quantity or quality ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

marijke09

quantity or quality ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 20:56

Hallo,
Wij importeren Harry's Horse en Imperial Riding naar Nieuw Zeeland. Een kennis van ons importeerd vanuit India en China poaarden artikelen naar Nieuw zeeland.
Wij hebben ons gehouden bij Nederlandse artikelen aangezien Europese quality een bult betekend hier. Wij horen ook erg vaak "het lkeer is toch niet uit india he?!~das zoo goedkoop, we zijn die zooi helemaal zat."
Je kunt het ook wel duidelijk zien tussen een engels leren zadel of een (wegwerp) syntetisch en fluwelen dressuurzadel.
Nu zou ik graag willen weten, Wat vinden jullie :
Goedkoop is duurkoop
Of koop je liever goedkope paardenspullen en gooit ze weg als ze kapot zijn en haalt gewoon weer nieuw?
Bedankt

Ilsemarie

Re: quantity or quality ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 21:01

kwaliteit Ja maar dat is meer meer dingen zo! Met kleren voor mezelf wacht ik ook vaak tot de uitverkoop, zeker van dat duurdere degelijke dingen die dan ineens betaalbaar worden.

Ik heb liever bv 2 dingen van goede kwaliteit dan 10 dingen van slechte... ik heb maar 2 rijbroeken, een zwarte en een witte (wedstrijden) maar ze zijn wel van goede kwaliteit, zitten heerlijk! Dat vind ik belangrijker!

Zeker met tuig aangezien het dan ook om het paard gaat, goedkoop is niet altijd slechter maar soms kan het wel goedkoop=duurkoop worden en ik zie m'n paard het liefst in goede gezondheid!

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 22:07

De ervaring leert dat mensen graag heel weinig betalen, en dan nog liever vaker nieuw kopen dus!
Ik heb bv eens frontriemen te koop gehad hier op bokt. Goed leer, dus geen india-leer. Maar wel duurder dus dan een tientje.
Niemand die ze wil, te duur! Maar dat het een hele goede kwaliteit is, daar willen ze dan niks van weten!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 22:12

Ach, de meesten weten wel dat bijvoorbeeld zadelmarktzadels van slechte kwaliteit zijn, maar toch zijn er mensen die ze kopen, omdat ze bijna niks kosten. En dan ziet een zadelmarktzadel er toch wel aantrekkelijker uit dan een kieffer of stübben zadel. Ik denk dat er toch heel veel mensen voor het goedkopere gaan.
Wat ik zelf vind, ik neem niet de goedkoopste dingen, maar ook niet de duurste dingen.
Ik wil geen dingen waar je maar heel even mee kan of waar je van weet dat het gewoon bagger is (zadelmarkt dus bijvoorbeeld).
Maar ik loop ook niet in anky en pikeur broeken.

haha Ilsemarie dorpsgenootje Huilen van het lachen

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 22:32

Kwaliteit is veel belangrijker, maar ligt er een beetje aan wat voor item. Bv een frontriempje hoeft voor mij niet van super kwaliteit te zijn. Maar bv zadels dan vind ik het wel belangrijk dat het goede kwaliteit is. Of rijkleding.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 22:42

Beetje van dit, beetje van dat Knipoog

Voor mijn zadel ga ik absoluut voor kwaliteit. Een zadel moet goed liggen, het welzijn van het paard staat op de eerste plaats. Ook de pad die er onder ligt moet goed zijn. Liever ééntje die de druk goed verdeeld, dan tien goedkope doekjes in verschillende kleurtjes.
Wat hoofdstellen betreft ga ik voor kwantiteit Bloos Een goedkoop hoofdstel is niet slecht voor heet welzijn van het paard, het paard merkt niet of hij met een hoofdstel van 400 euro of eentje van 20 euro rondloopt. En ik heb graag wat keuze en wat showspul Haha! En als een hoofdstel dan na 3 jaar op knappen staat dan gaat ie weg en koop ik een nieuwe. Heb ik weer iets nieuws om tegenaan te kijken Lachen

Zo ook wat kleding betreft; ik heb meerdere versace broeken in mijn kast hangen. Die broeken zijn toch zeker 4 jaar oud en nog zo goed als nieuw. Maar ik koop net zo graag een broek bij de Wibra als ik er een tegen kom. Na een jaartje is ie versleten en koop ik een nieuwe.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 22:46

Ik heb liever goed spul, dan veel spul.

