben.. Trouwens Marijk je moet niet tegelijk met mij gaan posten Tong uitsteken

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 13:59

Zolang het niet ten koste gaat van het paard, heb ik er geen problemen mee. Lachen
Houd er alleen niet zo van dat de meesten er stoer mee proberen te doen, kom op zeg, het zijn maar kleuren die bij elkaar passen.

Zelf reed ik ook wel eens met een setje, maar het is niet dat ik extra bandages of een oormutsje opdoe, alleen omdat het bij elkaar past.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 14:01

noujah ik doe dan ook geen dingen zoals bandages omdoen omdat het bij elkaar past wel heb ik gewoon peesjes nodig dus die koop ik dan wel in de zelfde kleur Lachen

oormutsjes koop ik alleen als ik daar toevallig het budget voor heb en als ik foto's wil maken vindt ik het extra leuk.
stoer doen ist niet want voor mij is een setje van 5 euro net zoveel waard als die van 80 euro bij wijze van Lachen

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:05

Ik vind het zonde van m'n geld om steeds van alles een setje te moeten kopen. Ik gebruik bovendien ook meestal alleen een shabrak en met het longeren zwarte 3-in-1 beschermers dus mijn paard kan ik maar amper in een setje zetten. Ikzelf heb gewoon 1 zwarte winterjas en een rode dunnere jas.

Kortom, ik geef er weinig om. Het moet natuurlijk allemaal wel schoon zijn en dan ziet het er in mijn ogen ook netjes uit. Van mij hoeft het niet zo nodig. Maar als iemand anders dat wel graag wil moet diegene dat gewoon zelf weten.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:09

Ik vind het onzin als mensen er als een lolly bij lopen en hun paard dit ook aandoen.
Zielig voor het paard vind ik het niet. Vind het dom , en sneu voor de portomonee Knipoog

En daarbij ben ik tegen (overmatig) gebruik van bandages.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:10

Tja, ieder zn eigen keus.

Ik vind het niet kunnen als iemand zo nodig een bontje moet hebben of een megadikke pad, waardoor het zadel niet meer goed past.
Of perse roze bandages moet hebben die zo warm zijn dat de hitte eronder veel te veel oploopt. Ik houd sowieso niet van bandages.

Als het het paard niet schaadt en je vind het leuk daar al je geld aan uit te geven, vind ik het prima Haha!

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:10

Ik vind dat iedereen zelf moet weten of ze met een setje rijden of niet.

Maar als je bijvoorbeeld bandages gebruikt, dan moet je wel weten hoe je die moet aanbrengen.

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:12

Ik ben ook helemaal van de setjes. Ik vind het gewoon mooi om te zien. Ik doe dat nou eenmaal graag.
Er zijn ook veel mensen die er helemaal niet van houden. Naja prima toch. Ik vind dat zowel de setjes freaks niet moeten zeuren over mensen die er niet van houden en dat de niet setjes freaks niet moeten zeuren over mensen die er wel van houden. Dit is gewoon iets heel persoonlijks. De een houd er nou eenmaal wel van en de ander niet. Maakt toch niet uit?

Zo lang je de gezondheid van je paard vooropsteld is er niets aan de hand. Als je goede passende spullen gebruikt is het toch goed en dan maakt het toch niet uit of het wel of niet in een bepaalde kleur is?

Ik snap niet zo goed waarom elke keer die discussie weer aangewakkerd word. Laat iedereen toch in zijn waarde en laat ze zelf beslissen in welke kleur ze zichzelf of hun paard steken. Het paard lijdt er niet onder hor.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:14

Ik snap niet waarom mensen er zoveel commentaar op hebben. Sommige mensen kopen graag setjes en andere geven hun geld aan andere zaken uit. En setjes mensen hebben ook gewoon passende zadels en goede lessen Knipoog Bovendien vind ik het er verzorgder uit zien als de spullen bij elkaar passen. Tsja en als je rijden iets minder is, dan moet je maar opvallen met iets anders Vork
Zelf rij ik meestal wel met een dekje met bijpassende peesbeschermers en voor het lessen doe ik ook nog wel kleding aan die er bij past. Bandages vind ik daarin tegen echt onzin.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 14:24

