Thorowgood zadels (T6)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoyceje

Thorowgood zadels (T6)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 11:03

Hallo,

Na een hele lange zoektocht en ruim 3 maand zadelloos te zijn geweest, heb ik dan eindelijk een zadel gevonden dat past op mijn paard, namelijk een Thorowgood T6 dressuurzadel.
Eigenlijk wou ik helemaal geen kunststof zadel hebben, maar eigenlijk zit het zadel best lekker en ziet het er niet verkeerd uit. En het allerbelangrijkste, dit zadel past tenminste.

Nu ben ik heel benieuwd naar julllie ervaringen met dit zadel, hoe vindt je het zitten, hoe is de kwaliteit enz. Ik heb wel gezocht op bokt, maar kon niet erg veel vinden over dit zadel.
Ik twijfel zelf nog een beetje over de inch maat, ik heb er nu 1 op proef van 17.5 inch, maar ik vraag me af of ik geen 18 inch nodig heb. Volgens de verkoopster past het wel, maar ik twijfel hier zelf nog een beetje over.

Nou ik zou zeggen, brand los Lachen

Sjoyceje

Re: Thorowgood zadels (T6)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 14:54

Helemaal niemand?
Zit op het werk en verveel me Bloos (lees: heb geen zin om te werken)

Gowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 14:59

Stipje, ik wil ook wel meer weten over dit zadel. Zit het niet glad en zweterig? Heb je er een beetje steun aan bij je benen?

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 16:21

Gowgirl: Ik heb het zadel nu dus op proef en het zit absoluut niet glad, juist integendeel, het zit stroefer dan een lederen zadel, dat vind ik wel prettig. Of het zweterig is weet ik niet, heb er nog maar 1 keer kort opgezeten. Steun bij de benen vind ik voldoende.

Maar ik ben ook erg benieuwd naar reacties van andere mensen....... helaas nog weinig reacties...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:24

Is het niet de T4 waar jij het over hebt?
De T6 serie is toch alleen maar leer? Blond

Ik heb de T4 veelzijdigheid en het bevalt mij prima!
Tot nu toe niet zweterig o.i.d. en ik zit er lekker in.
Kunstof is wel makkelijk, geen poetswerk! Haha!

tinker6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:31

ik heb de thorrowgood dressuur.
ik vind het een super zadel, het is ook de enige die goed op mijn schoftloze tinker past.
bij mij zit er een soort stof op het zitgedeelte, daardoor kun je ook veel beter doorzitten want je 'plakt' als het ware aan het zadel, maar niet op een vervelende manier.
onderhoud is veel beter te doen dan de leren zadels, en je hebt overal voldoende steun vind ik.
(en veel goedkoper dan een leren zadel Clown )

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 16:45

Moonfish: Nee, de T6 is niet van leer. Dit is het nieuwe type dressuurzadel van Thorowgood, het is van kunststof, maar ziet er wel uit als leer. Ze zijn bezig met het maken van leren zadels, hadden ook al lang op de markt moeten zijn (volgens mijn zadelverkoopster) maar dat wrdt dus telkens uitgesteld. Ik wil ook eigenlijk een leren zadel, maar ik wil niet nog langer wachten.

Hoe is de kwaliteit van het zadel verder? Zijn jullie hier tevreden over?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 17:03

Ik vind het prima kwaliteit hoor, het blijft supernetjes.
Het ligt als een huis en er valt nog wat aan te stellen en te doen.
fish, Singelstoten verplaatsen en wrongen die te verplaatsen zijn.
Heel tevreden hier!
Hoe het zadel zich op de lange duur houd geen idee, ik heb hem pas een paar maanden maar ik verwacht prima. Ja

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 12:48

Ik heb er sinds gister eentje, nog niet echt mee gereden, alleen het voorrijden voor de zadelpasser.
Maar hij zat voor mij erg lekker. Maar het was ook de eerste keer dat ik in een zadel zat dat voor mij niet veel te groot was. Ik heb nu 17 inch, groter kan mijn paardje ook niet hebben...

Ik zal hier nog wel posten als ik meer ervaringen heb met het zadel.

hafrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 11:06

Ik heb een van de oudere modellen van Thorowgood de griffin cob. Worden niet eens meer verkocht...
Ik vind het een heerlijk zadel heb nu al een jaar of 5 / 6 en ziet er nog steeds netjes uit. Is toen de tijd
door zadelmaker helemaal aangepast aan de goede maat (dat kan namelijk ook niet bij alle kunstofzadels
zo uitgebreid aanpassen) In die tijd kon helemaal niemand het merk heb het toen via de importeur
gekocht.

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 19:06

Hallo, bedankt voor jullie reacties!
Ik heb nu een paar keer met het zadel gereden en tot nu toe ben ik redelijk tevreden. Het zadel moet voor alleen nog wel wat in gaan zakken. En mijn zadel schuift, vooral bij het opstijgen en ik ben al niet zo lenig! Dat betekend dus dat iemand anders telkens het zadel vast moet houden als ik erop wil, dat is best irritant. Ik vind het zadel wel fijn zitten!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 22:38

Bij mij schuift mijn zadel ook met opstijgen, maar dat komt doordat het een rond paard is..
Dat houd ik dus niet tegen met een ander zadel, met rijden schuift het helemaal niet.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 12:00

Mijn oude zadel schoof nauwelijks als ik opsteeg, maar mijn paard is wel tonnetje rond. Ben benieuwd of dit zadel gaat schuiven. Als het goed is niet, omdat ik met een anti-slip matje moet rijden om te voorkomen dat het naar voren schuift omdat mijn paard zo'n enorme buik heeft.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 12:04

De t6 is kunstof maar ziet er super mooi uit net als leer.
Het is speciaal vervaardigd dat het goed bestand is tegen zweet ed. Het zadel heeft een fijne zit en goede kniewrongen die je zelf evt kan verwisselen voor een andere dikte.
Prima zadel voor de rondere compacte paarden !!