Liever 1 echt goed hoofdstel dan 5 dingen die ik toch niet helemaal mooi vind. Nee dan ga ik echt voor kwaliteit.
Datzelfde geldt voor een zadel. Ik spaar liever door betere kwaliteit, dan over 5 jaar weer een nieuw te moeten halen.
Ik heb wel eens gedacht voor een leuke deken, ach die koop ik wel. Na 2 weken was hij al kapot. Nee absoluut kwaliteitspul voor mij Lachen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 07:16

kwaliteit gaat voor
ik geef liever wat meer uit of koop 2e hands een goed product dan dta ik nieuw goedkope rommel koop

anne_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 08:24

Kwaliteit gaat bij mij voor, om dezelfde reden als Sonja_vR

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 10:29

kwaliteit!
zelfs met een hoodstel wil ik goed spul,als ik kijk naar mijn stubben hoofstel hoe goed het er nog uitziet.....
bovendien voel je erg goed het verschil als je de teugels vast hebt en je hoeft b.v. niet eerst 300 x te olieen. Knipoog
liever 1 x goed dan 10 x troep.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 10:48

ik wil voor de ponys kwaliteit,maar kan het niet nieuw kopen.dus ik koop heel veel 2dehands.
met kleding met ik makkelijker,wat lekker zit koop ik.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:08

Een beetje van beide, als ik het tweedehands kan vinden kwaliteit, anders kwantiteit. Het kost me anders te veel geld voor eens in de week rijden. (rij op de manege)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:15

Ik kies ook voor kwaliteit. Ik heb graag mooie spullen die lang meegaan.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 16:39

voor de dagelijks gebruik spullen die enige veiligheid vereisen (zadel, hoofdstel, peesbescherming) ga ik voor quality voor borstels, halsters, dekjes mag best goedkoper. Kun je nog eens afwisselen....

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 16:58

Ik kies ook voor kwaliteit, zeker bij artikelen waar de pasvorm voorop staat, en dat is nogal wat. Zadel, hoofdstel, dekens maar ook dekjes..

Ik heb genoeg aan 1 hoofdstel en 1 zadel, maar dan wel van goede kwaliteit. Mijn zadel en hoofdstel zijn trouwens beide tweedehands, ook daar is niks mis mee.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:28

Ik ga helemaal voor de kwaliteit.
Vooral mijn zadels, hoofdstellen, dekens etc. wil ik van een goed merk hebben. Borstels enz maakt me niet zoveel uit.
Als die er niet meer uit zien gooi ik ze gewoon weg, niet zo belangrijk. Maar bijvoorbeeld een zadel moet perfect zijn.

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:28

Volgens mij staat er in Bit, een paardenblad hier een artikel over de kwaliteit van goedkope zadels. En ik meen gelezen te hebben dat deze zadels allemaal uit India kwamen. Deze waren echt bar en barslecht en zou dan ook nooit voor deze artikelen kiezen. Harry's Horse is over het algemeen een fijn betaalbaar merk met degelijke kwaliteit. Zou ik dus gewoon aanhouden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 09:52

Voor mij is de splitsing kwaliteit/kwantiteit eerder A-merk versus C-merk. Mijn eigen paard heeft een Wow zadel erop van 2500 Euro, met een anatomisch gevormde leren singel van Prestige en een duur hoofdstel. Helaas heb ik niet het geld om dat aan al de paarden uit te geven, dus de pony heeft een JC zadeltje wat best een leuk zadeltje is maar bij mij nou niet direct voor kwaliteit staat en een hoofdstelletje van 20 Euro, wat bruikbaar is en van redelijk leer, maar een dezer dagen echt eens plaats moet maken voor een 'echt' hoofdstel. De grote merrie daar kreeg ik ook geen zadel bij, dus daar heb ik na een zoektocht naar een tweedehands A-merk wat gepast mocht worden en passend was (net te vinden) snel een zadeltje van Interhippique gehaald, wat best een redelijk zadel is maar echt de kwaliteit niet van mijn Wowzadel natuurlijk. Ze heeft wel een heel mooi hoofdstel van prachtig leer, volgens mij van IR, maar echt een goed hoofdstel, beter dan menige Kieffer die hier in de kast hangt. Ik zou dus eerder zeggen: als ik financieel de mogelijkheden heb, zeker kwaliteit, en anders dus iets goedkoops waar het paard geen last van heeft (dus geen scheve zadels erop ed).
Wat mezelf betreft: ik heb Cavallo, Anky, Pikeur en Kentucky liggen maar net zo goed Harrys Horse of Equitheme. Als ik er maar mee kan rijden en het toont enigszins dan vind ikhet best. Portemonnee beslist Knipoog

