Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
dus helemaal niets en tegenwoordig rij ik dus zonder iets óf met een barebackpad óf met een boomlooszadel. Maar zonder zadel is bij mij helemaal zonder iets want alles wat ik er tussen stop schuift toch alleen maar en zonder is zonder vind ik

Maar qua zachtheid kan je er overigens tussen leggen wat je wilt, dat gaat ook niets uithalen, paard voelt jou er dwars doorheen, je zitbeenknobbels blijven gewoon heel gemeen in zijn rug prikken hoor, alleen een zadel kan dat tegen houden, een dun dekje doet daar helemaal niets tegen
(zelfs een barebackpad kan dat niet)

Heb totaal geen last van schuivende dekjes, gewoon stil zitten 
Maar ondanks dat, nix verschoven hoor! Mischien singel gewoon wat strakker aan trekken?

En ik vermoed dat ik door zo'n puntrug al wel snel aan een wat duurdere raak wil je comfortabel zitten, of zie ik dit verkeerd 
Niet zacht genoeg 

heb ook een tijd zonder singel gereden, ging ook prima. Moet er dan wel bijvermelden dat ik een paard heb, waarmee zulke geintjes eigelijk niet echt mogelijk zijn. Ik ree alleen met de pad als ik buiten ging rijden, niet echt ver het bos in en alleen stappen en heeeeel rustig draven. Meer is iets te link. Kan dus niet garanderen dat het blijft liggen in galop

Sodeletuut schreef:Zijn er mensen die, als ze zonder zadel rijden,
er gewoon een dekje op leggen en dan een dekensingel er omheen doen?
Zo ja, blijft het dekje dan goed liggen? Of moet je daar echt een longeersingel
voor hebben?