Welke kant van de asymetrische stijgbeugel hoort aan de binnenkant?
De lange of de korte kant ?
Voet naar binnen of naar buiten gekanteld ?
Help !
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

aukje91 schreef:Naar binnen gekanteld, dus de korte kant aan de binnenkant. Ik heb er wel eens meegereden maar had toen ik afstapte flink last van m'n knieën en enkels.

MandyR schreef:Nee toch? Als je de lange kant aan de binnenkant hebt, zijn je grote tenen dus het laagste punt, waardoor je voet naar buiten kantelt. Probeer maar terwijl je voor de pc zit.
Heb trouwens nooit met deze beugels gereden het lijkt mij vrij pijnlijk voor mijn slechte knieen.
beantsje schreef:korte kant buiten, lange kant binnen. Doordat je je kleine teen optilt, kantelt je knie ook tegen het zadel aan.
Voor wie het niet gelooft: beugelblokje eruit peuteren. Er staat een L of R op. Je kunt dan nog zien welke kant naar voren moet, aan de onderkant. Die is nl. ook niet recht maar loopt een beetje schuin. Uiteraard is voor hoger dan achter!
En dan komt de korte kant echt buiten...
daantje99 schreef:Je moet er van uit gaan dat je je voet naar binnen gekanteld wilt hebben. Daarvoor moet de dikke kant aan de buitenkant zitten. Het dunste gedeelte van het blokje moet dan dus aan de binnenkant zitten.
beantsje schreef:korte kant buiten, lange kant binnen. Doordat je je kleine teen optilt, kantelt je knie ook tegen het zadel aan.
Voor wie het niet gelooft: beugelblokje eruit peuteren. Er staat een L of R op. Je kunt dan nog zien welke kant naar voren moet, aan de onderkant. Die is nl. ook niet recht maar loopt een beetje schuin. Uiteraard is voor hoger dan achter!
BitchyWitchy schreef:beantsje schreef:korte kant buiten, lange kant binnen. Doordat je je kleine teen optilt, kantelt je knie ook tegen het zadel aan.
Helemaal correct!!!