hulsebos wb3

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

elledani68

hulsebos wb3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 17:23

Ik ben op zoek naar een ander zadel en nu heb ik een hulsebos wb3 gezien.Zelf ken ik dit merk dus niet maar heb er al wel veel goede dingen over gelezen.
Wie weet wat er eventueel op maat gemaakt kan worden zodat het zadel op mijn paard past?Welke boommaat is 2 of 3.
Bedankt

magic_lover

Re: hulsebos wb3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 17:26

boomaat 2/3 is geloof ik normaal, dus de meest gangbare boommaat.

Wij hebben een aantal hulsebos zadels(Wb3/wb4, Ultimate II), waaronder ook 2 WB's
erg fijn, je zit er super in, niet té gedwongen.
Hebben ook de Dynamic dressage en Ultimate D gehad.
De DD zat je ook fijn in,
en de Ultimate D kon ik echt niet fijn in zitten, werd helemaal achterover gegooid in dat zadel, en bovendien zat de teruggesneden kamer niet erg prettig, kan wel fijn zadel zijn voor paarden met een hoge schoft (ivm teruggesneden kamer)

nee super zadels, maar denk erom, als je eenmaal een hulsebos gewend bent... wil je niets anders meer Haha!

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 18:39

dank je,ben er serieus over aan het nadenken. Heb nu een daaleman maar de boom is niet aan te passen dus vandaar een ander zadel, en ook mijn vraag Knipoog

MissPPP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:14

Ik heb 2 WB3 zadels, en een Dynamic Dressage. Ook heb ik een WB4 gehad. De WB3 zadels vind ik echt geweldig zitten! De Dynamic vind ik ook erg fijn zitten maar moet net wel op je paard passen. De WB4 vond ik persoonlijk niet fijn. Maar dat is persoonlijk. Voor de verschillen en de precieze feiten over de modellen en mogelijkheden kan je denk ik het beste even op de website van Hulsebos kijken, of contact met hun opnemen.

Ossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:26

Ook ik heb een WB3 zadel....echt HEERLIJK !! Kan niet anders zeggen Pling !!
Voorheen een KN gehad en ja, dan weet je niet anders, maar eenmaal bij m'n instructrice op een Hulsebosch gezeten wilde ik dat ook erg graag !!
M'n zadel is op maat gemaakt voor het paard wat ik op dat moment reed, maar na een jaar ben ik overgestapt naar een jong paard die het schoft veel smaller had; zadel is vervolgens helemaal vermaakt, boom is smaller gemaakt, en het ligt nu weer perfect op dit paard.... Pling
Als je een zadel echt aangemeten wilt hebben op je paard, dan moet je wel over wat geduld beschikken...... duurt zomaar ongeveer 3 maanden.....
Maar ik had mazzel Haha! Haha! ; ze hadden nog een WB 3 liggen die toen op maat is gemaakt voor mijn paard, dus ik was iets sneller klaar !!
Het zadel zit net alsof je op een stoel zit, heerlijk zacht !!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:43

en om dan nog te zeuren, er zit ook veel verschil tussen kalfsleder of rundleder Bloos

wij hebben 1 met kalfslederen zitting, en de anderen met rundlederen zitting, nou dat merk je toch wel hoor Bloos

maargoed kost ook wat meer Haha!

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:45

Neem geen Hulsebosch zou ik zeggen Lachen
Dit wil ik je best toelichten via PB

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 16:26

Het is Hulsebos, Ezmee.

Ik heb een WB4 gehad en nu heb ik een Dynamic. Ik ben prima tevreden over de zadels en de service. Lachen

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 17:31

Ja wat maakt dat uit als we het over ervaring hebben ?? Clown

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 22:13

Ik heb een wb4 sins een week... nou echt HEERLIJK mijn rijden is ook verbeterd en mijn paard kan ontspannen...

