Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
laura1986 schreef:Als je een bit in combinatie met een sperriem of strakke hanoveraanse neusriem neemt kan je paard zn tong ook niet vrij bewegen?
_rainbow_ schreef:laura1986 schreef:Als je een bit in combinatie met een sperriem of strakke hanoveraanse neusriem neemt kan je paard zn tong ook niet vrij bewegen?
We bedoelen bewegen binnen in de mond.
oneilltje79 schreef:In het assortiment van het merk pessoa zit een heel fijn model lederen bit. Gewoon een met leer beklede trens zonder kinriem ofzo. Daar lopen veel paarden erg fijn op. Je kunt die ook gewoon zelf maken.
_rainbow_ schreef:oneilltje79 schreef:In het assortiment van het merk pessoa zit een heel fijn model lederen bit. Gewoon een met leer beklede trens zonder kinriem ofzo. Daar lopen veel paarden erg fijn op. Je kunt die ook gewoon zelf maken.
Die kan ik niet vinden.. Heb je een link?
InekeH87 schreef:Het gaat mij dus om de zachtheid van het bit ik denk dat die van mij op een met leer bekleed bit nog niet goed reageert. Ik rijd nu of met een soepel rubberen stangetje (zonder ijzer erin) of met een dubbelgebroken koperen bitje wat ik omwikkel met latex.
oneilltje79 schreef:Dit is een ongeveer-voorbeeld, ik heb een zelfgemaakte variant hierop.
Je kunt ook gewoon een flexibele dikke staaldraad onder het leer gebruiken (net als onder de kunsstof happymouth) , of zoals wij hebben een leren met kunststof verstevigd riempje dat op dezelfde manier als op de link met leer bekleed is. Je kunt het bit dus zo flexibel en zacht (laten) maken al je zelf wilt. We hebben hier ook van die latex om bitten, maar die zijn zeker niet zachter. Maar elk paard heeft ook weer zijn eigen voorkeur. Ik zat er zelf aan te denken om er een aantal te maken en via kapaza of marktplaats weer te verkopen.
Hier worden de paarden er mee zadelmak gemaakt en in de springsport ook wedstrijd gestart.
.
MysticTinker schreef:Hier hebben ze er een voor 17,50![]()
http://www.mijnwinkel.nl/shop70000/
Maar zo'n goedkopere zal waarschijnlijk iets minder goed zijn natuurlijk