Althans het riempje waar het gespje aan zit... Nu de andere nog, ongeveer dit type:

Dat zijn dus die dikke/brede met een boog erin, maar welke hoort nu rechts en welke links?
Hoe moet die boog? Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Hoe moet die boog?
geen lekker klusje dus zorg dat je links en rechts goed hebt voordat je begint, succes! 
) denk je klaar te zijn en kan je opnieuw beginnen.
spicegirl schreef:ik heb hetzlefde dilemma gehad, en t nagevraagd, bijzowel een amerikaanse wedstrijdruiter, als iemand die sporenriempjes maakt.de gesp hoort aan de BINNEN-(paard)zijde.het brede gedeelte dus aan de buitenzijde.
bij veel sporenriempjes zitten versielsels-conchos b.v.-en als je die aan de binnenzijde doet, zou je het niet meer zien
echt geen leuk werkje! heb d'r toen zelfs nog een topic over geopend 
dat krijg je nooit voor elkaar.
) en mijn gespje zit ook aan de buitenkant

spicegirl schreef:jij zegt dat ze dat doen, ik heb t wel eens anders gezien.ed gosen draagt ze ook zoals ik het zeg. hierbij weer een foto van iemand die ze maakt.ik kan hem mailen dat ie het fout doet....ik heb het gevraagd aan iemand die ze maakt, nota bene.ik kijk niet naar iemand anders, als hij/zij het fout doet, kopieer ik dat klakkeloos.dus ben ik het gaan vragen. als je de versieringen ziet , is het toch ook niet meer dan logisch??
je hebt wel buckaroo/old style spurstraps, die zowel de versiering, als de buckle aan de buitenzijde heeft!!

kon via ehow.com ook niks zinnigs vinden over hoe ze nou moeten zitten http://www.ehow.com/how_2086728_attach-spurs-boots.html