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 22:16

Ik weet zo niet wat voor model ik heb, maar ben er super blij mee en de service is ook goed!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 22:18

Ook van mij uit enkel positieve berichten.

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 22:36

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 09:20

hulsebos is zo heb ik begrepen gewoon een Ideal zadel en wordt dus in Engeland gemaakt.
En zo ver ik heb begrepen worden ze passend gemaakt en niet op maat gemaakt. Op maat gemaakte zadels hebben zelfs de boom op maat gemaakt.

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 09:27

Ik ben ook aan het kijken voor een nieuw zadel, Hulsebos spreekt me erg aan. Ook door de positieve ervaringen die ik hier en in mijn omgeving hoor. Hoe zit het met de prijzen?
Zijn de zadels het zegmaar 'waard' qua prijs-kwaliteit verhouding?

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 10:51

Ossie96 schreef:
Ik ben ook aan het kijken voor een nieuw zadel, Hulsebos spreekt me erg aan. Ook door de positieve ervaringen die ik hier en in mijn omgeving hoor. Hoe zit het met de prijzen?

Gebruik eens de zoekfunctie op bokt en zoek naar Hulsebos, ben bang dat je dan schrikt van de verhalen.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:14

Ossie96 schreef:

ik vind ze het zeker waard, ze zitten gewoon heerlijk daar kun je niet omheen.
en kwaliteit is ook erg goed, natuurlijk ligt er ook een hoop aan hoe je het onderhoud, nee bij ons geen andere zadels meer Haha!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:29

Schangah schreef:
Ossie96 schreef:

Gebruik eens de zoekfunctie op bokt en zoek naar Hulsebos, ben bang dat je dan schrikt van de verhalen.

Gelukkig zijn er meer mensen die positief zijn, maar daar worden vaak geen topics over geopend. Lachen

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:52

[
Schangah schreef:

Gebruik eens de zoekfunctie op bokt en zoek naar Hulsebos, ben bang dat je dan schrikt van de verhalen.[/quote]

Gelukkig zijn er meer mensen die positief zijn, maar daar worden vaak geen topics over geopend. Lachen[/quote]

Ik zou zeggen wat let je, start een topic met de titel Hulsebos fans of zo.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:55

Laat ik daar nu ook geen behoeft aan hebben. Haha!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 19:07

idd, negatieve topic's openen nou eenmaal sneller dan 'o wat ben ik blij met mijn hulsebosje' topic's Lachen

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:37

Ik ben in ieder geval ook heel blij met mijn Hulsebos zadel. Haha!
Zit heel fijn en kwaliteit is prima.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:05

Zw zitten heel fijn maar is je paard er ook blij mee?

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:19

Ja, je paard is er heel blij mee; de mijne liep er veel beter mee Pling . Helaas moet ik mijn WB4 toch verkopen omdat ik met mijn korte pootjes (ik ben 1.58 meter Bloos )maar net onder de zweetbladen uitkom en dan zit ik in een soort van stoelzit helaas. Ik heb nu een Wow aangeschaft en ook hier loopt mijn paardje veel beter mee en het is ook een heel fijn zadel met een zachte zit, maar voor mijn gevoel blijft de WB4 fijner; een luie stoel bijna. Zoals gezegd gaat hij dus nu in de verkoop; als er liefhebbers zijn in dit topic, PB me maar.

eversdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 07:44

Schangah schreef:
hulsebos is zo heb ik begrepen gewoon een Ideal zadel en wordt dus in Engeland gemaakt.
En zo ver ik heb begrepen worden ze passend gemaakt en niet op maat gemaakt. Op maat gemaakte zadels hebben zelfs de boom op maat gemaakt.

Wel erg jammer dat je over iets praat waar je niets vanaf weet (kennelijk)! Hulsebos zadels worden gewoon (volledig op maat) in Emst gemaakt, alleen het (houten)halffabrikaat van de boom wordt in Engeland gefabriceerd.