Marijkjuh schreef:
Ik snap niet waarom mensen er zoveel commentaar op hebben. Sommige mensen kopen graag setjes en andere geven hun geld aan andere zaken uit. En setjes mensen hebben ook gewoon passende zadels en goede lessen Knipoog Bovendien vind ik het er verzorgder uit zien als de spullen bij elkaar passen. Tsja en als je rijden iets minder is, dan moet je maar opvallen met iets anders Vork
Zelf rij ik meestal wel met een dekje met bijpassende peesbeschermers en voor het lessen doe ik ook nog wel kleding aan die er bij past. Bandages vind ik daarin tegen echt onzin.

haha jou reactie vindt ik echt briljant Tong uitsteken

mijn paard lijdt er niet onder Lachen integendeel zijn juist een beetje te verwend al zeg ik het zelf.
ik verwen mezelf gewoon graag met leuke spulletjes en bandages heb ik niet nodig ik heb 1 setje bandages Netjes in de kast haha.

verder gebruikik alleen mn peesbeschermers tegen het strijken Lachen
en het liefst in dezelfde kleur. ben hier dan ook verantwoord mee bezig met zowel dekjes als peesbeschermers en zal altijd zorgen dat mijn zadel goed licht en de peesjes goed zitten Lachen

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 15:19

Ik vind het super! haha geweldig. het is dat ik niet altijg genoeg geld heb om van alles wat ik heb setjes te maken Knipoog. Maar heb wel een aantal dingen in setjes, en ik dan een bijpassend shirtje natuurlijk om het af te maken!
Ik vind het zeker niet zielig, mits je gewoon goed met je spullen omgaat, het je paard niet schaadt. En zowel het dekje als de bandages en als de peeskappen op de juiste manier gebruikt! Maarja, die niet-setjes-freaks die kunnen net zo goed hen spullen op de verkeerde manier gebruiken.. Dus wat dat betreft! Knipoog

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 15:20

precies jordy_ die kunnen ook hun spullen vreselijk fout gebruiken net als de wij wel setjes freaks Lachen

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 15:23

Ik heb er niks op tegen, en het paard zal het ook niet minder kunnen boeien. Maar om de een of andere reden vind ik het ipv verzorgd er kinderachtig uitzien. Bij kindertjes van een jaar of 10 is het hartstikke lief. Maar zeker bij mensen die ouder zijn dan 15/16 vind ik het kinderachtig. En dan niet negatief bedoeld. Maar ik moet altijd lachen als ik het zie.

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 15:25

Niet uitlachen!!! Maar er OM lachen. Zit verschil in he. Ik wil geen haatberichtjes van de setjesfreaks nu! Clown

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 15:25

waar ik me zo aan erger is dat die setjes zo gruwelijk in trek zijn bij meiden die niet weten hoe ze het moeten gebruiken. Die bandageren hun paard alsof het beest net van de gipsafdeling van het ziekenhuis terugkomt, om nog maar te zwijgen over de bontjes en de niet passende zadels.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 15:26

ook als het om setjes gaan die niet roze zijn ?
ik bedoel ik heb geel oranje roze rood.
maar heb ook kleuren zoals blauw, zwart, wit en dat soort kleurtjes.

oke soms gedraag ik me wel penny.. maar zo ga ik gewoon over straat om mensen het nakijken te geven dat vinden wij op stal erg grappig Tong uitsteken.

maar verder heb ik ook hele mooie naturel setjes is het dan nog steeds kinderachtig ?:)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 15:27

Liezel1 schreef:
waar ik me zo aan erger is dat die setjes zo gruwelijk in trek zijn bij meiden die niet weten hoe ze het moeten gebruiken. Die bandageren hun paard alsof het beest net van de gipsafdeling van het ziekenhuis terugkomt, om nog maar te zwijgen over de bontjes en de niet passende zadels.

geheel met je eens Lachen
daar iriteer ik mij ook vreselijk aan Lachen

maar er zijn natuurlijk ook genoeg niet setjes freaks die hun bandages hebben tot aan de oksel van het paard en dan maar te zwijgen over de manier hoe he Lachen

ik ben gelukkig een niet bandagerende ruiter. gebruik alleen peesjes omdat mijn paard het ook echt nodig heeft Lachen

