Ik ben aan het nadenken.
Ik heb sindskort een bijrijdpaard van een bekende van mij.
Aangezien ze een 17,5 inch zadel heeft en ik minimaal toch wel een 18 inch moet hebben wil ik mijn eigen zadel gaan kopen. Dit doe ik omdat ik dit paard ook mag gaan starten. Ik ga hem zoiezo 1 keer per week rijden en misschien soms 2x per week.
Nu heb ik altijd 2ehands a merken gekocht. Zo ook mijn vorige zadel. Dat was een bruine kn die vrijwel nog nieuw was alleen de kop was er vanaf doordat hij 2e hands was. Dat zadel heb ik na een jaar voor het zelfde weer kunnen verkopen en heeft me dus in feite niks gekost.
Nu heeft eigenaar een nieuwe kentaur wat ik een erg degelijk en fijn zadel vind.
Nu kan ik kiezen of ik wacht tot ik een geschikt 2e hands zadel vind wat niet makkelijk zal zijn want ik wil een bruin zadel, 18 inch (of groter mag ook) en moet een brede boom hebben.
Of ik bestel een nieuwe kentaur in de kleur die ik wil en die gelijk goed gelegd word. Maar dan ben ik ook wel een eurotje of 900 armer ben ik bang.
Ik ga er van uit dat ik het paard voor langere tijd ga rijden maarja je weet het natuurlijk nooit zeker.
Als ik een nieuw zadel koop ga ik er hoe dan ook op achteruit als ik het weer wil verkopen.
wat zouden jullie doen?