VIRII_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 19:15

harry's horse en imperial riding zijn nou ook geen echte A-merken...

leuk spul voor weinig geld

Bugles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:48

Quality, maar daar ga ik ook weer niet gek veel voor betalen. Tuurlijk sommige spelen die goed moeten zijn zoals zadel en hoofdstel wil ik wel meer voor betalen.
Dekjes, halsters ed. hoeven van mij niet zo duur dan kan ik ze nog wel eens wisselen, maar dit betekend niet dat het helemaal flut kwaliteit moet zijn.
Allen zie je de laatste tij dat veel quantity producten, die er super leuk uit zien veel duurder worden, omdat toch iedereen er leuk uit wil zien. Maar dan ga ik toch liever voor quality.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:48

Zadel en ander leerwerk moet gewoon goed zijn en daar ben ik best bereid een hoop geld aan uit te geven. Dekjes en andere hebbedingetjes heb ik graag voor weinig. Je bent er niet van afhankelijk voor je veiligheid, het doet je paard geen zeer, dus wat maakt dat dan uit?
Bij mijn dekens heb ik geluk dat mijn haf de dekens van hh uitstekend past. Ze is geen sloper, dus ik doe jaren met zo'n goedkopere deken!

henry1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:19

Er zijn echt nog wel meer merken die een goede kwaliteit ruitersport artikelen verkopen tegen een gunstige prijs. HB heeft een goed assortiment leder werk in harry horse kwaliteit en in engels leder en dit is zelfs nog betaalbaar voor normale prijzen. De rondgenaaide hoofdstellen van HB waren volgens de leverancier niet aan te slepen.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:18

Als het gaat om zadel/singel en hoofdstel kies ik zéker voor kwaliteit.
Zadel het liefst op maat gemaakt.
Als het gaat om dekens, beenbescherming en overige spullen ga ik nog steeds voor kwaliteit maar als ik moet kiezen tussen eskadron en BR peesjes kies ik wel voor BR.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:29

licht er aan wat het is, dekjes of halsters hoeven van mij echt niet duur. dus dan is goedkoop prima! ik wil toch vaak afwisseling. kapot is weer tijd voor wat nieuws. maar zadels moeten goed zijn. hoofstellen voel ik altijd aan het leer. en voor een hoofdstel geef ik ook niet meer dan 50 euro uit. Heb overigens nu een HB Turijn waar ik erg blij mee ben!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:42

Voor mij is kwaliteit het belangrijkste , en dan kijk ik niet naar het merk maar echt naar de kwaliteit zèlf.

Soms zijn dure merken alleen maar duur vanwege het merkje en is de kwaliteit wel okee , maar toch echt niet wat je voor die prijs mag verwachten. Dan koop ik liever betere kwaliteit of een beter ontworpen product van een iets onbekender merk.

Ik wil graag het beste , en als ik dat heb gevonden ga ik op zoek naar een mooie korting erop , bvb. via Marktplaats of Ebay ofzo , of een winkel die uitverkoop houdt !

Qua zadels vind ik elk zadel boven de 1500 euro echt gebakken lucht. Dat is gewoon onzinnig qua prijs en alleen al uit principe zou ik dat nooit kopen.... Kijk als het nu maatwerk is met allerlei dure opsmuk , dan kan ik het me voorstellen.

Maar een gewoon dressuurzadel , western , boomloosje , WOW of endurancezadeltje of wat dan ook , boven de 1500 euro....dat is het eigenlijk gewoon niet waard , dat is geen eerlijke prijs.

Als je te weinig betaald dan krijg je troep , betaal je teveel dan ben je gebakken lucht aan het kopen. Allebei zonde van het geld en dingen die ik niet met mijn centen wil stimuleren.

Dus ik kies voor de mooie kwaliteit zonder al teveel zakkenvullers eromheen , of als de zakkenvullers-merken echt een heel mooi artikel hebben dan zoek ik het wel voor een eerlijke prijs , licht gebruikt of met een goede korting dus Ja