Graag lees ik van medebokkers welke net als ik een rondgeribt paard (Holsteiner) met een redelijk korte rug en redelijk hoge schoft hebben en met wat voor type zadel jullie rijden?
Momenteel rijd/reed ik met een Euroriding Luxor fit 4 welke vanwege haar hoge schoft is teruggevuld naar een fit 3, het zadel ligt aan de voorkant (schoft) super maar door het vele vullen zijn de kussen te hard (naar mijn zin) en is het kussenkanaal te krap waardoor mijn merrie na het rijden bultjes naast haar ruggenwervels heeft
.Heb nu dus een Prestige Top Dressage erbij gekocht, boommaat 32, deze ligt qua kussenkanaal super (geen bobbeltje/bultje meer te ontdekken na het rijden
) alleen vind ik deze bij de schoft te smal, het zadel kan eigenlijk niet breder gemaakt worden door er vulling uit te laten halen omdat er punt 1 niet heel veel vulling inzit om eruit te laten halen en punt 2 de kans bestaat dat het zadel dan weer te kort op de schoft komt te liggen.Dus ik zit hier nu dus met 2 zadels die het beide dus net niet zijn.
Kan natuurlijk een zadelmaker laten komen en alles aan laten meten, ook een WOW zadel zou een optie kunnen zijn (de prijzen even achterwege latende). Maar ben ook heel benieuwd welke bokkers(sters) hetzelfde type paard hebben als ik en met wat voor merk/type zadel jullie rijden.
Dus medebokkers(sters) brand maar los zou ik zeggen
. 
.) 
Met een bontje maak je de boel alleen maar krapper!
als je bgrijpt wat ik bedoel