Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Mijn veiligheid op 1 gezet en die beugels aangeschaft. Ze zijn erg fijn om mee te rijden en idd als je eraf valt, dan klappen ze gelijk open. Minder fijn is als je je vinger ertussen krijgt als je ze dichtklapt 
sharoontje schreef:Meld zich ook
Ik heb ze geloof ik anderhalf jaar geleden gekocht, nadat ik 2x in de beugels ben blijven hangen met een valMijn veiligheid op 1 gezet en die beugels aangeschaft. Ze zijn erg fijn om mee te rijden en idd als je eraf valt, dan klappen ze gelijk open. Minder fijn is als je je vinger ertussen krijgt als je ze dichtklapt
Ts; Je topic staat net 2 of 3 minuten, meestal word er niet zo snel gereageerd hoor
FitzChivalry schreef:zijn de randjes scherp.. ik vraag me dit af..
Het lijken me ideale beugels, maar mocht je eens met je paard onderuit slaan, en hij valt op de beugel.. zit er dan niet een enorm gat in het paard..
FitzChivalry schreef:daar was ik al bang voor.. dan ga ik toch voor de elastiekjes variant..
Dus echt pas als je er vanaf valt, dan hangt je hele gewicht in de beugel
Verder zijn het zeker fijne én veilige beugels 
sharoontje schreef:FitzChivalry; Ze klappen open op het moment dat je echt van je paard afvalt, dus als je onderuit glijd lig je (meestal) nog met een been onder je paard, dan gaatie niet los, alleen als je paard opstaat en je voet zit nog in de beugelDus echt pas als je er vanaf valt, dan hangt je hele gewicht in de beugel
Verder zijn het zeker fijne én veilige beugels
Cool_meisjuh; Ze zijn juist helemaal niet scherp, alleen als je er afvalt klapt 1 kant los, maar dan moet je er ook echt afvallen en zoals ik al eerder zei, als je onderuit gaat, lig je nog met een been onder je paard/pony en dan klapt hij meestal pas open als je paard opstaat en je nog met je voet in de beugel zit
De beugels met de elastiekjes zijn ook fijn, alleen kreeg ik het altijd voor elkaar om die dingen tijdens het rijden kwijt te raken 

Heb er iig nooit problemen mee gehad en ben toch aardig wat keren onderuit gegleden en gevallen
FitzChivalry schreef:daar was ik al bang voor.. dan ga ik toch voor de elastiekjes variant..
sharoontje schreef:Oke maakt mij niet uit hoor haha, jou keuze toch?De beugels met de elastiekjes zijn ook fijn, alleen kreeg ik het altijd voor elkaar om die dingen tijdens het rijden kwijt te raken
Ben zelf trouwens ook zo'n onbenul kwa vallen etc van een paard, heb vorig jaar dus ook een aardig abo'tje gehad op het ziekenhuis
cool_meisjuh; Zou kunnen dat weet ik nietHeb er iig nooit problemen mee gehad en ben toch aardig wat keren onderuit gegleden en gevallen
lovey_ou schreef:FitzChivalry schreef:daar was ik al bang voor.. dan ga ik toch voor de elastiekjes variant..
Dan heb je toch getzelfde effect?![]()
die is tog ook niet helemaal dicht

En wat er al gezegd is, de beugel gaat alleen open als je er echt af valt, als je met paard en al valt, gaat ie niet open lijkt mij. En met zo'n elastiekjes beugel heb je evengoed het risico dat het open gedeelte in je paard prikt dan.
Insmeren met olie helpt niet. Mn zusje heeft al andere veiligheidsbeugels gekocht en ik doe dat waarschijnlijk ook.
. Ze piepen wel bij mij, maar goed oliën doet wonderen. FitzChivalry schreef:daar was ik al bang voor.. dan ga ik toch voor de elastiekjes variant..
Bevallen mij ook prima
Alleen wel zorgen dat je regelmatig je elastieken en leertjes vervangt, ze drogen uit
mlvanmelle schreef:Ik heb ze ook, ze bevallen mij echt prima! Vorige week er af gevallen en mijn beugel was inderdaad open gegaan, het werkt dusEn wat er al gezegd is, de beugel gaat alleen open als je er echt af valt, als je met paard en al valt, gaat ie niet open lijkt mij. En met zo'n elastiekjes beugel heb je evengoed het risico dat het open gedeelte in je paard prikt dan.