Singel 1:

Singel 2:

KLOPT HET DAT JE SINGEL 2 NIET GOED KAN AANSINGELEN, OMDAT HET ELASTIEK IS?
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Luca__ schreef:Wat bedoel je met "op de goede manier aansingelen?"

Snoevie schreef:heb je dan niet dat er bij een singel met elastiek meer speling in zit?dat het kan gaan schuiven bv?
) Urielle schreef:Als je een singel koopt met elastiek, neem er dan een met aan beide zijden elastiek. Singels met aan een kant elastiek trekken het zadel scheef en trekken eenzijdig aan de spieren van je paard.

) bij de zadelmaker, vond die singels met eenzijdig elastiek ook minder goed, die sloot zich erbij aan.
Urielle schreef:Of er onderzoek naar gedaan is weet ik niet. Ik heb het van mijn fysio en masseur. Toen ik een nieuwe singel ging kopen () bij de zadelmaker, vond die singels met eenzijdig elastiek ook minder goed, die sloot zich erbij aan.
BrittKitt schreef:Nou je singelt aan één kant heel strak aan, aan de andere kant blijft de singel gewoon zo zittenZeker met een voorgevormde singel waarbij het dikke deel tussen de voorbenen zit, singel je links heel strak en rechts niet.
Ook zit de singel aan een kan gewoon stabiel en aan de andere kant heeft hij speling. Dan zou je een singel moeten nemen met aan beiden kanten elastiek om de speling te krijgen die je wilt.
Aan een kant elastiek is alleen gemaakt om het makkelijker te maken om aan te singelen.
aslo schreef:M.a.w. je weet dus niet zeker of je bewering (hun bewering) ook juist is