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 15:29

Tat_jana schreef:
ook als het om setjes gaan die niet roze zijn ?
ik bedoel ik heb geel oranje roze rood.
maar heb ook kleuren zoals blauw, zwart, wit en dat soort kleurtjes.

oke soms gedraag ik me wel penny.. maar zo ga ik gewoon over straat om mensen het nakijken te geven dat vinden wij op stal erg grappig Tong uitsteken.

maar verder heb ik ook hele mooie naturel setjes is het dan nog steeds kinderachtig ?:)

Ja maar minder hahaha. Ziet er al beter uit. Dan moet ik net iets minder hard lachen. Clown

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 15:31

ik vind setjes erg mooi.
Mijn paard heeft echter geen bandages nodig en peesbeschermers gebruik ik alleen met buitenrijden. (bruin of zwart) Om nou zelf in veel verschillende jassen te lopen vind ik een beetje too much. Wel let ik er een beetje op of mn rijbroek en shirt kleuren bij mn dekje.
Om toch een beetje in een set te kunnen rijden heb ik me nu op de gekleurde hoofdstellen gestort. Heb ik toch een set.

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 15:31

Liezel1 schreef:

Kijk en daarom vind ik het dus ook niet altijd even leuk. Maar als mensen de spullen wel goed gebruiken kan ik er niet op tegen zijn. Zelf koop ik geen setjes. Heb wel toevallig een zwart dekje en zwarte peesbeschermers, maar die zwarte peesbeschermers gaan ook gewoon bij mn knalrose dekje. Ik koop het niet omdat ik het geld er niet voor heb en ook niet omdat ik het soms allemaal iets teveel van het goede vind. Bovendien koop ik sowieso geen bandages, omdat ik niet weet hoe ik ze om moet doen en omdat mijn paard al peesbeschermers heeft. Dus waarom zou ik eraan beginnen? Mn kleding match ik trouwens ook niet bij de outfit van mn paard: geen centen voor dus Tong uitsteken

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 17:43

Ik ga een beetje met de rest mee Ja
Zolang je paard er niet onder lijdt omdat het maar mooi moet zijn vind ik het ook superleuk!
maar er zijn idd veel meiden die zomaar wat in het wildeweg bandageren, en idd bontjes onder het zadel terwijl die dan niet meer goed ligt..
Maar zolang je het bij spullen houdt waar je paard baat, of iig geen hinder aan heeft vind ik het wel supermooi om te zien!
Ikzelf ben geen setjes freak.. Ik heb een leuk gekleurd dekje op met een zwart zadel, zwarte peesjes en wat voor kleur mn rijbroek is kan me echt geen reet schelen Clown
Maar het is altijd mooi om te zien!

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 17:47

Zolang t paard er niet onder lijd vind ik het goed hoor,
net als de rest hier Lachen

Ik ben zelf niet echt een setjes-freak,
maar ik wil er voor mijn verzorgpaard wel ééntje hebben..
Dat is dus ook waar ik nu nog mee bezig ben Lachen
Het is eigenlijk puur toeval dat ik voor mezelf ook een 'setje' rijkleding heb in het bruin en lichtblauw,
dus dat worden ook de kleuren die ik voor hem wil Lachen
de rest van mijn rijkleding is een bij elkaar geraapt zooitje Huilen van het lachen

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:02

ik heb ook bepaalde setjes alleen niet bijpassend rijkledihng maar heb een blauwe pad waarbij ik bruine peesjes met een blauwe bond rand heb en vind het wel leuk en netjes staat als het een beetje combineert. en een bondje heb ik ook. ook omdat ik het mooi vind en mijn zadel ligt nog steeds goed is ook naar gekeken. en mijn paardje lijd er niet onder en denkt ook echt niet van ik vind blauw niet mooi en roze wel. en het paardje van ts lijd er ook heus niet onder

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:40

ik vind setjes leuk!
heb er zelf ook een aantal maar doe ze eigenlijk alleen maar om als er foto's gemaakt worden. Als dat niet zo is doe ik lekker makkelijk peesjes om en die zijn bij mij allemaal zwart.