Ik ben voor mijn fjord opzoek naar een dressuurzadel. Ik heb een boommaat 33/34 nodig, zonder keilkussens(ivm lengte rug)
Daarnaast ben ik zelf ook niet de gemakkelijkste, wil een zadel met flink wat wrong, (semi) diepe zit en niet te hard.
Daarnaast strek mijn budget momenteel tot een €700,-. Voor een goed zadel kan dit nog wel worden verhoogd.
Wat ik ondertussen al geprobeerd heb en waarom het niets is geworden:
Ainsley, niet breed genoeg te krijgen en op breedste punt te veel schofthoogte.(alle types hebben dit probleem)
Barnsby AVG, niet breed genoeg te krijgen(barnsby geeft zelf al aan dat verbreden niet mogelijk is) Andere type vallen of buiten budget of zijn absoluut niet aan mij besteed qua model.
Bates Isabell, net niet pas te krijgen, de andere type vind ik niet lekker zitten.(en de Innova valt buiten budget)
Daaleman, zou misschien nog kunnen maar dan zou ik hem nieuw moeten kopen en dat laat het budget niet helemaal toe.(2de hands met deze boommaat praktisch onvindbaar en boom kan niet worden verbreed)
JC, durf ik niet te laten verbreden na negatief advies van zadelmaker. Boom zou dat niet aankunnen. Het enige zadel dat mogelijk is zou de Onxy zijn maar dat is net te breed en VZH.
Euroriding, zadels zijn niet breed genoeg en niet breed genoeg te krijgen.(heb gekeken voor een achat, de diamant vind ik na proberen bagger zitten)
KN, is niet breed genoeg(WK is gewoon te smal) en kan door kunstof boom niet worden verbreed.
Kentaur, zadels zijn niet breed genoeg, boom 4 heeft het zelfde probleem als ainsley, de schoftruimte wordt te groot(in de hoogte), boom 3 komt qua hoogte wel goed uit maar is dan weer te smal.
Prestige, Zadels zijn net niet genoeg pas te krijgen(heb de top dressage gehad)
Rossner, zelfde laken in pak als JC, ook daarbij negatief advies voor boom verbreding van de zadelmaker.
Thorowgood, eigenlijk wil ik toch leer, en geeft wintec de voorkeur boven thorowgood.
Wintec, zelfde verhaal als thorowgood, daarnaast past het net niet lekker.
Heb zo’n vermoeden dat ik er zelfs nog een aantal vergeet(op een gegeven moment vergeet je de zadels die het minste indruk hebben gemaakt denk ik)
Ik heb nog geen duits zadels, denk aan Passier, Stubben of kieffer, geprobeerd aangezien mijn kont me heilig is. Ben alleen bang(voor mij) dat ook die binnenkort toch echt gepast gaan worden.
Wie heeft er nog meer ideeën voor zadels die zouden kunnen gaan passen?
Ben er namelijk nu eigenlijk gewoon klaar mee, al die zadels aankopen en vervolgens weer kunnen verkopen heeft me ondertussen klauwen met geld gekost!

) maar een seatsaver lost al een hoop op!