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 12:05

Sjoyceje schreef:
Hallo, bedankt voor jullie reacties!
Ik heb nu een paar keer met het zadel gereden en tot nu toe ben ik redelijk tevreden. Het zadel moet voor alleen nog wel wat in gaan zakken. En mijn zadel schuift, vooral bij het opstijgen en ik ben al niet zo lenig! Dat betekend dus dat iemand anders telkens het zadel vast moet houden als ik erop wil, dat is best irritant. Ik vind het zadel wel fijn zitten!

Of je pakt een krukje..is ook fijner voor de rug van je paard.
Ik stap altijd op via een krukje. Vind een paard net wwat fijner.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 13:04

eilleen333 schreef:
Mijn oude zadel schoof nauwelijks als ik opsteeg, maar mijn paard is wel tonnetje rond. Ben benieuwd of dit zadel gaat schuiven. Als het goed is niet, omdat ik met een anti-slip matje moet rijden om te voorkomen dat het naar voren schuift omdat mijn paard zo'n enorme buik heeft.

Met rijden schuift het helemaal niet, ook niet naar voren, ligt als een huis.
Ik stap altijd met krukje o.i.d. op, schijnt ook nog eens beter te zijn voor je paard.

haffiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 14:37

Ik heb de T4 dressuurzadel uitvoering. Ben zeer tevreden over dit zadel, makkelijk in onderhoud, eenvoudig iets zelf aan te passen etc.. Ik heb een haflinger met bijna geen schoft en dit zadel schuift niet bij het opstijgen etc. Dit had ik wel met andere zadels. Wel wil ik ooit een lederen zadel, alleen deze zal dan wel op maat gemaakt moeten worden voor hem.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 15:48

Ik heb er vandaag mee gereden en hij schoof niet bij het opstijgen. Tijdens het rijden zelf een klein beetje, maar niet zo erg. Ik moet nog een banaansingel halen, en dan zou dat opgelost moeten zijn. Ik moet zeggen dat ik ook niet echt aangesingeld had...

Maar het zadel zit super! Heb vandaag zonder de wrongen gereden omdat ik wilde voelen hoe dat zit, volgende keer gewoon met wrong, dat vond ik toch fijner.

Het zadel zit echt super!!!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 15:50

Ik vind het een mooi zadel Ja

Heb je toevallig een foto van het zadel op je paardje?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 15:52

Niet echt, alleen een paar van het proefrijden van voren.

Had vandaag foto's willen maken, maar ze had al zo goed haar best gedaan dat ik vond dat ze niet hoefde te poseren voor de camera. Denk dat ik hem morgen even meeneem, wil foto's maken van hoe het plaatje nu is, en hoe het er straks uitziet, als ze is afgevallen Lachen .

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 17:59

ik ben sinds kort in het bezit van een L4 (lederen versie)
Ligt goed op mn pony.
Bij de ruitersportzaak had ik een T4 en T6 geprobeerd, maar helaas waren dat warmbloed modellen, dus veel te lang en de boommaat kon ook niet wijder. had ik dit wel uit kunnen proberen dat had ik een T6 besteld.
Toen kwam ik op MP een L4 tegen en heb deze maar gekocht.
Heb jammer genoeg nog niet echt weer intensief met m'n pony gereden, maar het passend zadel is er, en daar gaat het om!!!

Nienke_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:02

Sjoyceje schreef:
Moonfish: Nee, de T6 is niet van leer. Dit is het nieuwe type dressuurzadel van Thorowgood, het is van kunststof, maar ziet er wel uit als leer. Ze zijn bezig met het maken van leren zadels, hadden ook al lang op de markt moeten zijn (volgens mijn zadelverkoopster) maar dat wrdt dus telkens uitgesteld. Ik wil ook eigenlijk een leren zadel, maar ik wil niet nog langer wachten.

Hoe is de kwaliteit van het zadel verder? Zijn jullie hier tevreden over?

Er is wel de L6, die is wel degelijk van leer. Die heb ik zelf nu bijna een jaar en bevalt uitstekend. Vreemd dat jij hebt gehoord dat er geen leren zadel is :S

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:07

Ik heb toevallig een beetje rondgekeken naar dit zadel vandaag op internet. Ik vind het een mooi zadel en het bevalt me wel dat er nog het één en ander aan het zadel te verstellen valt (Ik heb een paard van 4.5 dus dat is wel handig)
maar wat ik me afvroeg, is dit hetzelfde spul als wintec, want dat vind ik nou niet echt van die super fijne zadels.
En nienke_17: kun je bij jou leren ook de boom ect. verwisselen?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:12

xsimone, met passen is er wintec geprobeerd en thorowgood en ik vond thorowgood veel meer zadel.
Wintec vind ik heel simpel, dat is bij thorowgood niet zo.

Hoe het met het materiaal zit heb ik geen idee van eigenlijk.

Nienke_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:13

xsimone schreef:
Ik heb toevallig een beetje rondgekeken naar dit zadel vandaag op internet. Ik vind het een mooi zadel en het bevalt me wel dat er nog het één en ander aan het zadel te verstellen valt (Ik heb een paard van 4.5 dus dat is wel handig)
maar wat ik me afvroeg, is dit hetzelfde spul als wintec, want dat vind ik nou niet echt van die super fijne zadels.
En nienke_17: kun je bij jou leren ook de boom ect. verwisselen?

ja ook dit is mogelijk Lachen