Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Een goed merkzadel gaat sowieso 30 jaar mee, met goed onderhoud wel 40. Als je een beetje goed op marktplaats rondspeurd kom je soms hele goede zadels tegen voor een heel schappelijk prijsje. Wel handig om van te voren de boommaat van je paard op te meten zodat je weet welke boommaat je aan moet schaffen, en zadel utierraad daarna laten aanpassen door een zadelmaker. pre schreef:Poeh, ja een zadel bestellen bij Zadelmarkt, dat had je kunnen weten![]()
![]()
Ik zou de goedkopere zadels van Huppa ook mooi laten en kijken of je voor het geld wat je te besteden hebt een leuk 2dehands merkzadel kunt kopen.
Er zijn meer dan genoeg betaalbare 2dehandse zadels op internet te vinden bij particulieren en vaak mag je ze ook nog gewoon passen ook![]()
Neem anders een contact op met een zadelmaker, of ruitershop, die hebben geregeld ook nog wel eens betaalbare maar goede zadeltjes liggen die mensen hebben ingeruild op een nieuw zadel.
Ow en even over een oiud en gaar zadel, die zadels hebben vaak wel nog een betere kwaliteit dan de zadels van bijvoorbeeld zadelmarkt
Het netjes mijn geld teruggehad hoor, dus verder geen gedoe met tegoedbonnen enz maar weet wel dat ik dus daarom niet snel een zadel meer bestel. Ja een merkzadel bij Divoza ofso. wat je zegt de kwaliteit van een oud/gaar zadel is zeker beter dan zo'n zadel

. en op Marktplaats een 2e handsje kopen kan natuurlijk maar het is altijd de vraag of het wel past... en als je een zadelmaker langs laat komen dan weet je iig wel zeker dat het echt past!

De wintecs zijn zeker echt en ze hebben ook bates ook een heel goed zadel o.a

MissDonna schreef:hee maar bij zadelmarkt kan je wel bestellen hoor, maar dan de wintec of thowogood. Weet alleen niet of dit de echte zijn, of namaak..?